Gå til innhold

GeForce 7800GS AGP erfaringer!

siDDis

Anbefalte innlegg

Kan jeg bruke et 7800GS med en 350W AOpen PSU? Er den som følger med h600b kabinettet.

5826406[/snapback]

Ja det skal gå an men nvidia anbefaler 400w med 20A men som sakt det skal gå

5826560[/snapback]

Hm, hva blir ulempen om jeg ikke har det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan jeg bruke et 7800GS med en 350W AOpen PSU? Er den som følger med h600b kabinettet.

5826406[/snapback]

Ja det skal gå an men nvidia anbefaler 400w med 20A men som sakt det skal gå

5826560[/snapback]

Hm, hva blir ulempen om jeg ikke har det?

5826776[/snapback]

Dårligere ytelse i spill, kortet får ikke nok strøm til å yte helt ut.

Lenke til kommentar

fikk mitt club 3d fra mpx i dag, men til min store overaskelse så var forseglingen på kortet brutt og tapet igjen. Lurer på om de har gitt meg et brukt kort eller en demovare, siden jeg har betalt full pris så burde jeg vel få noe avslag?

Endret av DragonFlyer
Lenke til kommentar

Sjekket akkurat NorthQ 400W PSU'en min: 15 amper på 12 volt.

Det kan bli knapt...

Har forøvrig Athlon64 3400+ (s754)

4 HDDs + DVD-R

2 stk DIMMs

+ Noen vifter

Tidligere hadde jeg X800PRO VIVO i samme maskina uten problemer. Klokket den gjorde jeg også uten problemer.

Club3D 7800GS @ stock burde vel ikke bli noe problem da? :)

Lenke til kommentar

Stilte volten til agp opp til 1.8v og agp freq til 80mhz, samt skrudde av fastwrites, nå kjører kortet helt stabilt på 470/1440

(mot 440/1350). :)

Testa med AtiTool, får ikke artifacts før jeg går over 500/1580, men får blackout på alt over 470/1440.

Lenke til kommentar
det burde det ikke.  men har du x800 fortsatt. er det det du skal bytte fra?  isåfall ville jeg ventet på evt 7900 agp eller til 7800gs m/20pipes 512ram går ned i pris for å rettferdiggjøre oppgraderingen.

5829656[/snapback]

Jeg skal kjøpe 7800 GS siden X800-kortet begikk selvmord like før jul.

Har siden juletider hatt et Radeon 7000 64 MB som såvidt duger til kabal. :)

Edit: Har det kommet noen offesielle uttalelser om 7900GS kommer?

Edit 2: Akkurat nå koster GS /m 20 pipes ca 4000,-. Til 3450,- får man s754/PCI-e hovedkort og 7900GT, men vet ikke om prosessoren min (Athlon64 3400+) holder til noe mere enn 7800 GS, samt at jeg ikke vil bruke så voldsomt mye penger på oppgraderinga.

Men 7900GT+HK er under vurdering.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
det burde det ikke.  men har du x800 fortsatt. er det det du skal bytte fra?  isåfall ville jeg ventet på evt 7900 agp eller til 7800gs m/20pipes 512ram går ned i pris for å rettferdiggjøre oppgraderingen.

5829656[/snapback]

Edit 2: Akkurat nå koster GS /m 20 pipes ca 4000,-. Til 3450,- får man s754/PCI-e hovedkort og 7900GT, men vet ikke om prosessoren min (Athlon64 3400+) holder til noe mere enn 7800 GS, samt at jeg ikke vil bruke så voldsomt mye penger på oppgraderinga.

Men 7900GT+HK er under vurdering.

5829673[/snapback]

Der har du en god poeng, ikke kjøp den Bliss 512mb kort, kjøp heller nytt HK og PCI-E, men passer vel ikke helt for meg siden jeg vil ha en X2 cpu også, blir vel ikke før til neste år. Om 7900GS kommer så blir det vel ikke før sommeren tipper jeg?

Lenke til kommentar

Da er mitt Club3d på plass. Slår ikke noen rekorder i overklokking dessverre. Fjernet de to motstandene og det hjalp en del på blackouts, men jeg får dårlig 3d-ytelse i alle spill om jeg klokker med fritt forsett selv om jeg maxer 15500 i 3dmark03. Ved å bruke coolbits funksjon for å registrere optimale innstillinger ender jeg på 461/1364, og spillene går som de skal. Greit nok.

Vannkjøling er på plass, men for første gang opplever jeg en originalkjøler som er virkelig bra - jeg registerer nemlig ingen temperaturnedgang på kjernen. Måtte forresten utvide et av hullene i kretskortet for å få gjennom den ene festebolten til vannblokka...

Minnechippene er selvfølgelig blitt utstyrt med sinks, og agp/pci bridgen har fått en custom kjøler laget av en Zalman passiv chipsettribbe.

Er mektig imponert over min Mist 350W psu. Jeg har kalibrerte 12v railen til 12.25 volt for en tid tilbake, og den dropper kun ned til 12.1v med prime95 kjørende samtidig med Rtgdribl. Da leverer den juice til følgende hardware:

-Abit IC7-G

-2x1024MB PC4000

-7800GS (overklokket)

-Prescott [email protected]

-1xRaptor 74

-1xMaxtor 300

-2xSeagate 200

-1xSeagate 250

-Div vifter

-Optisk

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Har akkurat fått mitt XFX 7800GS eXstreme og det høres fanme ut som en ødelagt støvsuger,nå er jeg passe kresen på lydnivå da men dette var ikke bra.

Noen som vet om stille kjølere til dette kortet?

Passer Zalman GPU-kjøler, VF700-Cu ? eventuelt andre.

Eller må jeg ty til vannkjøling,gidder ikke høre på dette i alle fall.

Lenke til kommentar
Da er mitt Club3d på plass. Slår ikke noen rekorder i overklokking dessverre. Fjernet de to motstandene og det hjalp en del på blackouts, men jeg får dårlig 3d-ytelse i alle spill om jeg klokker med fritt forsett selv om jeg maxer 15500 i 3dmark03. Ved å bruke coolbits funksjon for å registrere optimale innstillinger ender jeg på 461/1364, og spillene går som de skal. Greit nok.

Vannkjøling er på plass, men for første gang opplever jeg en originalkjøler som er virkelig bra - jeg registerer nemlig ingen temperaturnedgang på kjernen. Måtte forresten utvide et av hullene i kretskortet for å få gjennom den ene festebolten til vannblokka...

Minnechippene er selvfølgelig blitt utstyrt med sinks, og agp/pci bridgen har fått en custom kjøler laget av en Zalman passiv chipsettribbe.

Er mektig imponert over min Mist 350W psu. Jeg har kalibrerte 12v railen til 12.25 volt for en tid tilbake, og den dropper kun ned til 12.1v med prime95 kjørende samtidig med Rtgdribl. Da leverer den juice til følgende hardware:

-Abit IC7-G

-2x1024MB PC4000

-7800GS (overklokket)

-1xRaptor 74

-1xMaxtor 300

-2xSeagate 200

-1xSeagate 250

-Div vifter

-Optisk

5836483[/snapback]

Hvilke score får du i 3Dmark05/06

Endret av ilstang
Lenke til kommentar
Har akkurat fått mitt XFX 7800GS eXstreme og det høres fanme ut som en ødelagt støvsuger,nå er jeg passe kresen på lydnivå da men dette var ikke bra.

Noen som vet om stille kjølere til dette kortet?

Passer Zalman GPU-kjøler, VF700-Cu ? eventuelt andre.

Eller må jeg ty til vannkjøling,gidder ikke høre på dette i alle fall.

5836555[/snapback]

Hei,

Har akkurat samme kortet, og jeg må si at av alle grafikkortene jeg har hatt, så er dette det som har hatt den roligste stockkjøleren, så her er det noe som ikke stemmer. Nå er guru3d.com blokka her, men de har testa dette kortet, viss du går inn på den testen ser du at de nevner noe om en plastdings , noe andre her også har lagt merke til (den var ikke på mitt kort).

Men angående viftestøy, så var det et plastbeslag under viften som lagde mye støy. Se forumet på XFX sin side for hvordan du fjerner denne. Etter den var fjernet så ble støy fra viften redusert til et minimum
Endret av Phalanx
Lenke til kommentar

-Abit IC7-G

-2x1024MB PC4000

-7800GS (overklokket)

-1xRaptor 74

-1xMaxtor 300

-2xSeagate 200

-1xSeagate 250

-Div vifter

-Optisk

5836483[/snapback]

Du hadde verkeleg dårleg overklokkingsresultat, prøv å koble ut 3 disker og sjå kor langt du kjem då.

Eg kjører min på 500/1600 smertefritt, kan ikkje fatte at dykk ikkje greier ein gong i nærheten.

Litt synd at eg har bare ein 2.4ghz cpu @ 3ghz.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg da som er overfølsom for lyd,den største støykilden tidligere var Zalman GPU-kjøler, VF700-Cu når denne gikk på 12v.

Har hatt av toppen på kjøleren og der var ingen plastdings.

Det er selfølgelig i 3D at viften spinner opp og støyer mer enn jeg setter pris på.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg da som er overfølsom for lyd,den største støykilden tidligere var Zalman GPU-kjøler, VF700-Cu når denne gikk på  12v.

Har hatt av toppen på kjøleren og der var ingen plastdings.

Det er selfølgelig i 3D at viften spinner opp og støyer mer enn jeg setter pris på.

5838140[/snapback]

Min VF700 bråkte også på 12V, så du er ikke alene, men original kjøleren er hørbar også under belastning. Som oftest spiller jeg et spill og pga høy lyd i spillet hører jeg ikke bråk fra kjøleren.

Lenke til kommentar
Du hadde verkeleg dårleg overklokkingsresultat, prøv å koble ut 3 disker og sjå kor langt du kjem då.

Eg kjører min på 500/1600 smertefritt, kan ikkje fatte at dykk ikkje greier ein gong i nærheten.

Litt synd at eg har bare ein 2.4ghz cpu @ 3ghz.

5838014[/snapback]

Det var vel heller snakk om et kort med feil på tenker jeg. Det sa poff midt i en testrunde Painkiller her plutselig. Og nå har jeg et FX5200 i kassa...

:mad:

De har heldigvis flere 7800gs i butikken...

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Det var vel heller snakk om et kort med feil på tenker jeg. Det sa poff midt i en testrunde Painkiller her plutselig. Og nå har jeg et FX5200 i kassa...

:mad:

De har heldigvis flere 7800gs i butikken...

5839328[/snapback]

Hva kjørte du kortet på da???

Når det sa poff :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...