Gå til innhold

GeForce 7800GS AGP erfaringer!


siDDis

Anbefalte innlegg

Kjørte vel på 450/1350 eller deromkring. Og hva lærte vi i dag barn? Jo, å ikke modifisere kjølingen før man har brukt det nye grafikk-kortet noen dager så man er sikker på at det er i orden...

 

Får vel handle inn et til og kjøre fysisk originalt...skikkelig sure penger.

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva lærte vi i dag barn? Jo, å ikke modifisere kjølingen før man har brukt det nye grafikk-kortet noen dager så man er sikker på at det er i orden...

 

Får vel handle inn et til og kjøre fysisk originalt...skikkelig sure penger.

5839475[/snapback]

Det har jeg alltid gjort ellers får du jo ikke garanti om det er noen feil på den fra før av!!

Endret av shadow of darknes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kjørte vel på 450/1350 eller deromkring.  Og hva lærte vi i dag barn? Jo, å ikke modifisere kjølingen før man har brukt det nye grafikk-kortet noen dager så man er sikker på at det er i orden...

 

Får vel handle inn et til og kjøre fysisk originalt...skikkelig sure penger.

5839475[/snapback]

 

Nå er jo du såvidt jeg har forstått en veldig ryddig kar.. :) .., men det er vel tillatt å bytte kjøler? (Web-shops selger da kjølere til skjermkort)

Det at du evt. har "moddet" skjermkortet med tanke på strøm (såkalt voltmods) er jo en annen sak.

Såfremt du ikke har gjort det siste.. er det jo bare å montere tilbake originalkjøler og fremme en RMA..

Lenke til kommentar
Kjørte vel på 450/1350 eller deromkring.  Og hva lærte vi i dag barn? Jo, å ikke modifisere kjølingen før man har brukt det nye grafikk-kortet noen dager så man er sikker på at det er i orden...

 

Får vel handle inn et til og kjøre fysisk originalt...skikkelig sure penger.

5839475[/snapback]

 

Nå er jo du såvidt jeg har forstått en veldig ryddig kar.. :) .., men det er vel tillatt å bytte kjøler? (Web-shops selger da kjølere til skjermkort)

Det at du evt. har "moddet" skjermkortet med tanke på strøm (såkalt voltmods) er jo en annen sak.

Såfremt du ikke har gjort det siste.. er det jo bare å montere tilbake originalkjøler og fremme en RMA..

5839502[/snapback]

Vet ikke helt jeg men på CPuer står det at du bryter garantien hvis du ikke bruker stock kjøler men hvordan skal vell de finne ut det :evil::evil::evil:

Lenke til kommentar
Mitt gode forhold til Netshop er viktigere enn et skjermkort, derfor prøver vi oss ikke med en "spansk en". Det positive er at jeg nå har reserve kjøler til neste kort...

:p

 

EDIT: Kjenner forresten at jeg er litt sur akkurat nå...

5839679[/snapback]

Hvordan sa kortet puff? Hva er det egentlig som gjorde at den tok kvelden? Forhøy temperatur? Og hva skal du gjøre med den nå da? henge den på vegen?

Lenke til kommentar

Det er vel ikke sikkert at lyden kom fra kortet, kan vel like godt være crt`en som ga fra seg en lyd akkurat i det bildet forsvant. Temperaturen var under kontroll.

 

Hadde en del småprobs med å få kortet til å yte skikkelig overklokket en stund før det tok kvelden også. Var vel kanskje et forvarsel.

 

Det var imidlertid nok strøm, målte med multimeter under belasting. Speedfan viste ned mot 12.1v, mens multimeteret aldri gikk under 12.2v.

Lenke til kommentar
Det er vel ikke sikkert at lyden kom fra kortet, kan vel like godt være crt`en som ga fra seg en lyd akkurat i det bildet forsvant. Temperaturen var under kontroll.

 

Hadde en del småprobs med å få kortet til å yte skikkelig overklokket en stund før det tok kvelden også. Var vel kanskje et forvarsel.

 

Det var imidlertid nok strøm, målte med multimeter under belasting. Speedfan viste ned mot 12.1v, mens multimeteret aldri gikk under 12.2v.

5842966[/snapback]

Kunne kanskje tenke meg par kondensatorer fra GS kortet ditt til min gamle 6800LE kort, om du skulle selge det kortet, hvor mye skal du ha?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
De skulle du fått gratis, men kortet er dessverre avlevert søpla...kort prosess, kan man si.

 

Det er fint det finnes noe som heter betalingsutsettelse i 4mnd, så slipper jeg å vente på nytt kort til feriepengene kommer...

:)

5846063[/snapback]

 

Muffinmann... der ødela du inntrykket av å vøre en fornuftig stødig kar... :!:

Lenke til kommentar

Hmm...ser at dette Gainward-kortet med GT-kjerne og 512MB kommer i nettbutikkene om ikke alt for lenge, og det koster under 4K... med skikkelig kjøling montert fra fabrikk. Lurer på hvorfor de kaller dette for 7800GS når det egentlig er et GT? Kanskje de ikke får lov av Nvidia?

 

Fikk plutselig litt rykninger i ønskemuskelen her nå...og det faktum at økonomien kan se ut til å få et løft framover gjør det bare verre.

 

Dårlig nytt for finansieringsselskapene.

:)

Lenke til kommentar
Hmm...ser at dette Gainward-kortet med GT-kjerne og 512MB kommer i nettbutikkene om ikke alt for lenge, og det koster under 4K... med skikkelig kjøling montert fra fabrikk. Lurer på hvorfor de kaller dette for 7800GS når det egentlig er et GT? Kanskje de ikke får lov av Nvidia?

 

Fikk plutselig litt rykninger i ønskemuskelen her nå...og det faktum at økonomien kan se ut til å få et løft framover gjør det bare verre.

 

Dårlig nytt for finansieringsselskapene.

:)

5849735[/snapback]

 

Du får mye mere for pengene om du kjøper PCI-e hovedkort og 7900GT med 24 pipelines. Jeg fant ut at socket 754/PCI-e hovedkort og 7900GT PCI-e blir tilsammen 3500,- inkl frakt. 500,- billigere enn Gainward-kortet, men samtidig er jo 7900GT langt kraftigere enn 7800GT. :)

 

Edit: Hadde Gainward brukt GT-kjerne på 256 MB-versionen av kortet, hadde nok prisen vært litt snillere, men er vanlig GS-kjerne på 256 MB-versionen desverre.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Jeg har foresten prøvd å øke spenning på core med ny versjon av NiBiTor (ver2.8) uten å få det til, må være noe veldig spesielt med disse GS kortene som gjør at biosen ikke lar seg modde, men siden Gainward kort har ekte GT kjerne kanskje den lar seg modde like godt som GT kort? Så jeg gleder meg å komme hjem i påsken og få tak i noen resistorer jeg har hjemme og prøve en hardmod.

Lenke til kommentar
Du får mye mere for pengene om du kjøper PCI-e hovedkort og 7900GT med 24 pipelines. Jeg fant ut at socket 754/PCI-e hovedkort og 7900GT PCI-e blir tilsammen 3500,- inkl frakt. 500,- billigere enn Gainward-kortet, men samtidig er jo 7900GT langt kraftigere enn 7800GT. :)

Tror vel neppe at at du får CPU og hovedkort som matcher min P4 @ 4.1ghz i ytelse samt et 7900 for under 4K...

 

Bytter ikke plattform kun for å bytte, i så fall må det blir dualcore Opteron og et high-end hovedkort. Har kjørt på s478 siden våren 2003 nå, og jeg ser ingen grunn til å bytte enda. Så da kan det ikke bli noen billig crap hvis neste oppgradering skal holde like lenge.

 

Eksempel:

Opteron 165 kr. 2800,-

Asus A8N-SLI Premium kr. 1200,-

Club3D 7900GT kr. 2600,-

 

Sum kr. 6600,-

 

Skal innrømme at dette frister litt, men det gamle systemet holder godt ytelsesmessig enda. Så vi går inn i tenketanken og ser hva som kommer ut av det.

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Ja, fordi jeg har socket 754 ClawHammer. I Muffinmans tilfelle blir det jo socket 478.

Regner med at HK for andre sokler ikke er så mye dyrere.

 

Ideèn var hvertfall å få PCI-e støtte med maskinvaren (CPU, RAM) du allerede har.

7900 GT PCI-e (24 pipelines, 425 MHz core, G71) koster jo like mye som 7800 GS AGP; 2600-2700,- kr.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...