Gå til innhold

GeForce 7800GS AGP erfaringer!


siDDis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nibitor er ganske så harmløs. Man bare øker kjernespenninga fra 1.4 til 1.5 Volt for 7800GT og flasher den nye biosen. Har brukt det mange ganger selv. aldri noen problemer.

 

Men å lodde på kortene har jeg ikke giddet. Synes ikke det er verdt det bare for noen MHz ekstra. Ødelegge skjermkort fra 2500 spenn og oppover er ikke noe særlig.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Får bare feilmeldingen "load error - no dpmi get csdpmi*b.zip" når jeg prøver å flashe. Har prøvd med en driverfri bootdisk fra bootdisk.com samt latt xp lage en til meg.

 

Noen som gidder å poste en steg-for-steg hurtigguide i bruk av nvflash?

6023363[/snapback]

 

Kommando: NVFLASH.EXE -4 -5 -6 bios.bin (Altså navnet på bios fila).

Lenke til kommentar

Jepp. Men testet 5.31, funket da. Nå skal vi se om det gir resultater.

 

Hvor høyt er det tilrådelig å gå med spenningen?

 

EDIT: Ser ut som 1.5 volt ga skarve 10mhz ekstra. Det får holde for i kveld, følger opp eventuelle innspill i morgen kveld. Nå er det tid for Dick & Jane.

;)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Jepp. Men testet 5.31, funket da. Nå skal vi se om det gir resultater.

 

Hvor høyt er det tilrådelig å gå med spenningen?

 

EDIT: Ser ut som 1.5 volt ga skarve 10mhz ekstra.  Det får holde for i kveld, følger opp eventuelle innspill i morgen kveld. Nå er det tid for Dick & Jane.

;)

6023682[/snapback]

Man får vanligvis 10 - 20 MHz mer. Og i noen tilfeller 30MHz. Du kan ikke øke mer enn 1.5 Volt med Nibitor. Da må du lodde.

Lenke til kommentar
Hvorfor? hva skjedde?

6027266[/snapback]

Har nå solgt ram og CPU + send GPU tilbake..... Sitter nå med nesten 6k...

Skal legge på litt av komf. penga og kjøpe AM2, G80 og dual-core :thumbup:

Sånn er det når en ikke har jobb.. Da må man selge før man ikke for noe særlig for det og sitte med det gamle en stund :p

Lenke til kommentar
Hvorfor? hva skjedde?

6027266[/snapback]

Har nå solgt ram og CPU + send GPU tilbake..... Sitter nå med nesten 6k...

Skal legge på litt av komf. penga og kjøpe AM2, G80 og dual-core :thumbup:

Sånn er det når en ikke har jobb.. Da må man selge før man ikke for noe særlig for det og sitte med det gamle en stund :p

6027371[/snapback]

Nice move, skal gjøre det samme til høsten, bare at jeg får ikke solgt 7800GS mitt nå lenger så budsjettet er på 2500kr mindre :(

Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt meg et 7800GS, skal bli godt etter mange år med 9800 Pro. På gamlekortet sitter det pr. idag en Zalman-kjøler som på 5V er helt musestille. Stock-kjøleren på 7800GS er vel ikke så stille i 2D også?

 

Ser for meg at jeg skal bytte kjøler, men etter litt googling og lesing på diverse fora er jeg ikke blitt noe klokere: Er det noen her som vet om det finnes en stille kjøler à la Zalman aller Arctic Cooling som passer dette kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...