Gå til innhold

TES: morrowind da og nå..

Anbefalte innlegg

DA!

jeg husker tilbake til da jeg først spillte morrowind, jeg var hos en kompis som spilte dette og syns det så kult ut, og etter mye masing og trusler fikk jeg låne spillet av han. spillet hadde alerede vært ute en god stund, tror Tribunial hadde nettopp kommet ut, men jeg kjøpte det ikke da jeg bare lånte.

jeg installerte spillet og lagde en karakter, (helt i bilinde) viste ikke hva som var bra eller dårlig, men tror jeg ble en form for warrior. gikk rundt i den første byen med den dolken man fikk i begynnelsen og noen få kroner.

gikk ut av byen og ble drept av en av de hoppende markene som er rundt der.

jeg ble da kjempe reddd da den lille greien kunne drepe meg, og det ble mange levler før jeg tørte å gå ut o villmarken igjen. jeg kom meg til balmora, og vandra rundt i byen i en time på leting etter blade masteren. da jeg endelig fant han, fikk jeg beskjed om å finne med en guild å bli med i, jeg prøvde først mage guilden, men da mitt første oppdrag var å dra ut i villmarken for å sammle sopp, dro jeg fort derfra.

jeg joina fighters guild, og fikk beskjed om å drepe noen rotter, rotter tenkte jeg det blir lett, jeg hadde fremdeles bare den dolken. etter noen timer til med leting fant jeg huset, og fikk nøkkelen jeg trengte, gikk ut og opp i andre etarsje for å drepe rotter..

WTF det var to rotter som angrep meg samtidig, og jeg greide å hvitt å drepe en før den andre tok meg. begynnte å ble sint, etter noe hissige minutter på telefon med kompisen min fortalte han meg at jeg ikke hadde noe skills med shortblade, og at jeg måtte får meg longblade, han fortalte at man kunne stjele en silver clamore kjempe lett, og jeg gjorde det, så fortalte han meg at den grønne bar'n måtte være full før man gikk til krig, ellers ville man bare bomme. jeg gjorde alt dette, og brukte min berserk skill før jeg gikk til krig, og da gride jeg å da dem.

men når jeg gikk til dama for å si jeg hadde tatt dem, ville hun ikke godta det. jeg tenkte først at det var en bugg, men etter litt mer telefon hjelp fant jeg ut at det var en rotte til i rommet vedsiden av der dama var. gride å ta rotte med over halve livet i behold, og var mektig stolt.

neste oppdrag var å dra til en eggmine, og drepe noen slemme folk, fikk beskjed at den var rett utenfor byen, og jeg dro ut av byen og fant en eggmine, med to folk utenfor, jeg regnet med at disse var de slemme foka jeg skulle ta, dro opp buen mine og skøyt på de, og når de kom nærmere gikk jeg løs på dem med sverdet, de døde og jeg dro tilbake til dama i fighters guild.

HVA FAEN, får jeg ikke questen complete, tilbake til telefonen. Oh shit, man må ned i selve gruven og drepe noen folk der nede, og at de jeg drepe var snille arbeidere? naturlig nok brukte jeg en del forsøk på å gride å drepe de, både pga et jeg ble drept hele tiden, og fordi jeg hadde veldig lav gamme, og selv med fakler gikk jeg meg vill hele tiden..

spol 10 levler frem og jeg tørte endelig å gå ut i det ville igjen, men skvatt vær gang jeg måtte noe farlig. festelige øyeblikk er feks. jeg skrikende høyt når jeg ble for første gang angrepet av en cliffrazor bakfra, eller at jeg utslettet store områder med bull nes. fordi jeg trode de ville angripe meg hvis jeg kom for nærme og de sto i veien for der jeg måtte gå, dette gjorde jeg til kompisen min fortalte meg at de var ufarlige så lenge du ikke angrep dem..

eller pga. den lave gamma'n gride jeg aldrig å komme meg inn i vivic om natten, da jeg ikke fant veiene opp til dørene,

utrolig nok med den ikke spesielt gode karakteren min og uten å ha peill på noe greide jeg mainquesten ca. 1.5 månde senere med intensiv spilling.

-----------

NÅ!

starta en karakter forige uke, og spiller det ikke så intenst, var mest for å teste ut alle modene som var her på forumet, noen virker ikke skikelig, blant annet den der man skal kunne slå i stykke låser, får bare en feil meldig hvis jeg prøver.

han er nå level 2 og jeg har runne morrowind med begge expantione, ca. 5 ganger, så jeg vet alt som skal gjøres i begynnelsen.

på første karakteren min var jeg level 7-10 før jeg begynnte å vandre ut i villmarken, nå er det første jeg gjør å da ut for å lokke frem de assassin folka, jeg har gjort alle questene for fighter guild og thif guild i balmora og er langt på vei med mainquesten, og ble level 2 i går. som en i level 2 har jeg velidig lite liv. og tåler ikke mange slag fra mye av det jeg møter ute, men med help av hvitewow(sp) hakker jeg ned finden ganske lett. selv monstere som skulle spise meg ganske fort, og det er festlig å tenke på hvor vansklig jeg styns ting var i gammle dager..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fantastisk skrevet, var slik jeg også opplevde det.

Jeg turde meg ikke ut i villmarken igjen før jeg hadde nådd lvl 20 elns og da var jeg godt forberedt med fet rustning og bra våpen, p.g.a. dette endte jeg alltid opp som en tyv som vandret rundt i byen for å stjele ting. Er det jeg liker best å gjøre nå også, så liker jeg selvfølgelig å installere 10 000 mods slik at hele morrowind klikker og jeg må installere på nytt ^^

Fantastisk spill :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Husker veldig godt at jeg ikke fatta hvorfor alle ble så sure på meg når jeg plukka opp ting i butikken. Jeg hadde jo tenkt til å betale det i kassa etterpå...

5578823[/snapback]

*latter*

Dagens :D

5581199[/snapback]

Jeg husker også i begynnelsen... jeg stjal alt og til alle for og skaffe cash....så kjøpte jeg en ok rustning og en iron saber og så stakk jeg til vannkanten og denga laus på så mange krabber jeg kunne finne :)

kjempe gøy :)

Men jeg trodde man levla etter experience som på andre rpg spill og ble veldig overraska da jeg hadde denga ca 40 krabber og fått 1 i exp....men jeg skjønte etterhvert at jeg fikk levelpoints ettersom ferdighetene på skills gikk opp :)

Det jeg husker som gjorde møtet med livet utenby's i morrowind ganske lett var og løpe som en gærning med et ranged weapon og skyte de som egentlig kunne drepe meg lett på close combat.... og hoppe som en "loco" for og komme meg til plasser som npc's ikke kunne komme til og derfra skyte osv :)

da gikk det raskt opp på både cash og levels....

sitter på nattearbeid... skal hjem nå..snakkes folkens :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...