Gå til innhold

GeForce 7800GS AGP erfaringer!

siDDis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, nå har jeg testet ut den nye PSUen, er veldig bra og stabil, men den hjalp ikke med blackouts. Jeg klarte likevel å få høyere score med lavere clock på GPU faktisk, og det er kun ved å installere annerledes drivere. For driverinfo se bildet. De drivere er ikke ofisielle, men de er mye bedre. Ikke sikkert de fungerer for alle, men funker for meg. Siste score jeg hadde var 3521 på 516/1440. Det score jeg har på bildet er på 501/1500

post-58106-1142077528_thumb.jpg

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

en ide kunne jo vært å kjørt noen timedemoer i quake elns og se om fps blir lavere, eller om det bare er 3dmark av en eller annen rar grunn.

kan jo være at den hardware modden du linker til over kan hjelpe på blackout fenomenet.... DO IT!! :devil:

Endret av eternal
Lenke til kommentar
In this case, at 485MHz core, the card is neither held back by voltage nor cooling. It is held back by the over-current protection on the card. The ISL6568 regulator on the card limits the current the core is "allowed" to pull.

Høres ut for meg som dette er årsaken til at dere får blackout's ved overklokking.

Lenke til kommentar
In this case, at 485MHz core, the card is neither held back by voltage nor cooling. It is held back by the over-current protection on the card. The ISL6568 regulator on the card limits the current the core is "allowed" to pull.

Høres ut for meg som dette er årsaken til at dere får blackout's ved overklokking.

5737095[/snapback]

Problemet er at jeg fremdeles får blackouts med ny PSU: Hiper 480W HPU-4M480, hvis jeg overklokker over core 450 og mem 1300. Så blackout grensen gjelder ikke kun fom 485 mem for min del. Jeg bruker 84.12 beta drivere.

Lenke til kommentar

Jeg har klokket mitt 7800GS til 462MHz Core og 1.4GHz Memory, og går jeg høyere begynner jeg å merke artifacts (ikke veldig mye, men er noen "blinkeeffekter" av og til). Jeg synes dette er litt merkelig, da temperaturen på core ikke overstiger ca. 55 grader under load. Eller er det ikke merkelig? :)

EDIT: Har Point of View.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Jeg har klokket mitt 7800GS til 462MHz Core og 1.4GHz Memory, og går jeg høyere begynner jeg å merke artifacts (ikke veldig mye, men er noen "blinkeeffekter" av og til). Jeg synes dette er litt merkelig, da temperaturen på core ikke overstiger ca. 55 grader under load. Eller er det ikke merkelig? :)

5743807[/snapback]

Du har allerede kommet deg langt fra stock hastighetene, så synes ikke det er så veldig mye rart. Etter det jeg har lest så ligger grensen for core mellom 450 og 510 og på minne mellom 1350 til 1650.

Lenke til kommentar

5737095[/snapback]

Problemet er at jeg fremdeles får blackouts med ny PSU: Hiper 480W HPU-4M480, hvis jeg overklokker over core 450 og mem 1300. Så blackout grensen gjelder ikke kun fom 485 mem for min del. Jeg bruker 84.12 beta drivere.

5737133[/snapback]

ja, men det jeg sier er jo at det er ikke psu som er problemet. det er strømbegrensing på kretskortet, så det må moddes. "a chain is no stronger than the weakest link" ; hjelper ikke om du har et kjernekraftverk på ene siden hvis kretskortet gjør at det ikke rekker frem ;)

Lenke til kommentar

5743807[/snapback]

Du har allerede kommet deg langt fra stock hastighetene, så synes ikke det er så veldig mye rart. Etter det jeg har lest så ligger grensen for core mellom 450 og 510 og på minne mellom 1350 til 1650.

5744039[/snapback]

Ok, men minnet vet jeg ikke om jeg kan klokke lenger, siden CoolBits stopper på 1.44GHz. Er det noen måte å øke den begrensingen på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...