Bawaria Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Er det noen som vet forskjellen på "Norsk modell" og EU modell? 5571898[/snapback] Jeg har kjøpt Eu-modell, her følger bilder av innholdet i esken og gjennomgått kontroll-liste: Brukermanual kun på engelsk og kun på CD, med "COPY" i grått diagonalt på hver side, se kontroll-listen over. Jeg ville gjerne hatt en orginalutgave i papir uten "COPY" på hver side. Fra butikken fikk jeg høre at det kun var med CD. Arcsoft Photostudio-CD mangler. Dette kunne lastes ned fra Canons sider på nettet fikk jeg høre. Jeg fant riktignok programmet på nettet, men da i tidsbegrenset versjon. Jeg kjøpte EU-modell av to grunner, prisen og at det fulgte med KIT-objektiv med USM. Måtte snakke meg til USM-objektivet, da det var feil i annonsen ifølge en ansatt i butikken. Har likevel i ettertid sett at samme kjede har hatt annonse med USM-objektivet. 5586623[/snapback] Kjøpte et 350 D i en vanlig fotobutikk I Tønsberg forrige helg, så kalt norsk verjon. Det jeg ser som fulgte med mer var 3bruker håndbøker Svensk ,Dansk,finsk, resten av lektyren også i 3 versjoner. Akurat det samme gjalt en 20D jeg kjøpte i Danmark i fjor 3 versjoner av lektyre. Men ingen Norsk Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 ...Jeg kjøpte EU-modell av to grunner, prisen og at det fulgte med KIT-objektiv med USM. Måtte snakke meg til USM-objektivet, da det var feil i annonsen ifølge en ansatt i butikken. Har likevel i ettertid sett at samme kjede har hatt annonse med USM-objektivet. 5586623[/snapback] Det viser hvor viktig det av og til er å stå på kravene mht villedende markedsføring. USM-varianten er nemlig bare 300 dyrere enn den uten, og er innenfor rimelighetens grenser som forbrukerrådet har satt opp. Hadde den kostet 2000 mer, så kunne butikken stått på sitt. Da skulle nemlig kunden forstått at det er feil i annonsen. Bra jobbet, oljens. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Det jeg ser som fulgte med mer var 3bruker håndbøker Svensk ,Dansk,finsk, resten av lektyren også i 3 versjoner.Akurat det samme gjalt en 20D jeg kjøpte i Danmark i fjor 3 versjoner av lektyre. Men ingen Norsk 5586662[/snapback] Det finnes ikke norsk bruksanvisning til Canon sine kamera, samme hvor i verden du kjøper det. Det som følger med fra Canon Norge er de du nevner. Lenke til kommentar
Bawaria Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Det jeg ser som fulgte med mer var 3bruker håndbøker Svensk ,Dansk,finsk, resten av lektyren også i 3 versjoner.Akurat det samme gjalt en 20D jeg kjøpte i Danmark i fjor 3 versjoner av lektyre. Men ingen Norsk 5586662[/snapback] Det finnes ikke norsk bruksanvisning til Canon sine kamera, samme hvor i verden du kjøper det. Det som følger med fra Canon Norge er de du nevner. 5587867[/snapback] Ja jeg glemt å si, at det var i tillegg til det bildet som det henvises til i tråden høyere oppe. Med andre ord veldig god dekning av info pluss norske menyer i kameraene. Min tanke er, vis en helt fersking kjøper et sånt kamera å bare får med seg engelsk eller tysk info for å ikke snakke om japansk :!: . Ja jeg tror dem har et problem med å få med seg alt selv om de er aldrig så støe i språk. Kjøpte et brukt nikon kamera uten manual, lastet ned manualen fra nett på engelsk, er glad jeg hadde litt kjennskap til kameraet i forkant . Lapptoppen er j---lig tung på senga Kjøpte også en blits til dette vidundret, glad jeg fikk med norsk bruker manual på 125 sider pluss et kom igang opplegg, som det også pleier å følge med sånne artikler som kamerahus og blitser. En annen fordel med disse manualene har som regel et format som passer godt som sengelektyre Tips til folk som skal kjøpe disse brødvare modellene som D50 eos 350 D. Ta en titt i deres nærmeste fotobutikk, bare i lille Tønsberg hvor jeg bor så har det vært tilbud som slår de fleste nettbutikker en stund . Da slipper en fraktilegger venting,og som regel leslig sengelektyre på et språk en forstår. Det som kan være kjedelig med sånne butikker er selvfølgelig, utvalget av modeller, de tar som oftest bare inn brødvarene og intet pålegg. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 En annen ting som ikke er så dumt, er å ha en laserprinter i tillegg til sin fotoprinter. Liker å bla i papir av og til, men skal man vente på at blekkskriveren skal gjøre seg ferdig, så er man allerede ferdig utlært (og bankerott) i mellomtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå