Gå til innhold

GeForce 7800GS AGP erfaringer!

siDDis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har klokket mitt 7800GS til 462MHz Core og 1.4GHz Memory, og går jeg høyere begynner jeg å merke artifacts (ikke veldig mye, men er noen "blinkeeffekter" av og til). Jeg synes dette er litt merkelig, da temperaturen på core ikke overstiger ca. 55 grader under load. Eller er det ikke merkelig? :)

EDIT: Har Point of View.

5743807[/snapback]

Du har allerede kommet deg langt fra stock hastighetene, så synes ikke det er så veldig mye rart. Etter det jeg har lest så ligger grensen for core mellom 450 og 510 og på minne mellom 1350 til 1650.

5744039[/snapback]

Ok, men minnet vet jeg ikke om jeg kan klokke lenger, siden CoolBits stopper på 1.44GHz. Er det noen måte å øke den begrensingen på?

5746636[/snapback]

Jeg bruker ikke coolbits, jeg bruker nvidia sine verktøy, og de stopper på 1,44 de også. Det jeg gjorde var å åpne biosen med NiBiTor og forandret minnehastighet for 3D fra stock til no høyere, så flyttes da den 1,44 grensen lenger opp også.

Lenke til kommentar
er det ingen muligheter for gpu_core-spenningsøkninger i nibitor vha bios-modding?  var det på 6800 kortene mener jeg å huske.

5746919[/snapback]

Det å forandre på volten i bios har jeg og mange andre prøvd uten noen resultat. NiBiTor 2.7 støter ikke 7800GS ennå, men forhåpentlivis kommer en ny versjon av nibitor snart som støter 7800GS. Ellers har jeg prøvd med en 6800LE og det funker å øke volten på den og mange andre kort.

Lenke til kommentar

Komplett har tilbud på et agp geforce 7800 kort - http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317656&cks=WYO

Er det et bra kort? sitter med et rart geforce 6800glh kort, som jeg ikke er helt fornøyd med. Blir det stor forberdring å kjøpe dette nye korte? Har amd 3500. Har egentligt tenkt til å vente til over sommeren og kjøpe nytt hovedkort slik jeg kan gå for pci-e, men hadde vært så artig med et litt bedre skjermkort akkurat nå.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer GeForce 7800GS med 4x AGP?

Jeg har et Asus P4S533 hovedkort. Dette har kunn støtte for 4xAGP, vil jeg få nytte av dette skjermkortet da? Vil tro det fungerer, men klarer jeg å utnytte det fullt ut, med tanke på båndbredden på AGP porten ved 4x?

Resten av pc'n består av

Asus P4S533

Pentium 4 2.4Ghz

2x512 mb Apacer PC2700 DDR

Radeon 9800 pro

Lenke til kommentar

Jeg har et Asus P4S533 hovedkort. Dette har kunn støtte for 4xAGP, vil jeg få nytte av dette skjermkortet da? Vil tro det fungerer, men klarer jeg å utnytte det fullt ut, med tanke på båndbredden på AGP porten ved 4x?

Resten av  pc'n består av

Asus P4S533

Pentium 4 2.4Ghz

Radeon 9800 pro

5748818[/snapback]

Jeg ville nå ha oppgradert resten av pc`n og jeg da hvis ikke det først!!

Lenke til kommentar

Asus P4S533

Pentium 4 2.4Ghz

Radeon 9800 pro

5748818[/snapback]

AGP-porten vil ikke være noen flaskehals, men prosessoren din vil nok begrense grafikkortet litt.

Lenke til kommentar

Asus P4S533

Pentium 4 2.4Ghz

Radeon 9800 pro

5748818[/snapback]

Vet ikke om du klarer å utnytte kortet helt ut, men du kommer sikert til å merke stor forskjell fra 9800 pro du har nå. Om du bestemmer deg for å opgradere hovedkortet så er det bedre da å gå for PCI-E.

Lenke til kommentar

Har lest hele threaden og jeg lurer jo på å kjøpe et XFX 7800GS skjermkort.

Ser at det er noen som har problemer med en NorthQ 400W PSU, er det bare sammen med klokk eller uten klokk og? Jeg har nemlig DENNE PSU-en og lurer vel egentlig på om dere tror det går bra?

EDIT: Noen som har prøvd å overklokke XFX extreme kortet? Håper det klokker like godt som de andre her. :wee:

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar

Ja, hva skal jeg si. Jeg er ganske god med loddebolten, har gjort den lille "overcurrent pritection" modden, og det gjorde ikke noen ting for meg. Kortet opfører seg akkurat som den gjorde for en time siden, og blackouts under CPU testen er fremdeles til stedet. Jeg skjønner det bare ikke, de kommer under CPU testen, men er avhengig av hvor høyt jeg klokker GPU. Er det hovedkortet som er problemmet? Når det gjelder den modden jeg har gjort nå så tror jeg det blir bra når jeg finner en måte å øke spenning på GPU.

Lenke til kommentar

Ser at det er noen som har problemer med en NorthQ 400W PSU, er det bare sammen med klokk eller uten klokk og? Jeg har nemlig DENNE PSU-en og lurer vel egentlig på om dere tror det går bra?

EDIT: Noen som har prøvd å overklokke XFX extreme kortet? Håper det klokker like godt som de andre her. :wee:

5758563[/snapback]

Ta opp kabinetet og se på hvor mange Ampere det er på +12v

Og XFX 7800gs xt extreme er billigere en XFX 7800gs (Den er på tilbud på komplett denne uka)

7800 gs xt extreme klokker ikke noe høyere er bare klokka litt fra produsenten (Tror jeg)

Lenke til kommentar

5758563[/snapback]

Når det gjelder PSUen så har jeg akkurat lik PSU, og det gikk fint, selv når jeg overklokket. Nå har jeg en blackout problem når jeg klokker kortet forhøyt, men jeg har jo kommet høyere på GPU klokk enn alle andre her, og PSUen har ingenting med blackouts å gjøre fordi jeg allerede testa med en annen kraftigere PSU. Synes ikke du trenger å kaste bort ekstra penger på en extreme edition fordi etter det jeg har lest så har flere problemmer med de extreme edition kort og de klokker ikke noe høyere enn vanlige XFX eller POV eller Club3D kort.

Lenke til kommentar
Hvilke problemer har de hatt med XFX Extreme?

Tror jeg kommer til og bestille den før uka er over..... Fra komplett

5758658[/snapback]

Jeg leste i en forum mulig det var GURU3D om overklokk på 7800GS, så skrev en at han sliter med å overklokke kortet og at den ikke funker som den skal, så fikk han et svar om at han må prøve å gjøre noe med bios og at han var ikke den eneste med slik kort (XFX extreme) som hadde sån problem. Men det var da flere der som hadde slike kort som funket fint, det er jo garantisak hvis det er et eller annet sånt. Men hvis de er på tilbud så er det bare å kjøpe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...