Gå til innhold

GeForce 7800GS AGP erfaringer!

siDDis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stille på denne tråden gitt! Jeg fikk mitt XFX 7800GS XT kort i går, og fikk over 14000 score i 3dmark-03 og 6400 i 3dmark-05. Dette er langt over en dobling av scoren jeg fikk med mitt gamle Radeon 9800 Pro-kort med samme hardware ellers (P4 2,8 @ 3,3, IC7-Max3, 1 Gig RAM), og er veldig fornøyd med dette.

MEN (det er jo alltid et men!): skjermen blacker ut i noen spill, hvorså pc'n må restartes. Jeg leser andre steder at det er en del som har dette problemet, og man spør seg om strømforskyningen er problemet (400 W med minst 20A på 12V-railen anbefales). Selv oppfyller jeg ikke dette kravet (har 360W med 17A på 12V-railen), men det er mange med samme problem som har PSU'er som langt overstiger anbefalingene. Det virker som om problemet ikke er produsentspesifikt, m.a.o. at det er et Nvidia-chip problem.

Spørsmålet mitt er om det er andre brukere her som har opplevd det samme? Og hva slags PSU har dere som ikke opplever problemer med 7800GS?

Er takknemlig for tilbakemeldinger på dette! :roll:

Lenke til kommentar

Må si jeg er strålende fornøjd med 7800GS kortet. Kjører BF2 på High, 1280 x 1024 i oppløsning + 4xAnti Aliasing nesten full server på Wake Island....kortet hakker ikke en eneste gang!

Nuuudelig grafikk!

hhmm men det er klart, jeg har jo stappet i 1024 MB ram xtra??!! i tillegg OC på skjermkortet.

Testet med 481MHz i Core og 1.40GHz i Minne!

Temp på kortet etter en 1/2 times økt lå på knappe 55 grader!!

Ciao

PS Prostoman: Hva bruker du til OC?....har du standard kjøler på GPU? Forresten bra score!!

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar

Hvis du har Half-Life 2, gidd å laste ned Lost Coast-addonen i Steam. Det er en hel level som er renderet i Valve sin nye lysteknologi, det er rett og slett fantastisk. Og det står snakkebobler med spørsmålstegn i overalt man klikker på for å få kommentarer til effektene lest av Gabe og designerne.

Eldre kort støtter ikke HDR i det hele tatt, men 7800GS har null problemer med det. Det er f.eks. en stilig effekt som etterligner måten du blir blendet av sollys når du beveger deg fra mørke til lys.

Lenke til kommentar

Har selv nå anskaffet meg et Point Of View 7800 GS.

Ville egentlig hatt meg et ATi kort (Har lenge sultet etter et X850 XT Kort, men de var ikke på lager og de var helt umulig å få tak i...

Da er det til Nvidia for runde nr 2.

Har ennå ikke hatt noe problem med Blackouts, har en OCZ 430 Watt PSU med en direkte plugg til VGA kortet som ikke deles av noen andre enheter.

Har ennå ikke begynt å klokke på det, men kan ikke få liv i RivaTuner til å gjøre jobben...

Må vell ty til Nvidia's sitt kontrollpanel da.

Endret av 007CD
Lenke til kommentar

Fant ingen muligheter med Riva tuner til hverken klokking eller å "se" pipelines...

Er litt nysj på om det er mulig å softmodde? Men regner med at det er laserkuttede kort som er utgitt....

Ciao

PS! Fikk 6803 i 3DMark05 med 479 i core og 1400 i memory :w00t:

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...