kremt Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Du gjør det vel enten ved å klokke FSB eller ved å stille bare på AGP frekvensen Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Jeg har en egen innstilling for det i BIOS, AGP frequenzy. Satt opp volten til 1.8v og. Lenke til kommentar
krigerius Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 har lest mye på denne tråden, men er ganske nabb på området å lurer på hvordan man skjekker hvilken PSU ( power supply unit var det? ) man har? siden det er kommenterer på at man bør ha 400w osv, og at noen må kjøpe ny PSU så hvordan skjekker man hva slags PSU og hvor mange w? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 ........så hvordan skjekker man hva slags PSU og hvor mange w? 5889587[/snapback] Se på etiketten på PSU: Lenke til kommentar
Løve Skrevet 9. april 2006 Del Skrevet 9. april 2006 Noen som vet hvilket kort som gir mest ytelse for pengene av 7800 GS modellene? Og for den saks skyld når noen får det inn igjen? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. april 2006 Forfatter Del Skrevet 9. april 2006 Den som er billigast! Eg betalte 2500kr for mitt POV 7800gs. Den er utroleg stille når den idler og eit skikkeleg rått overklokkingsmonster som går på 510/1630 Lenke til kommentar
swul Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Hadde lenge problemer med at jeg fikk svart skjerm med mitt xfx 7800gs! Prøvde å installere driver 8425 fra guru3d, men samme problemet fortsatte. Så tok jeg å avinstallerte skjermdriveren og isteden for å installere driveren fra CDen som var med kortet, tok jeg å installerte driveren fra guru3d med en gang. Etter det har problemet blitt borte, ennå ihvertfall. Kunne bare spille i maks 3 minutter før, så det er STOR forskjell, intill det motsatte er bevist da. Er det feil med den driveren som er med CDen eller? Er fornøyd nå ihvertfall ettersom det funker. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 12. april 2006 Del Skrevet 12. april 2006 Grr...posten presterte å bruke to dager fra Oslo til Molde mot normalt en dag. Det betyr at jeg ikke fikk mitt nye Gainward 7800gs 512 i dag. Blir to kjekke helgedager mens kortet ligger 10 mil unna.. Lenke til kommentar
Idioteque Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 (endret) Argh. Nå restarter PCen min seg etter 1-10 min med Guild Wars, men alle andre spill (CS:S, Oblivion, TrackMania osv.) fungerer helt greit. Jeg trodde det var et strømforsyningsproblem (Hiper Type-R 580W), men da burde jo den restartet seg i alle spill. Har prøvd forskjellige drivere. Noen som aner hvorfor dette skjer? EDIT: Har klokket til 450/1440. Skal prøve å klokke ned nå, men jeg burde jo ikke trenge det når mer intensive spill går fint? EDIT2: Ser ut som det hjalp å klokke ned minnet litt. Får se om det holder seg. Endret 13. april 2006 av GuardiaN-- Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 Grr...posten presterte å bruke to dager fra Oslo til Molde mot normalt en dag. Det betyr at jeg ikke fikk mitt nye Gainward 7800gs 512 i dag. Blir to kjekke helgedager mens kortet ligger 10 mil unna.. 5911760[/snapback] Du blir vel enda mer skuffet når du oppdager at Posten har stengt på påskeaften !! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 13. april 2006 Del Skrevet 13. april 2006 F***....ikke tull ??! Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Det gainward kortet har jo 7800GT kjerne. Har 20 pipelines istedet for 16. Så er det klokket ganske høyt. Det der er et kjempekort. Men det koster flesk. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Flesket er levert, betalte med Visa...og Posten beholder kortet helt til tirsdag. Uflaks med den...kommer til å lage en liten review av kortet på siten min når jeg får tak i det. I mellomtiden gamer jeg vilt og hemningsløst med et Asus V3800...eller ikke... Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Nå er jo det Gainward-kortet ganske spesielt, så om du skriver en riktig god artikkel/review, kan det jo kanskje skje at du får den publisert på hw.no-sida om du mailer med noen av skribentene? Jeg er hvertfall spendt på å høre detaljene om kortet når det er kommet i hus og maskin. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 (endret) Har brukt ventetiden til noe fornuftig da. Tok en gammel 20GB disk jeg hadde liggende og satt opp en XP-installasjon kun for benching. Det meste av bakgrunnsprosessor og annet vås som tar krefter er fjernet, og det skal ikke engang kjøres antivirus. Spent på om det gir resultater i forhold til installasjonen jeg bruker til daglig. Endret 16. april 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 16. april 2006 Del Skrevet 16. april 2006 Klokker du det gainward kortet litt så er det sikkert ikke så langt unna 7800GTX med 512MB RAM. Synes det er skikkelig bra at Gainward har gjort dette for de som vil ha et bra AGP kort. Flere produsenter burde ha gjort dette. Jeg er ganske sikker på at det sitter endel folk rundt omkring som gjerne vil beholde sitt AGP system og som kunne tenke seg en skikkelig skjermkort oppgradering. Og prisen er i og for seg ikke så ille. Om man sammenligner med toppmodellene til PCI-e. Siden dette kortet også har 512MB RAM, er klokket brukbart, har 20 pipelines og har en NV Silencer som kjøling. Ros til Gainward for dette! Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Ok, det ser ikke bra ut det her. Har prøvd å modde GS kortet mitt ved å lodde på ekstra motstand, men jeg fikk bare svart skjerm ved oppstart, prøvde å fjerne modden, men får fremdeles svart skjerm. Muffinman, du kan begynne å trøste deg med at du er ikke den eneste her på forumet som tok livet av 7800GS kort Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 (endret) Liten trøst i andres elendighet...det at posten åpner igjen i morgen derimot hjelper på Litt surt å tenke på at det nye kortet mitt har ligget en hel uke på en postterminal kun en times biltur herfra... BTW, hvilken mod var det du prøvde på? Endret 17. april 2006 av Muffinman Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Klokker du det gainward kortet litt så er det sikkert ikke så langt unna 7800GTX med 512MB RAM. 5931523[/snapback] Har ikke 7800GTX 24 pipes? Eller er det kun 7900GT/GTX? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå