H&Dfanatic Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 http://home.arcor.de/xxmartin/Calculator/ Fant denne kalulatoren på nettet men skjønte reint lite av den... Jeg vil gjerne klokke min AMD 64 3200+ opp på høyde med en 3500 eller mere. Systemet: Asus A8N SLI DELEUXE (Med Zalman passiv kjøler) 4 x Geil 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns Aluminum Heat Spreader 2,5-2,8V og Arctic Cooling Freezer 64 på cpu.. 500 w Bzerk strømforsyning Kabinettet er godt ventilert så varme er ikke et stort problem. http://www.microplex.no/product.aspx?pid=p...04hsl&mcat=c222 (fylt med vifter) Noen som kunne gitt meg en foklaring på hva for tall jeg må fore inn i kalkulatoren for å finne ut hva jeg kan sette fsb og divese på. Takker for all hjelp.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Finn ut hvilken multiplier din CPU har. Sannsynligvis er det 10, siden det er en 3200+. For den kjører på 2000 mhz, ikke sant, Venice kjerne forresten? Sett for eksempel FSB på 250, og så må du finne en passende divider. HTT bør ikke være mye over 1000, og RAM ikke mye over 220 (hvis du ikke har klokkeram da) Håper dette var til litt hjelp. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Du bør lese guiden, for uansett hvor lite du skal klokke bør du vite hva du holder på med. PCI og PCIe må f.eks. låses før du begynner å stille på noe annet, ellers kan du risikere å ødelegge filsystemet på harddisken. Lenke til kommentar
H&Dfanatic Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Mener kjernen er en Newcastle. Jeg får en kamerat til å klokke han er mer dreven en meg. Men takker for all hjelp. Jeg skjønte litt mere men hva er HTT for noe? Får POW 7800gt i posten til mandag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå