Gå til innhold

GeForce 7800GS AGP erfaringer!

siDDis

Anbefalte innlegg

Nå kom eg til 1650 utan artifacts etter å ha kjørt igjennom 3dmark og spelt ut2004 utan problemer.

1700 gjekk delvis ok men det tok ikkje lange tida før det blei artifacts.

Orker ikkje å finpusse så eg held meg på 1650 :)

Men det er faen ikkje verst!

Opp heile 450mhz frå stock! :D

5698393[/snapback]

Hva får du i 3Dmark06 med slike hastigheter foresten?

5699229[/snapback]

Eg gjekk faktisk ned 100 poeng, 3DMark er noko vrøvl :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå kom eg til 1650 utan artifacts etter å ha kjørt igjennom 3dmark og spelt ut2004 utan problemer.

1700 gjekk delvis ok men det tok ikkje lange tida før det blei artifacts.

Orker ikkje å finpusse så eg held meg på 1650 :)

Men det er faen ikkje verst!

Opp heile 450mhz frå stock! :D

5698393[/snapback]

Hva får du i 3Dmark06 med slike hastigheter foresten?

5699229[/snapback]

Eg gjekk faktisk ned 100 poeng, 3DMark er noko vrøvl :)

5699739[/snapback]

Jeg merket med gamle 6800Ultra mitt at jeg kunne klokke til en vis grad hvor jeg fikk økning og så ble scoret mindre etter det som jeg øker hastigheten etter en vis grense (core hastighet jeg mener her). Jeg mener at kanskje du trenger høyere frekvens på core for at du skal få utnyttet alt av det ekstra hastighet på minnet?

Lenke til kommentar

Tok et par 3d mark tester her med mitt pow kort:

7800GS@440/1,44|XP-M@200*12,5|1024

3DM-03 - 12916

3DM-05 - 6497

3DM-06 - 3176

edit:

7800GS@500/1,44|XP-M@200*12,5|1024

3DM-05 - 7065

3DM-06 - 3475

7800GS@500/1,44|XP-M@2574|1024

3DM-06 - 3505

Endret av ostepopp
Lenke til kommentar
Men er det noen som i det hele tatt har erfaring med overklokking av 6800Ultra og hvem drivere som er best :hmm:

Skal etter hvert kjøpe vann kjøling :D

5700645[/snapback]

Jeg har erfaring med klokking av 6800Ultra, og den er litt dårlig. Hadde en Golden Sample som skulle kjøre på 430/1200, men kunne såvidt kjøre på 440/1140 selv med zalman kjøler. Var bare litt uheldig med kortet (kjøpt brukt). Om du vil se hvordan de andre klarte å overklokke disse kortene, se på den ofisielle 3dmarks06 tråden, der ser du på første siden hvor høyt folk klarte å klokke dem og hvilke score de fikk.

Lenke til kommentar
Men er det noen som i det hele tatt har erfaring med overklokking av 6800Ultra og hvem drivere som er best :hmm:

5700645[/snapback]

Jeg har erfaring med klokking av 6800Ultra, og den er litt dårlig. Hadde en Golden Sample som skulle kjøre på 430/1200, men kunne såvidt kjøre på 440/1140 selv med zalman kjøler. Var bare litt uheldig med kortet (kjøpt brukt). Om du vil se hvordan de andre klarte å overklokke disse kortene, se på den ofisielle 3dmarks06 tråden, der ser du på første siden hvor høyt folk klarte å klokke dem og hvilke score de fikk.

5700912[/snapback]

slitter litt med og finne den, kunne du eller noen andre her på forumet gjørt det?

Takker

Lenke til kommentar

5700645[/snapback]

5700912[/snapback]

slitter litt med og finne den, kunne du eller noen andre her på forumet gjørt det?

Takker

5701233[/snapback]

Her finner du det, bare bla litt nedover:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=525520&st=0

Lenke til kommentar

Det går foreløpig dårlig å øke volten til GPU core for meg, men jeg har da funnet ut hvordan man kan klokke høyere enn 1440 på minnet med standard verktøy. Er ganske lett, må bare flashe biosen en gang, se resultatet på bildet :w00t:

Jeg har funnet ut jeg ikke kan klokke minnet høyere enn 1550, og ser ut som det fungerer best på 1520.

post-58106-1141580556_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Kan man ødelegge skjermkortet over tid når man har det overklokket?

5708365[/snapback]

Tja, alle komponenter får redusert levetid når du kjører dem over spesifikasjonene. Men for å drepe f.eks CPUer eller GPUer ganske fort, må du kombinere klokkingen med høyere spenningsnivåer, noe som ikke er så vanlig mht grafikkort som det er med prosessorer.

Lenke til kommentar
Holder på med å tilpasse Fatal1ty zalman kjøler til GS kortet mitt, skal se om den klarer å klokke noe høyere med bedre kjøling.

Har du fått testet med Zalman kjøleren nå? Passer den uten for mye mekk?

Merkelig at ikke Zalman er litt frempå og kommer med en egen 7800GS kjøler..

Jeg har Club3D versjonen av 7800GS og fikk problemer med blackouts etter overgang fra 6600GT. Jeg måtte noen ganger klokke under original mem/core for å kjøre stabilt. Problemet var trolig min 350W PSU som leverte for lite til +12V som nye grafikkort krever. Minst 20A er anbefalt på +12V mener jeg. Så jeg prøvde bytte PSU med en Tagan 480W som leverer tilsammen 28A +12V og da forsvant blackouts med vanlig core/mem. Nå får jeg klokket til max 456/1440 med coolbits. Får ikke core over 456 når jeg trykker Test Changes. Er det en hack rundt dette? Men har opplevet blackouts på BF2 med 480W PSU også men da med max klokking, ikke problem om jeg skrur ned litt. Selv om Club3D og POV skal være klin like, så virker det som om de med POV her inne får klokket core mer enn de med Club3D versjonen. Stemmer det?

Til info fikk jeg disse scorene med ulik PSU:

3DMark05: med 350W PSU = 4941

3DMark05: med 480W PSU = 6551

3DMark06: med 350W PSU = 2855

3DMark06: med 480W PSU = 3165

Noen opplevd liknende ang for svak PSU? :hmm:

Lenke til kommentar
Holder på med å tilpasse Fatal1ty zalman kjøler til GS kortet mitt, skal se om den klarer å klokke noe høyere med bedre kjøling.

Har du fått testet med Zalman kjøleren nå? Passer den uten for mye mekk?

Merkelig at ikke Zalman er litt frempå og kommer med en egen 7800GS kjøler..

Jeg har Club3D versjonen av 7800GS og fikk problemer med blackouts etter overgang fra 6600GT. Jeg måtte noen ganger klokke under original mem/core for å kjøre stabilt. Problemet var trolig min 350W PSU som leverte for lite til +12V som nye grafikkort krever. Minst 20A er anbefalt på +12V mener jeg. Så jeg prøvde bytte PSU med en Tagan 480W som leverer tilsammen 28A +12V og da forsvant blackouts med vanlig core/mem. Nå får jeg klokket til max 456/1440 med coolbits. Får ikke core over 456 når jeg trykker Test Changes. Er det en hack rundt dette? Men har opplevet blackouts på BF2 med 480W PSU også men da med max klokking, ikke problem om jeg skrur ned litt. Selv om Club3D og POV skal være klin like, så virker det som om de med POV her inne får klokket core mer enn de med Club3D versjonen. Stemmer det?

Til info fikk jeg disse scorene med ulik PSU:

3DMark05: med 350W PSU = 4941

3DMark05: med 480W PSU = 6551

3DMark06: med 350W PSU = 2855

3DMark06: med 480W PSU = 3165

Noen opplevd liknende ang for svak PSU? :hmm:

5709119[/snapback]

Jeg opplever at jeg får blackout i løpet av 3Dmark06 mens jeg kjører kortet på over 505MHz, dvs i 9 tester av 10 får jeg blackout hvis jeg kjører core på så høye hastigheter. Vet ikke om det er PSU som begrenser, men jeg får artifacts på 515, så er ikke så nøye på det problemmet. Har en 400W NorthQ.

Når det gjelder Zalman kjøler så måtte jeg borre ut det ene hullet lenger inn siden hulene ikke passer, så bruker jeg en ytterst og en innerst hull. Ram sinks passet for det meste ok, de er ca. 1mm mindre en jeg kunne tenke meg, men kjøler tydeligvis bra de. Den metal greie bak som skal være skrudd fast kan jeg ikke skru fast pga en av RAM sink som er i veien, og du har den ekstra tingen som trenger kjøling, et eller annet kontroller, jeg satt en aluminium RAM sink fra et LE kort jeg hadde liggende. Kunne heller tenke meg å ha en kjøler som er ferdig tilpasset og alt, men jeg er fornøyd med resultatet uansett. Par grader kjøligere på idle og en del kjøligere under load. Men kjøleren min er plassert slik at den delvis blåser luft oppover slik at jeg har god luftgjennomstrømming i kabbisen. Er fornøyd med resultatet.

Edit: har desverre ikke digital kamera her, så får ikke tatt noen bilder :(

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

Ser det er mange her som har skaffa seg et 7800gs.

Jeg har leita på produsentenes hjemmesider og finner ikke ut hva slags bundle som følger med, så jeg lurte på om noen her kunne skrive inn hva de fikk i bundle av de forskjellige produsentene? (XFX, Club3d, POV osv)

Takker

:innocent::innocent::innocent:

Endret av shadow of darknes
Lenke til kommentar
Har en 400W NorthQ.

5709751[/snapback]

Er det NortQ Silent4001SE du har?

Er bestemt på å kjøpe 7800 GS, men har den nevnte NortQ-PSU'en så er litt usikker på om jeg kanskje må ha ny PSU i samme slengen :hmm:

5710215[/snapback]

Min heter NQ 4001A. Jeg vurderer å kjøpe meg en ny PSU siden jeg får blackouts når jeg passerer 500MHz på core, og jeg har jo kun en harddisk, par vifter, DVD-rom og 3200+ klokket til 2490MHz (økt spenning). Men er ikke sikker på om det er PSU som er problemmet da.

Lenke til kommentar

Jeg har leita på produsentenes hjemmesider og finner ikke ut hva slags bundle som følger med, så jeg lurte på om noen her kunne skrive inn hva de fikk i bundle av de forskjellige produsentene? (XFX, Club3d, POV osv)

Takker

:innocent:  :innocent:  :innocent:

5709874[/snapback]

Her er den jeg har og der står det om hva du får i bundle

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=30347

Lenke til kommentar

Takker

:innocent:  :innocent:  :innocent:

5709874[/snapback]

Edit...slettet så ikke at prostoman la ut samme svar som meg :blush:

Prostoman hva får du i score på benchmarks med de OC instillingene dine?

Ciao

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar
Har en 400W NorthQ.

5709751[/snapback]

Er det NortQ Silent4001SE du har?

Er bestemt på å kjøpe 7800 GS, men har den nevnte NortQ-PSU'en så er litt usikker på om jeg kanskje må ha ny PSU i samme slengen :hmm:

5710215[/snapback]

Min heter NQ 4001A. Jeg vurderer å kjøpe meg en ny PSU siden jeg får blackouts når jeg passerer 500MHz på core, og jeg har jo kun en harddisk, par vifter, DVD-rom og 3200+ klokket til 2490MHz (økt spenning). Men er ikke sikker på om det er PSU som er problemmet da.

5710976[/snapback]

Ah! Takker.

Jeg klokker ikke da, men vurderer Club3D sitt kort og klokke kun core til 400 MHz.

Har forøvrig Athlon64 3400+ (første generasjons ClawHammer, 0.13 u), 4 disker+1 DVD, 2 vifter.

Håper min 4001SE vil holde :)

Har kjørt X800PRO VIVO på dette systemet med samme PSU tidligere uten problemer. Jeg blir irritert dersom 7800 GS begynner å lage krøll!

Edit: Foresten, prostoman, hvordan vil du si støynivået på POV sitt kort er?

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...