Gå til innhold

GeForce 7800GS AGP erfaringer!

siDDis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har lest mye på denne tråden, men er ganske nabb på området å lurer på hvordan man skjekker hvilken PSU ( power supply unit var det? ) man har?

siden det er kommenterer på at man bør ha 400w osv, og at noen må kjøpe ny PSU

så hvordan skjekker man hva slags PSU og hvor mange w?

Lenke til kommentar

Hadde lenge problemer med at jeg fikk svart skjerm med mitt xfx 7800gs! Prøvde å installere driver 8425 fra guru3d, men samme problemet fortsatte. Så tok jeg å avinstallerte skjermdriveren og isteden for å installere driveren fra CDen som var med kortet, tok jeg å installerte driveren fra guru3d med en gang. Etter det har problemet blitt borte, ennå ihvertfall. :) Kunne bare spille i maks 3 minutter før, så det er STOR forskjell, intill det motsatte er bevist da. Er det feil med den driveren som er med CDen eller? Er fornøyd nå ihvertfall ettersom det funker.

Lenke til kommentar

Argh. Nå restarter PCen min seg etter 1-10 min med Guild Wars, men alle andre spill (CS:S, Oblivion, TrackMania osv.) fungerer helt greit. Jeg trodde det var et strømforsyningsproblem (Hiper Type-R 580W), men da burde jo den restartet seg i alle spill. Har prøvd forskjellige drivere. Noen som aner hvorfor dette skjer?

EDIT: Har klokket til 450/1440. Skal prøve å klokke ned nå, men jeg burde jo ikke trenge det når mer intensive spill går fint?

EDIT2: Ser ut som det hjalp å klokke ned minnet litt. Får se om det holder seg.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Grr...posten presterte å bruke to dager fra Oslo til Molde mot normalt en dag. Det betyr at jeg ikke fikk mitt nye Gainward 7800gs 512 i dag. Blir to kjekke helgedager mens kortet ligger 10 mil unna..

:mad:

5911760[/snapback]

Du blir vel enda mer skuffet når du oppdager at Posten har stengt på påskeaften !!

Lenke til kommentar

Nå er jo det Gainward-kortet ganske spesielt, så om du skriver en riktig god artikkel/review, kan det jo kanskje skje at du får den publisert på hw.no-sida om du mailer med noen av skribentene? :)

Jeg er hvertfall spendt på å høre detaljene om kortet når det er kommet i hus og maskin.

Lenke til kommentar

Har brukt ventetiden til noe fornuftig da. Tok en gammel 20GB disk jeg hadde liggende og satt opp en XP-installasjon kun for benching. Det meste av bakgrunnsprosessor og annet vås som tar krefter er fjernet, og det skal ikke engang kjøres antivirus. Spent på om det gir resultater i forhold til installasjonen jeg bruker til daglig.

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Klokker du det gainward kortet litt så er det sikkert ikke så langt unna 7800GTX med 512MB RAM.

Synes det er skikkelig bra at Gainward har gjort dette for de som vil ha et bra AGP kort. Flere produsenter burde ha gjort dette. Jeg er ganske sikker på at det sitter endel folk rundt omkring som gjerne vil beholde sitt AGP system og som kunne tenke seg en skikkelig skjermkort oppgradering. Og prisen er i og for seg ikke så ille. Om man sammenligner med toppmodellene til PCI-e. Siden dette kortet også har 512MB RAM, er klokket brukbart, har 20 pipelines og har en NV Silencer som kjøling.

Ros til Gainward for dette! :cool:

Lenke til kommentar

Ok, det ser ikke bra ut det her. Har prøvd å modde GS kortet mitt ved å lodde på ekstra motstand, men jeg fikk bare svart skjerm ved oppstart, prøvde å fjerne modden, men får fremdeles svart skjerm. Muffinman, du kan begynne å trøste deg med at du er ikke den eneste her på forumet som tok livet av 7800GS kort :(

Lenke til kommentar

Liten trøst i andres elendighet...det at posten åpner igjen i morgen derimot hjelper på ;)

Litt surt å tenke på at det nye kortet mitt har ligget en hel uke på en postterminal kun en times biltur herfra...

BTW, hvilken mod var det du prøvde på?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...