Tokse Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Har et eldre skjermkort av typen Geforce3 TI200 som støyer ganske kraftig noen ganger når jeg slår på PCen, ikke alltid(kanskje halvparten av gangene).Lydnivået er omkring middels til høy plystring. Etter noen minutter avtar støyen gradvis. Virker som det har med viften å gjøre. Er det vanlig? Lenke til kommentar
avhør Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 hadde faktis samme grafikk kort som deg for ca 2-3 år siden.. fikk lyder av vifta..så jeg tok og smurte vifta me olje..den forferdelige lyden ble borte! prøv det, bruk sånn olje som man bruker på kje´er på sykler! Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Hmm..får prøve det Hvor skal jeg ha på olja? Lenke til kommentar
avhør Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 under selve vifta på kjøla.men rense kjøle ribba for støv å så tar du på litt olje under vifta! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Ikke ta for mye da, et par dråper holder da vifta på et GeForce 3 kort er liten. Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) viss det er snakk om en wiiiine lyd eller skrike lyd så går lagrene på viften snart og da stopper viften og kortet dør i et inferno av artifacts sjekk heller om du kan kjøpe en ny GPU kjøler til kortet... blue orb eller no EDIT... fant en.... https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27153 i følge Vantec skal den passe på kortet ditt Endret 10. februar 2006 av DArkwIng Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 22. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2006 Lyden sluttet etter noen dråper olje:) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 22. mars 2006 Del Skrevet 22. mars 2006 Hvis den stopper helt til slutt og du har et GeForce3 med den store kjøleribba som dekker halve kortet, så kan du skru på en 60mm vifte. Det gjorde jeg. Fikk klokka kortet noe sinnsykt etterpå. (260 MHz på core og 555 MHz på minne). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå