Gå til innhold

Demonstrasjon i Oslo, ender det i kaos?


Anbefalte innlegg

Politiet må møte opp og holde fundamentalister og fantikere borte fra stedet.

Imamer burde møte opp og holde muslimer borte fra stedet.

5571890[/snapback]

 

Men det er jo muslimene som skal demonstrere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men, igjen - må man være nazist for å hate muslimer? Det holder jo å være rasist.
Trenger ikke være rasist heller.

 

Man kan godt hate muslimer uten å være nazist eller rasist.

5571860[/snapback]

Jeg tenkte mer på at man bør ha ganske sterke oppfatninger om en sak før man stiller til motdemonstrasjon (hence: rasist/nazist).
Lenke til kommentar
Politiet må møte opp og holde fundamentalister og fantikere borte fra stedet.

Imamer burde møte opp og holde muslimer borte fra stedet.

5571890[/snapback]

 

Men det er jo muslimene som skal demonstrere?

5571900[/snapback]

Det burde ikke være noen demonstrasjon.

Hadde jeg vært muslim hadde jeg vært forbannet på mine trosfeller som valgte å trekke oss ned i møkka på den måten.

En eventuell demonstrasjon vil helt sikkert forverre etniske nordmenns allerede dårlige syn på muslimer.

Lenke til kommentar
Men, igjen - må man være nazist for å hate muslimer? Det holder jo å være rasist.
Trenger ikke være rasist heller.

 

Man kan godt hate muslimer uten å være nazist eller rasist.

5571860[/snapback]

Jeg tenkte mer på at man bør ha ganske sterke oppfatninger om en sak før man stiller til motdemonstrasjon (hence: rasist/nazist).

5571904[/snapback]

 

Eller at man er et resultat av vestlige mediers fremstilling av muslimske demonstrasjoner. Media må ta ekstremt mye selvkritikk på begge sider når dette er over. Spesielt medier i de landene ambassadene har blitt påtent.

Lenke til kommentar
Imamer burde møte opp og holde muslimer borte fra stedet.

Skal prester møte opp og holde kristne vekke også da eller? Skjønner ikke helt hva imamer har med dette å gjøre. Kan du utdype?

5571906[/snapback]

Personene som skal demonstrere demonstrerer fordi de mener muslimer har blitt fornærmet.

Saken som det her er snakk om er en religiøs sak.

Kristendommen har ingenting med denne saken å gjøre.

Lenke til kommentar
Eller at man er et resultat av vestlige mediers fremstilling av muslimske demonstrasjoner. Media må ta ekstremt mye selvkritikk på begge sider når dette er over. Spesielt medier i de landene ambassadene har blitt påtent.

5571925[/snapback]

Så du tror pressedekningen er nok til at "mannen i gata" får lyst til å frem ljåen og høste litt muslimer?

 

De som er skikkelig forbanna og ute etter bråk var nok ganske sinte før Muhammed ble tegnet og (gjelder forsåvidt begge sider).

Lenke til kommentar
Eller at man er et resultat av vestlige mediers fremstilling av muslimske demonstrasjoner. Media må ta ekstremt mye selvkritikk på begge sider når dette er over. Spesielt medier i de landene ambassadene har blitt påtent.

5571925[/snapback]

Så du tror pressedekningen er nok til at "mannen i gata" får lyst til å frem ljåen og høste litt muslimer?

 

De som er skikkelig forbanna og ute etter bråk var nok ganske sinte før Muhammed ble tegnet og (gjelder forsåvidt begge sider).

5571947[/snapback]

 

Nei, jeg sa da ingenting om mannen i gata.

 

De som fra før ikke har likt muslimene helt, som du sa, er nok de som er fly forbanna nå, og det kan media ta litt av skylda for. Enkelte medier har ikke fått det godt nok fram at det kun er islamister og fundamentalistiske grupper som setter ambassader i brann o.l.

 

Media på den andre siden har ikke fått deg godt nok fram at norske myndigheter og resten av befolkningne unntatt redaktøren i Magazinet sto bak bespottingen av Muhammed.

Lenke til kommentar
De som fra før ikke har likt muslimene helt, som du sa, er nok de som er fly forbanna nå, og det kan media ta litt av skylda for. Enkelte medier har ikke fått det godt nok fram at det kun er islamister og fundamentalistiske grupper som setter ambassader i brann o.l.

5571968[/snapback]

Norske medier har gjort en helt grei jobb. Jeg foretrekker forresten begrepet "tullinger/barbarer" fremfor islamister. :)

 

Media på den andre siden har ikke fått deg godt nok fram at norske myndigheter og resten av befolkningne unntatt redaktøren i Magazinet sto bak bespottingen av Muhammed.

5571968[/snapback]

Det er ikke presse/ytringsfrihet nede i midtøsten. Karikaturene blir brukt som agn (av religiøse ledere/maktpersoner) slik at ytterliggående islamistiske fundamentalister skal gå bananas. Noe de har gjort den siste tiden.
Lenke til kommentar
«Høyreekstremisme» er svært misvisende. Mer korrekt er «nazisme», eller min favoritt, «nasjonalsosialisme».

5572211[/snapback]

 

Ja, man kom frem til det i annen tråd. Høyreektremisme er fortsatt en fellesbetegnelse. Og btw. nazisme er jo bare en forkortelse for nasjonalsoslialisme (på tysk da). Eller?

 

Er faktisk veldig spent på hvem som kommer til å møte opp på lørdag. Noen som vet hvor det er hen? Og evt klokken? Skal seff gå å se på!

Lenke til kommentar

Hvorfor skal de gjøre så ufattelig tåpelige ting?

 

Er det ikke nok med at personer tilhørende deres religion har sprent ambassader og brent flagg?

 

Selvfølegelig kommer det til å bli bråk, garantert flust med folk som er heller oppgitt over denne idiotien enkelte muslimer har klart å vise den siste tiden. Personlig synes jeg dette bare virker som å be om bråk.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal de gjøre så ufattelig tåpelige ting?

 

Er det ikke nok med at personer tilhørende deres religion har sprent ambassader og brent flagg?

 

Selvfølegelig kommer det til å bli bråk, garantert flust med folk som er heller oppgitt over denne idiotien enkelte muslimer har klart å vise den siste tiden. Personlig synes jeg dette bare virker som å be om bråk.

5573070[/snapback]

 

Såklart de (islamitene) ber om bråk i midtøsten. Dette hatet mot vesten har alltid vært der så langt tilbake som fra kolonitiden. Disse tegningene er som mange har sagt kun den berømte dråpen som fikk glasset til å renne over. Spørsmålet er heller om vi skal gi de bråk? Ønsker vi å synke ned på deres nivå og ty til vold selv? Selv syns jeg vold kun er "legalt" i selvforsvar, og da også kun i den ytterste nød.

Liker måten de norske soldatene taklet situasjonen som oppsto i Afganistan.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er heller om vi skal gi de bråk? Ønsker vi å synke ned på deres nivå og ty til vold selv?

5573203[/snapback]

Jeg synes vi absolutt ikke skal det, men uheldigvis deler ikke alle den meningen.

Har opplevd at flere har blitt noe provosert av at muslimene skal ha en demonstasjon på det grunnlaget de har sagt på lørdag, og blir ikke akkurat overrasket om noen tyr til voldeligheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...