Gå til innhold

GeForce 6800 XT vs GeForce 6600 GT, hvem er best?

RamGuy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvem er best?

Snakker vi om personer her? Nei, tenkte ikke det. Når vi sammenligner to personer bruker vi ordet hvem... Når vi sammenligner to ting som for eksempel grafikkort så bruker vi ordet hvilket!

Over til det du spurte om...

6800XT kortet har 256-bit bus, og du har muligheter for å åpne pipelines hvis du er heldig, så ville ha anbefalt det.

Lenke til kommentar

På hvilken måte er et: ASUS V9999 GeForce 6800GT 128MB AGP kort bedre en et: XFX GeForce 6800XT kort?

--------------------------------------------------------------------

Jeg har bare en 300W Strømforsyning, og det vil vel ikke holde.

Så jeg lurte på om skjermkortet vile klare seg fint med denne: http://www.softmag.no/q_tec_550w_psu.htm

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Du kan jo lese litt her. Rangering av kortene.

Asus v9999 er en spesialmodell! Vet ikke hva som er best.

Er vel få på dette forumet som anbefaler q-tec PSU. Meg inkludert.

Du får uansett kjøpt den her til 295kr.

Råd:Om du opplever at PSU en du har ikke er tilstrekkelig så foreslår jeg at du åpner en tråd for anbefalinger av PSU i ønsket prisklasse og til ønsket bruk. Mao dropp kjøp av PSU til du har testet den gamle med nytt grafikkort.

En oversikt og forklaring rundt PSU finner du Her

Lenke til kommentar

Jeg har et 6800XT kort og er strålende fornøyd. Det er veldig klokkevennlig, og i tilleg har du muligheter for å åpne pipelines (units). Jeg får 11k i 3DMark03 når alle pipelinsa er åpnet og kortet er klokket og 4500 i 3DMark05.

Nå kjører jeg 425/850, og det er ikke maks klokk. Det vil si 100 MHz på core og 150 MHz på memory!

Anbefalest!

Lenke til kommentar
På hvilken måte er et: ASUS V9999 GeForce 6800GT 128MB AGP kort bedre en et: XFX GeForce 6800XT kort?

--------------------------------------------------------------------

Jeg har bare en 300W Strømforsyning, og det vil vel ikke holde.

Så jeg lurte på om skjermkortet vile klare seg fint med denne: http://www.softmag.no/q_tec_550w_psu.htm

5573360[/snapback]

nei nei og nei..

Q-tec PSU kjøper man ikke, de kaster man i søpla..

Lenke til kommentar
Jeg har et 6800XT kort og er strålende fornøyd. Det er veldig klokkevennlig, og i tilleg har du muligheter for å åpne pipelines (units). Jeg får 11k i 3DMark03 når alle pipelinsa er åpnet og kortet er klokket og 4500 i 3DMark05.

Nå kjører jeg 425/850, og det er ikke maks klokk. Det vil si 100 MHz på core og 150 MHz på memory!

Anbefalest!

5574256[/snapback]

Ikke mer enn 425/850? Mitt 6800 kort gåt på 430/1200 stock

Edit: :blush: Kanskje du har AGP du :innocent:

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar

Anbefalest!

5574256[/snapback]

Ikke mer enn 425/850? Mitt 6800 kort gåt på 430/1200 stock

Edit: :blush: Kanskje du har AGP du :innocent:

5575080[/snapback]

Jeg har agp ja. Men maks klokken på skjermkortet med powerstrip er 460/940.

Hva var stock frekvensene dine?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...