Gå til innhold

Er høyreekstreme i Norge en stor trussel?

Anbefalte innlegg

Tittelen sier det meste. Grunnen til at jeg spør om dette er i sammenheng med bevegelsene i Norge i dag. Jeg snakker da om disse tegningene. Mange høyreesktreme har slått på stortromma og lagd mye oppstyr rundt dette.

Har noen her noen syn på om de i dag er en reell trussel? Er sansynlig at vi får et nytt drap? Hvilke grupper er det som er store?

Alle inspill med stor takk :)

Endret av Snusi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høyre = økonomisk frihet. De som er mest ekstreme på dette er DLF, og ja det er de som er den e sterkeste røsten for ytringsfrihet.

DLF har forøvrig opprettet denne siden: http://www.forytringsfrihet.no

(Hvis du snakker om ekstreme nasjonalistiske bevegelser eller nynazister så foreslår jeg at du bruker mer korrekte begreper.)

5571058[/snapback]

Det er høyre ja. Høyreekstremisme er derimot noe annet. På venstre-høyre skalaen ville f.eks NSDAP komme ganske langt ut til høyre. :)

DLF er mye rart ja.

Lenke til kommentar
Høyre = økonomisk frihet. De som er mest ekstreme på dette er DLF, og ja det er de som er den e sterkeste røsten for ytringsfrihet.

DLF har forøvrig opprettet denne siden: http://www.forytringsfrihet.no

(Hvis du snakker om ekstreme nasjonalistiske bevegelser eller nynazister så foreslår jeg at du bruker mer korrekte begreper.)

5571058[/snapback]

Det er høyre ja. Høyreekstremisme er derimot noe annet. På venstre-høyre skalaen ville f.eks NSDAP komme ganske langt ut til høyre. :)

5571069[/snapback]

Jeg er uenig. På en høyre-venstre skala vil NSDAP komme nærme midten, men på venstre side.

De dere refererer til som høyre-ekstreme har uansett lite til felles med hitler og hans NSDAP. Hitler sto for mye mer enn masseslakt av jøder, mens de såkalte høyreekstreme vi ser i dag ofte ikke bryr seg om annet enn innvandring.

Endret av invictus
Lenke til kommentar

Høyre ekstreme i Norge er en forsvinnende liten gruppe mennesker som roper lavere enn en mus på rohypnol.

Gruppene som fremdeles puster i dag er:

BOOTBOYS

CLUB 22

GLEIPNE

NORSK HEDENSK FRONT

VIGRID

NORGES NASJONALSOSIALISTISKE BEVEGELSE (TIDLIGERE ZORN 88)

VARG (VERN AV RIKETS GRENSER)

Odins Folk (Norsk Germansk Aksjonsfront)

Sett bort fra Holmila episoden har disse fritidsklubbene aldri gjort noe alvorlig så vidt jeg vet.

Edit: forsvinnende ikke forsvinende :)

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Det er lov med hva man vil i Norge. HV eksisterer ikke lenger. Og Nasjonalalliansen er død.

Men generelt sett så er det ganske stusselig på ytterste høyre fløy i Norge. Ikke noe å skryte av.

Men hvem er det som arbeider mot disse grupperingene? Noen som vet?

(Har lite peiling på dette området)

Lenke til kommentar
Høyre ekstreme i Norge er en forsvinende liten gruppe mennesker som roper lavere enn en mus på rohypnol.

5571120[/snapback]

...og bra er det. Med medias vinkling på alt mulig så gir disse menneskene høyresiden av politikken et dårlig navn. Er det noe verden trenger så er det færre ekstremister uavhengig om de står for islam eller nynazisme.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at ekstreme (venstre eller høyre, eller hva man skal kalle dem) kan oppfattes som en trussel mot mye. Likevel er det svært små grupperinger vi snakker om og det er vel kun terrorangrep og lignende som kan sies å være skadevirkninger av dette. Ellers er det inviduelle skjebner som blir påvirket av dette men jeg vil ikke si at høyreekstreme er en stor trussel mot andre enn seg selv ;)

Lenke til kommentar
Og du banne på at blitzerne og afa dukker opp dersom det skulle skje noe i sentrum :) De har det med lage bråk for å si det sånn.

5571473[/snapback]

Hehe, kanskje det :hmm:

Får håpe det holder seg rolig her i landet i hvertfall, nok bråk som det er i mange andre land..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...