cobolt18 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Mange fotofremkallingstjenester har mulighet for at du kan få digitale kopier i TILLEGG til papirkopiene. Men min kone (som er tilhenger av den digitale tidsalder) vil kun ha de digitale kopiene. Vet dere om noen som gjør dette? (Et annet spørsmål er jo om det blir billigere uten papirkopier...) Spurte Fotoknudsen om det, men det var ikke mulig sa de. Lenke til kommentar
Elite Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Dette kan du ihvertfall få gjort i de fleste Elite Foto butikker. Gå inn på www.elitefoto.no og se hvilken butikk som ligger i nærheten av deg. Lenke til kommentar
synsing Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Ja Elite foto gjør hvertfall dette, jeg har bedt om å få bare digitale kopier ofte. Det blir mye billigere også Lenke til kommentar
PANDE_JE Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Joda, også hos FotoKnudsen kan du be om kun framkalling og eventuelt skanning av filmen. Sist jeg brukte denne tjenesten kostet framkallingen ca 50 kroner pr. film, og skanningen kostet 20 - 30 kroner. Men oppløsningen var kun 1536 x 1024, altså vel 1 megapixel. Dessuten hadde skanningen meget begrenset dynamisk omfang, og bildene var unødvendig mye beskåret. Selv en billig bordskanner lager bedre filer enn dette, men det tar jo tid, da... Per J Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 cobolt18 skrev: Mange fotofremkallingstjenester har mulighet for at du kan få digitale kopier i TILLEGG til papirkopiene. Men min kone (som er tilhenger av den digitale tidsalder) vil kun ha de digitale kopiene. Vet dere om noen som gjør dette? (Et annet spørsmål er jo om det blir billigere uten papirkopier...) Spurte Fotoknudsen om det, men det var ikke mulig sa de. Din kone er fornuftig. Hun har helt rett i at bilder bør digitaliseres. Men hvis dere virkelig vil hente ut den kvaliteten som er mulig å få ut av film, er det beste å investere i en god filmskanner. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. februar 2006 Del Skrevet 13. februar 2006 Teleskopos skrev: Men hvis dere virkelig vil hente ut den kvaliteten som er mulig å få ut av film, er det beste å investere i en god filmskanner.5572962[/snapback] Nei, den beste måten å hente ut all kvaliteten som er mulig å få ut av film, er å få den på papirkopier samtidig En kjemibasert fremkalling gir et helt annet resultat enn både scan og/eller utskrift på printer. Men de fleste fotobutikker scanner i relativt lav oppløsning og dårlig resultat. Vil i de fleste tilfeller faktisk anbefale å scanne inn selv i ettertid, for proff scanning hos en proffhandler koster veldig mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå