Gå til innhold

GeForce 7800GS AGP erfaringer!


siDDis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann. Skal snart bestille et XFX GeForce 7800 GS Extreme Edition (rettere sagt:) og et strømforsyning fra Hiper på 480w da jeg fant ut at den jeg hadde(360w) ville kunne bli i det minste laget. Men mitt spørsmål er, jeg har en intel pentium 4 2.7 med 1gb i minne og lurte på om denne prosessoren vil kunne bli en flaskehals? Eller vil jeg kunne få brukt det meste av kortet?

 

 

 

Har nå (og har hatt en god stund) et powercolor 9800pro 128mb som jeg har vært svært fornøyd med (selv i spill som Quake4 og Farcry), men fant ut etter å ha testet Oblivion at dette ikke holdt mål lenger (når man setter opp detaljene i dette spillet). Vil et slikt skjermkort gjøre forskjellen markant i forhold til det jeg har fra før av mon tro?

Endret av Falk_75
Lenke til kommentar
Vil et slikt skjermkort gjøre forskjellen markant i forhold til det jeg har fra før av mon tro?

Det er ihvertfall sikkert, ja. Prosessoren din er jo ikke akkurat treg, selv om den ikke er av nyeste sort! Du vil jo få en flaskehals et eller annet sted i et system uansett. Men det er flere med svakere prosessor enn deg som har rapportert gode resultater her på forumet. Du kan jo som sagt også prøve deg med overklokking.

Lenke til kommentar

NOen som her en Gainward bliss 7800GS 512mb vs 7800GT side... søkte men fant ikke noe... de må da være fryktelig nære hverandre.

 

3DMark06 tester:

Gainward Bliss 7800GS 460/1350 MHz 512MB 4357

Gainward Bliss 7800GS 425/1200 MHz 512MB 4056

EVGA 7800 GS 460/1350 MHz 256MB 3656

 

 

Ciao

 

PS nå har de glemt å stille klokken her .....

Endret av Master Chiun
Lenke til kommentar
Raptor visste ikke noe, men har sendt mail til Gainward nå.

Får håpe de er hjelpsomme mennesker og kan gi oss noe svar.

 

Er bare å vente på svar nå da.

5821407[/snapback]

 

Fikk svar i dag. Ser ut som 256 MB-versionen er med helt vanlig GS-kjerne med 16 pipelines :(

5825778[/snapback]

Ah, det var det jeg tenkte siden prisen var omtrent den samme. Det var synd.

Lenke til kommentar

Ja, hadde vært rått om den hadde vært med GT-kjerne.

Men å betale 1000,- mere bare for 4 ekstra pipelines og èn ROP synes jeg blir litt mye.

Og jeg lurer på hvorfor de skulle ha 512 MB minne på kortet, det gir jo ingen reell ytelsesforskjeller..? :hmm:

 

Nei, blir vel Club3D på meg om den ikke støyer fælt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...