Gå til innhold

AMD-dobbelkjerne på 65 nm i 2007

Anbefalte innlegg

Angående quad core - det som er interessant er å få 2-4 slike på ett hovedkort. Da blir det plutselig jææævelig trangt med 1333mhz bus.. Jeg ser ikke noen praktisk anvendelse av quad core på desktop'n med det første...

5575827[/snapback]

Jeg ser heller ikke noe poeng med quad core på desktop med det første. Spesielt ikke 2-4 Quad Core i en eneste desktop-maskin. Vi har jo knapt begynnt utfordringen med å ta i bruk to kjerner på desktop.

Jeg er enig, windows er ikke helt 100% på to kjerner engag, det skjer litt oftere enn det skal (dvs at det skjer oftere enn aldri) at det er fint med ledig kapasitet på kjerne 2 og et program allikevel kjører på kjerne 1 så det det blir "trangt" der.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den første offisielle planen om 65nm tror jeg kom samtidig med da de offentliggjorde at de skulle bygge en ny fabrikk, FAB36, like ved den nest nyeste i Dresden. Denne offentliggjøringen kom så vidt jeg husker i 2003 og fabrikken skulle stå ferdig i løpet av 2H 2005 og starte med produksjon av 65nm. Senere har det kommet frem at de starter med 90nm likevel og 65nm har stadig blitt forskjøvet.

SÅ du mener AMD skulle i utgangspungtet ikke produser kjærner på 90nm?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...