Gå til innhold

GeForce 7800GS AGP erfaringer!

siDDis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder på med å tilpasse Fatal1ty zalman kjøler til GS kortet mitt, skal se om den klarer å klokke noe høyere med bedre kjøling. Håper jeg får testa den i dag :dribble: Den originale kjølepasta som var på GPUen var ganske tørket ut, vet ikke om det har noe å si, men tror ikke den fungerte helt som den skulle selv om tempen på GPUen var grei. Kanskje jeg klarer å passere 3500 grensen?

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

Ahh, har akkurat kjørt gjennom 3dmark05 med mitt nye POV 7800GS.

Kan ikke si det skuffer, 6970 poeng :D

klokka 500/1440 standard kjøler

Resten av systemet: xp-m 2400+@2500Mhz

1gig ram

Noen som vet om et prog jeg kan bruke til å overklokke med? Coolbits støtter ikke høyre enn 1400 på minnet ser det ut til, og rivatuner støtter ikke 7800gs enda..

Lenke til kommentar
Ahh, har akkurat kjørt gjennom 3dmark05 med mitt nye POV 7800GS.

Kan ikke si det skuffer, 6970 poeng :D

klokka 500/1440 standard kjøler

Resten av systemet: xp-m 2400+@2500Mhz

1gig ram

Noen som vet om et prog jeg kan bruke til å overklokke med? Coolbits støtter ikke høyre enn 1400 på minnet ser det ut til, og rivatuner støtter ikke 7800gs enda..

5689263[/snapback]

Kjør 3dmarks06 da du, er nysgjerrig på hva du får der.

Edit: Hvordan synes det at RIVATUNER ikke støter 7800GS, får du ikke til å klokke eller noe som helst?

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
Kom over ein artikkel der nokon hadde  overklokka sin 7800GS til 1700mhz på minnet.

http://www.vr-zone.com.sg/?i=3271&s=7

Når eg tenker over det så har eg jo allerede maksa ut på mitt overklokkigns verktøy på 1440mhz

Nå skal eg prøve med noko anna :)

5698210[/snapback]

Ja, samme her, er makset ut på minnet på 1440, søker etter verktøy som kan gå høyere på minnet, lurer på om jeg kan passere 1500 og bli stabil :/

Noen som vet hvordan jeg kan øke spenningen på GPUen?

Endret av prostoman
Lenke til kommentar

Nå kom eg til 1650 utan artifacts etter å ha kjørt igjennom 3dmark og spelt ut2004 utan problemer.

1700 gjekk delvis ok men det tok ikkje lange tida før det blei artifacts.

Orker ikkje å finpusse så eg held meg på 1650 :)

Men det er faen ikkje verst!

Opp heile 450mhz frå stock! :D

Lenke til kommentar
Nå kom eg til 1650 utan artifacts etter å ha kjørt igjennom 3dmark og spelt ut2004 utan problemer.

5698393[/snapback]

Hvilke program bruker du til å overklokke så høyt?

Lenke til kommentar
Det som er spennende her er jo når folkbegynner å voltmodde med vannkjøling og ramsinks og virkelig overklokke.

så....... VOLTMODD

5698380[/snapback]

Jeg skal i hvertfall på med en vannblokk så snart kortet blir innkjøpt, så får vi se hvor langt vi kommer. Det har vært noen anledninger tidligere hvor jeg ikke har klart å la loddebolten ligge.. :blush:

På kortet jeg har nå, et Gainward 6600GT GS nådde jeg 564 med stock kjøler, 600 med vann og 625 ved å øke vgpu med 0.1 volt. Det synes jeg er alt for lite gevinst for å gjøre en vmod, derfor vil jeg nok vente til noen andre gjør erfaringer på 7800GS - så får vi se om det gir god nok uttelling.

Lenke til kommentar

Kortet mitt blir ustabil når jeg klokker kjernen over 510MHz, og jeg får av og til blackouts under belastning når den er over 480MHz. Vet ikke om det vil hjelpe (om det er lurt?) men sitter nå og mekker en BIOS som vil gi 1,5V. Har besøk, så skal ikke begynne å flashe før etter 19.00. Tempen på kortet mitt ligger på 40/41 på idle og på 46 like etter belastning, så tror det skal gå bra å voltmodde litt her. Som jeg sa tidligere, har en moddet zalman kjøler her, har foreløpig ikke råd til vann. Vil ikke tenke engang på hva en kan få til med vannkjøling :whistle:

Lenke til kommentar

5698393[/snapback]

Hva får du i 3Dmark06 med slike hastigheter foresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...