Mann_Av_Gull Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Ok, det ser ikke bra ut det her. Har prøvd å modde GS kortet mitt ved å lodde på ekstra motstand, men jeg fikk bare svart skjerm ved oppstart, prøvde å fjerne modden, men får fremdeles svart skjerm. Muffinman, du kan begynne å trøste deg med at du er ikke den eneste her på forumet som tok livet av 7800GS kort 5937392[/snapback] Huff da. Det der så ikke lovende ut Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Liten trøst i andres elendighet...det at posten åpner igjen i morgen derimot hjelper på Litt surt å tenke på at det nye kortet mitt har ligget en hel uke på en postterminal kun en times biltur herfra... BTW, hvilken mod var det du prøvde på? 5937419[/snapback] Det er den http://www.vr-zone.com/?i=3317 jeg har prøvd. Prøvde å lodde på 100K ohms resistor, det er da jeg fikk svart skjerm, og nå som jeg har fjernet den får jeg fremdeles svart skjerm. Skal jeg egentlig lodde ut den lille tingen før jeg lodder på 100K resistor eller skal man beholde den? Og hva kan jeg bruke som ground (prøvde å bruke kabisen for det)? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Ser ut som du skal lodde på 100Kohm motstanden mellom det merkede punktet og et hvilket som helst punkt med jordpotensiale...du loddet kanskje motstanden i paralell med den lille? Den skal forresten ikke fjernes ser det ut til... Endret 17. april 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Ser ut som du skal lodde på 100Kohm motstanden mellom det merkede punktet og et hvilket som helst punkt med jordpotensiale...du loddet kanskje motstanden i paralell med den lille? Den skal forresten ikke fjernes ser det ut til... 5937919[/snapback] Har ikke loddet det i paralell med den lille nei, andre enden har jeg prøvd å teipe på veggen i kabinettet fordi det kan vel brukes som jord. Vet ikke om det funker så bra egentlig, men vet ikke hva jeg kan bruke som jord ellers. På 4pin kontakter, er de to midterste punktene jord? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) andre enden har jeg prøvd å teipe på veggen i kabinettet fordi det kan vel brukes som jord. 5938049[/snapback] Å dæven, for å si det mildt. Der har du nok årsaken til at kortet ditt er dødt...med jord mener man nok et punkt med jordpotensiale på selve kortet. Jord på 230v anlegget er ikke det samme som jord på elektronikk. På skjermkortet mener man 0v, eller minus som man gjerne kaller det. Endret 17. april 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 andre enden har jeg prøvd å teipe på veggen i kabinettet fordi det kan vel brukes som jord. 5938049[/snapback] Å dæven, for å si det mildt. Der har du nok årsaken til at kortet ditt er dødt...med jord mener man nok et punkt med jordpotensiale på selve kortet. Jord på 230v anlegget er ikke det samme som jord på elektronikk. På skjermkortet mener man 0v, eller minus som man gjerne kaller det. 5938438[/snapback] Haha, jeg får nesten lyst til å le, mener du det? Ja, men da vet jeg det, kostet meg 2800kr å finne det ut, men jeg lærte da noe i det minste. Jeg tipper på at det er ingenting som kan skiftes ut for å få liv i kortet igjen? Men jeg husker at under første forsøket brukte jeg et punkt på skjermkortet som jord, det er da når jeg fikk bare svart skjerm at jeg tenkte det ikke var helt riktig og begynte å bruke kabinettet som jord uten å vite at det var dødelig for kortet. Det er mulig jeg har grillet et eller annet med loddebolten, selv om jeg var forsiktig. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Syntes det var litt rart i artikkelen om vmods at de ikke viste tydelig punkter som kunne brukes som jord, man trenger jo 0v for å kunne måle vgpu og vmem også i tillegg til å utføre modden riktig. Nå nå kan man jo finne 0v på kortet ved å følge printbanen fra molex-kontakten, de to sorte er 0v. Hvis du hadde sort skjerm før du prøvde kabbisveggen tipper jeg at et av de to følgende scenarioer har skjedd; 1 - loddet i noe annet enn 0v eller 2 - den variable 100k motstanden var skrudd for langt ned istedet for helt opp når du startet maskinen etter endt lodding. Det siste vil jeg tippe tilfører for høy spenning til gpu. Shit happens kan vi vel være enige om. Endret 18. april 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Kondolerer Prostoman. Men da har du vel en unskyldning til å oppgradere til den nye versjonen i 7800GS klassen eller? Ciao Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Yeah, shit happens, nå skal jeg bare vente på 7900GS om nVidia lager noe sånt, hvis ikke så blir det oppgradering til høst og 7900GT, men jeg er spent på hvordan kortet til Muffinman er Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 OK, nå er jeg passe irritert! Komplett ser ut til å ha sendt meg et brukt kort... Reagerte på at esken ikke var forseglet, men tenkte at den kanskje skulle være sånn. Men når jeg skulle ta kortet ut av posen så jeg at tapen som holdt posen lukket var brukt, og i tillegg løsnet den nesten av seg selv...når plastcowlingen over kjøleren i tillegg var full av fingermerker og agp-kontakten tydelig bærer preg av å ha vært montert er det vel ingen tvil. Noen i staben hos Komplett som har lett etter det beste oc-kortet kanskje? Hva gjør jeg med dette? Hadde egentlig sluttet å handle der pga det økende prisnivået, men det ser ut til at dette blir siste gangen...om de ikke velger å kompensere meg på et slags vis da. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 kjedelige greier Muffinman, synes absolutt du burde få noe kompensasjon. Da du har betalt for et nytt produkt og ikke et brukt. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Ja, du må ta det opp med komplett. Lenke til kommentar
eternal Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 skader jo ikke å sette kortet i og se hvor bra det klokker... så kan du kreve nytt kort eller kompensasjon alt etter som Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Oida. Dette har aldri jeg opplevd fra komplett. Men som de sier her, prøv kortet først og se hvor mye det klokker. Så kan du jo forlange kompensasjon hos komplett etterhvert. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 Nå er jeg ingen kranglefant, og såfremt kortet fungerer som forutsatt kommer jeg vel ikke til å kreve noe. Men de vil motta en mail med orientering - det er sikkert. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 18. april 2006 Del Skrevet 18. april 2006 (endret) Er i gang med benching og overklokking her nå, har rundet 4200 i 3dmark `06. Tipper kortet nærmer seg grensen. Kommer tilbake med mer resultater senere på kvelden når jeg får benchet på den "slankede" xp-installasjonen. EDIT: Slanket XP har nesten ikke målbar effekt på benchmarkresultater, det kan jeg slå fast her og nå. Største forbedring var 200 poeng i 3dmark 01.... Ok, kjører 480/1400 mot originale 425/1250 og oppnår følgende resultater i 3dmark: 01 - 26445 03 - 17489 05 - 7981 06 - 4230 Er ikke spesielt imponert over kjøleren som står på dette kortet, 78 grader ved full load overklokket er ingenting å skryte av. Men 3d-ytelsen er grei. Endret 19. april 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Er i gang med benching og overklokking her nå, har rundet 4200 i 3dmark `06. Tipper kortet nærmer seg grensen. Kommer tilbake med mer resultater senere på kvelden når jeg får benchet på den "slankede" xp-installasjonen. EDIT: Slanket XP har nesten ikke målbar effekt på benchmarkresultater, det kan jeg slå fast her og nå. Største forbedring var 200 poeng i 3dmark 01.... Ok, kjører 480/1400 mot originale 425/1250 og oppnår følgende resultater i 3dmark: 01 - 26445 03 - 17489 05 - 7981 06 - 4230 Er ikke spesielt imponert over kjøleren som står på dette kortet, 78 grader ved full load overklokket er ingenting å skryte av. Men 3d-ytelsen er grei. 5943361[/snapback] wow, 4200 er ikke dårlig, jeg holdte meg på 3500, og vi har jo omtrent samme spec på maskinene. Så over 700 poen ekstra er det. Så 480/1400 er maks du får til uten artifacts? Edit: Hvilke drivere bruker du og hvilke drivere er det som fulgte som standard på driver CDen? Endret 19. april 2006 av prostoman Lenke til kommentar
eternal Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 er det ikke artic cooling på det kortet? skulle tro det holdt temperaturene lavere. prøv å påføre kjølepasta på nytt. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. april 2006 Forfatter Del Skrevet 19. april 2006 Ein slanka XP innstallasjon hadde sikert hjulpe hos meg, eg har ikkje formatert på snart 4 år :o Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. april 2006 Del Skrevet 19. april 2006 (endret) Kort test av kortet her. Hvilke drivere bruker du og hvilke drivere er det som fulgte som standard på driver CDen?Bruker siste Forceware + Coolbits. CD-ene som medfulgte havnet i sylinderarkivet nesten usett...er det ikke artic cooling på det kortet? skulle tro det holdt temperaturene lavere. prøv å påføre kjølepasta på nytt.Trodde vi var enige om å ikke "mekke" denne gangen... Uansett vil fjerning av kjøleren medføre at den 2mm tykke termiske tapen mellom kjøler og rambrikker blir ødelagt og disse vil bli uten kjøling...Ein slanka XP innstallasjon hadde sikert hjulpe hos meg, eg har ikkje formatert på snart 4 år :o Det er omtrent 6 ganger mer enn den eldste XP-installasjonen jeg har hatt...det var vel i HTPC`en hvis jeg ikke husker feil. EDIT: Temperaturen ligger på 70 grader belastet i romtemperatur 18 grader. Har klokket litt ned i forhold til i går, og det var også litt varmere i rommet da. Uansett ikke bra, da Club3D-kortet lå nesten 20 grader lavere. Endret 19. april 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå