Gå til innhold

Sub til min Cerwin Vega hjemmekino

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå gått til det skritt at jeg skal flytte ut hjemmefra. Fra før har jeg hatt Cerwin Vega V serie hjemmekinopakke og en Nad forsterker , men ikke sub. For det har jeg ikke trengt på soverommet som var rundt 10 kvadratmeter. Men nå blir jeg jo å ha større areale og rutte med i stua og vurderer nå om jeg kanskje ikke bør kjøpe sub for å få bedre dypbass på film og musikk.

Derfor har jeg vurdert og kjøpe en eller to SVS PB10-ISD subber, ble anbefalt en CERWIN-VEGA CLSC-15S Subwoofer av en kompis men da jeg hørte hans sub i surround oppsett så synes jeg det ble vel mye Boom bass, meningen er jo at den ikke skal høres men føles?

Så er det et smart valg å matche Svs subben/e med Cerwin Vega V serien eller?

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor matcher du ikke med V serien sin egen subwoofer? CERWIN-VEGA V12S subwoofer

5571243[/snapback]

Den er jo billig og greier, men jeg er ikke ute etter en "boomete" rævsparkersub.

For å sitere Hifiklubben:

"At Cerwin Vega også tar hjemmekino alvorlig er det ingen tvil om! Med en forsterker som er tilpasset det store 12" basselementet, vil Hollywood-filmene gi deg et ekstra spark bak, bokstavelig talt..."

At den kun er oppgitt til å spille ned til 30hz og ikke dypere har og litt å si, jeg vet at det kun er på papiret men jeg er tross alt ute etter en sub som spiller dypere enn mine V-12F. De er jo oppgitt til å spille helt ned til 28hz. (Og det gjør de!)

Dessuten har jo SVS subben fått masse positiv kritikk... Men jeg er fortsatt åpen for andre forslag hvis noen har erfaring med disse høyttalerne?

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
Nå er jo den subwooferen tilpasset akkurat høyttalerne du har da og om en sub er "boomete" har mye med innstillinger å gjøre...

5571496[/snapback]

Helt sant, og det har mye med plassering og å gjøre. Men jeg fester ikke så jeg har ikke bruk for noen "raveparty" sub... Det jeg mener er om SVS subben ikke vil være bedre til filmlyd enn Cerwin Subber siden den er oppgitt til å spille ned til rund 20hz?

Jeg er ute etter den DYPE bassen til film...

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar

Den Audiopro subben er lagt til i vurderingslista! :dribble:

Likte den bassporten som spredde bassen 360 grader!

Psb subben var jo ment for å brukes ilag med monitor høyttalere så den tror jeg vil drukne i lydbildet til Cerwin høyttalerne...

Det er et heller ukjent merke for meg,

Prøv å les alle testene til SVS subben, ser jo lovende ut? Og jeg kan ikke ha en sub som er sinnsykt kresen når det gjelder plassering siden stua er rektangulær...

Enkel tegning av hvordan stua er bygd og hvordan jeg kan sette subben:

Uten_navn.bmp

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar

Med SVS PB10 klarer du en akseptabel SPL ned til 16-17Hz. Jeg hadde en SVS sylinder før (2039Pc+) den klarte 113Db ved 16Hz. Så jeg ville uten tvil valgt SVS. Vær oppmerksom på at PB10 ikke har innebygget delefilter, med det er nok ikke noe problem siden du deler på recieveren. CV sub'ene er meget bra mpt pris, men de ruller av litt for tidlig til at det er ekstra morsomt å se film.

Lenke til kommentar
Vær oppmerksom på at PB10 ikke har innebygget delefilter, med det er nok ikke noe problem siden du deler på recieveren.

5572982[/snapback]

Sikker på det?

"Igjen, så er mange hundre arbeidstimer brukt til å avstemme denne kraftblokka til kabinettet, basselementet og bassporten. Utstyr som en tykk aliminium frontplate, høykapasitets kjøling, spesiallaget infrasonisk (lavpass) filter for å beskytte basselementet under subwooferens avstemmingsfrekvens, er dette en integrert komponent i det totale SVS systemet. "

post-46403-1139441015_thumb.jpg

Synes så tydelig at jeg ser knott for å justere frekvens på forsterkeren... Eller?

Med SVS PB10 klarer du en akseptabel SPL ned til 16-17Hz. Jeg hadde en SVS sylinder før (2039Pc+) den klarte 113Db ved 16Hz. Så jeg ville uten tvil valgt SVS. 

5572982[/snapback]

Ja jeg har fått masse positiv respons ifra svs-sub eiere på AV forum, tror nok at det blir det beste alternativet i den prisklassen tross alt...

CV sub'ene er meget bra mpt pris, men de ruller av litt for tidlig til at det er ekstra morsomt å se film.

5572982[/snapback]

Akkurat det har jeg opplevd med en CV Classic 15" sub, så filmen "flightplan" med Jodie Foster og den svake duringen ifra flymotorene ble så sinnsvakt forsterket av subben så hele stua sto og ristet konstant gjennom hele filmen! Typisk Booombass sub... ("hei, jeg er stor og kan spille bass liksom, hør på meg! Tjotjallabing...")

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar
du skriver du vurderer en eller to PB10, da antar jeg du har endel penger og rutte med. hvorfor ikke vurdere go'monsteret PB12 da? link. :)

da vil du hverftfall få noe som føles! ;)

5575929[/snapback]

Nei det har jeg ikke! Hehe... Blir mest sannsynlig sparing en stund :roll: Kan jo begynne med en og hvis behovet melder seg så kan man jo spare til enda en...

Dessuten bor huseieren i etasjen over, han er kul nok og en ung kar men han blir vel ikke så blid hvis han blir sjøsyk hver gang han sitter i stua og jeg spiller musikk nede!? Hehe... :lol:

De knottene knottene på baksiden er til gain og fase.

5576123[/snapback]

Er det det de er? Har ikke forstørret bildet så jeg bare antok at det var frekvens og... Men uansett så kan jeg dele frekvensene på Nad'en...

Endret av vincent_vega
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...