Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenge Hjelp med sette opp node. (linksys WRT54GS)

Anbefalte innlegg

jeg har kjøpt meg 2 trådøse routere av typen WRT54GS

og jeg øsnker å brukde den ene routeren som node (dvs det står en router i første etasje. og en router i andre etasje (uten ledning i mellom) og jeg ønsker at routeren skal sende signaler mellom hverandre trådløst, fungere som en switch)

noen som kan hjelp meg med detet? trenger jeg noe ny firmware? hva skal jeg gå inn på i routeren ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du si noe om hvorfor du har to rutere? Er det for å utvide rekkevidden på nettverket eller er det noe annet du har i tankene.

Slik jeg leser innlegget er det å utvide rekkevidden på nettverket, muligens fordi du har dårlig dekning mellom etg?

Med 2 rutere som støtter wds, er dette mulig - det "ytre" aksesspunktet mottar signalet fra det aksesspunktet som er koblet på nett og videresender dette signalet.

Nå har ikke jeg studert spesifikasjonene på din ruter så nøye, du har sikkert manualen liggende og kan sjekke om ruteren har støtte for wds. Hvis ikke må du antakelig se etter noen andre rutere evt. en ruter og ett rent aksesspunkt eller trekke kabel mellom dem de to eksisterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...