PlatinumFlyer Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Har tidligere hatt en HP PSC950 stående ved mammas skrivebord. Denne fungerte glimrende, frem til den avgikk ved døden, omtrent fire år gammel. Vel vel, vi var fornøyde med HP, og gikk til innkjøp av en av de nye, mer plassbesparende PSC-modellene. Og her begynte tøvet. Printeren ble kjøpt for en slikk og ingenting, en tusenlapp omtrent, på Komplett. Den skrev nå ut på et vis, men etter en måned trakk den tyve ark om gangen, utskriftskvaliteten sank og alt gikk til h. Vi fikk god service hos Hp, som byttet den ut med en gang. Vi fikk denne ny enheten, og det gikk ikke lang tid før vi slet med samme problem. Ny telefon og mailer til HP, og vi skulle få byttet den ut atter engang. Vel vel... Vi får den byttet ut, diverse tull med DHL som gjør at min mor må holde seg inne hele dagen både ved levering og henting av enhetene. Denne printeren tok aldri mot til seg, og trakk fra første stund skjevt, så skjevt at printeren lagde "Papirstopp" ved hvert forsøk på utskrift. Hp tilbyr seg å bytte den ut igjen - men det gidder vi rett og slett ikke. Vi ser oss derfor rundt etter noe nytt, og valget faller forhåpentligvis på laser - om vi finner en rimelig farvelaser med skanner. I utgangspunktet ikke Hp, men om noen finner et produkt i prisklassen under 4-5000, så tar jeg det med. Vi har egentlig god erfaring med Hp tidligere, har en svær kontormaskin stående på kontoret, som fakser og scanner og skriver ut i farver uten problemer, i tillegg til min gamle LaserJet her. Men altså, for å gjøre det kort: Vi trenger en maskin som kan scanne, kopiere og printe ut i farver med laserteknologi. Bør helst ikke overstige 4-5000. Kvalitetsmessig bør den kunne skrive ut litt grafikk i farver. Scanneren er bare ment for enkle dokumenter, og trenger ikke tilfredstille spesielt høye krav. Det jeg finenr noe merklig er at laserprintere med farver i seg selv ikke er dyre, og heller ikke scannere for seg selv - men skal de to kombineres dobles tilsynelatende prisen. Lenke til kommentar
ferale74 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Det er rett som du sier at hvis en ønsker å ha en alt-i-ett løsning på farge utskrifter så koster det mye mere endet budsjette du har. Vi har noen billige gode farge laser skrivere til rundt 4000 kroner, men vår scanner som er beregnt på laser skrivere kommer fort opp i 15-20 000 kroner. Så blekk alt-i-ett skriver blir vel din billigeste løsning da antar jeg. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Poenget er at vi har et svært stort monster - til en avskylig pris, fra før. Vi trenger bare en sak som er lett tilgjenglig og som gjør det vi ber den om... Blekk er vi såpass lei av etter de siste begivenheter, at det nok er uaktuelt. Antagelig ender vi opp med en rimelig farvelaser og en løs scanner. For noen år siden hadde ihvertfall Canonen en tynn liten sak det var lett å stikke bort. Noe sånt. Har liksom ikke behov for noe som nærmer seg den store på kontoret. Hadde vi vært smarte, hadde vi klart oss med ovennevnte. Men det er vi ikke, og mamma vil ha noe ved siden av PCen. Der er forklaringen - om noen skulle lure. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Det er nok mye smartere å ha det hver for seg. Da kan du velge en skriver som passer for ditt behov, og en scanner som passer for ditt behov, og ikke en bra skriver med dårlig scanner eller omvendt. Hvis du først skal kjøpe en scanner kan det kanskje være en ide å kjøpe en med adapter for negativer og lysbilder. Et lite tips i valg av skriver: Min erfaring er at Lexmark fargelasere har svært god utskriftskvalitet, men kanskje er noe dyre i drift. De kjøpte en Lexmark C720 på ungdomsskolen, tidlig i 2003 såvidt jeg husker. Den kostet ikke mer enn 7500 kroner, men utskriftene på den blir helt fantastiske, selv på vanlig papir. Men - tro det eller ei - den har ikke USB-port! På skolen som jeg går på nå har vi en HP som jeg ikke husker modellnummeret på, men den er i omtrent samme prisklasse som Lexmark C720en. Utskrifene på HPen er nok litt "slappere" i fargene, men jeg er ganske sikker på at HPen er mer økonomisk i drift. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Poenget er at alt vi trenger e en dårlig scanner. Vi kjøpte en gang en større scanner med negativ-adapter mv. på Elkjøp. Det tror jeg er eneste gang vi har benyttet dagers returrett. Var noe vi ikke trengte, så var det det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå