Znaky Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Hei.. Jeg skal bygge meg trekabinett av kryssfiner tror jeg det blir til våren og bytte all innmat det blir ca. 60 cm høyt, 50 cm langt og 25-30 cm bredt.. på fronten skal jeg ha en skrå front helt øverst. Noe ala sånt som sketchup bildene viser. På det skråe skal jeg ha tank, WC/viftestyring av type AC aqauero med tilbehør. Tachometer (hvis dere husker det) og da bryterpanelet med LED. Og hvis dere legger merke til det på bildet skal jeg ha treplate under hovedkort med et par cm klaring på bakveggen som jeg kan gjemme ledninger under. Syns det er lurt jeg men. Kabinettet mitt blir enten seende sånn ut, tror jeg da. Men da har jeg litt liten plass til bryterpanelet. Der det er runde hull skal det være 120mm vifter tror jeg. Mellom radiator og deksel skal det være to 120mm vifter. Eller så blir det sånn. Kanskje ha slot-in istedet øverst for den svære? Er de små mest for stil, er de store cd-romene bedre? Og vannkjølings styringen min går litt lenger ned eller opp. Da er det straks litt bedre plass til bryterpanelet jeg skal ha i plexi. Og av brytere skal jeg ha pwr, reset, katoder/lys, type pilotbryter uten den røde hetten. Har lyst på en pilotbryter, men må finne opp noe spesielt den kan være til å slå på... Tror kanskje jeg skal lage viftegrill til å ha foran i plexi selv. Tegnet motiv og greier men det er for hånd og får ikke lastet inn bilde av det. Det er av det kinesiske symbolet for styrke. Tror også kanskje jeg skal ha plexifront. Kanskje etche den med uv? Og lyse opp med LED? Ramme til HD får jeg hjelp av Klikka til. Skal lage bilde til meg og har kommet med noen forslag. Og av farger på hele kabinettet har jeg tenkt på svart eller rs-blå. Men vet ikke om jeg skal sparkle det eller ikke. Skal jeg ikke sparkle tror jeg det blir svart hvis dere ikke har noen andre fete forslag. Sett på snekkern sitt og det så fett ut inni med de "sølvtrådene". Blir det blå tror jeg jeg skal ha uv-lys med grønne uv-ting tror jeg. Blir det svart tror jeg jeg skal ha uv-lys da og bare med blå uv-ting. Eller så skal jeg ha blått lys. Kom på nå at jeg skal jo ha kortleser fra Lian Li i svart som jeg har allerede også. Den blir også på det skrå panelet tror jeg. Huff, blir liten plass oppå der Sånn som jeg ser det nå tror jeg jeg skal ha slot-in eller vanlig dvd-rom i fronten. Og i fronten skal jeg ha uv eller farget plexi tror jeg. Skal stealthe rom'en. Ellers blir det sånn som Sketcup-bilde 2 viser. Kanskje en annen form på vindu? Også så var det det med radiatoren. Burde den være øverst? Hvis ikke, noen tips/ideér til PSU og HD da? EDIT: Skrivd åssen jeg vil ha det. Endret 25. februar 2006 av Znaky Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 og om jeg skal sparkle hele utenfor og få glatt lakka eller la det være og bare lakke over treet som det er Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 har spurt admin om han kan flytte den til casemod... og jeg tror kanskje det blir et frostet plexiglass med Leds og brytere... og er det noen som har kommentarer her eller er dere bare lei av spam? sorry men jeg er ny som sagt og fant ikke casemod forumet før for litt siden... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Flyttes etter ønske til casemods-kategorien Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Flyttes etter ønske til casemods-kategorien 5575790[/snapback] Tusen Takk Da kan dere på forumet få lov til å hjelpe meg og ikke sukke innvendig over spam lenger Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Stakkars deg, får svare litt i tråden her. Har litt dårlig tid med fordi jeg skal ut av huset meget snart, men virker som en god idé. Hvordan finansiere du? Og hvor mye penger har du til rådighet etter at ny HW er kjøpt? Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Hvordan finansiere du? Og hvor mye penger har du til rådighet etter at ny HW er kjøpt? 5576118[/snapback] Jeg har regnet litt grovt og det kommer på rundt 15 000... jeg bygger den uansett pris nesten men HW kommer på rundt 9 000 veldig grovt regnet ut... ikke sett på prisene.. bare gjetta ca. pris Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Hva med å bygge selfe holderen/ramma av noe 1mm aluminium, som du lett kan bøye. Så setter du på frostet/mattet plexi eller sotet plexi på utsiden for å få en nice look Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Hva med å bygge selfe holderen/ramma av noe 1mm aluminium, som du lett kan bøye.Så setter du på frostet/mattet plexi eller sotet plexi på utsiden for å få en nice look 5591532[/snapback] Du mener feste brytere i plexien? også la plexien "henge"/sitte fast i alu-ramma? Jeg skjønner ikke helt åssen plexien skal sitte i ramma da .. Tenker du med skruer da, i hjørnene? Skjønner ikke helt hva du mener.. Greier ikke å se det for meg.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Altså en braket av alu til å feste i 5.25 brønnen så limer du eller skrur på plexien Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 ahh.. men det blir jo trekabinett da.. så det blir jo bare et hull som er stort nok til å passe.. altså 5.25.. tror du du kunne vært veldig snill oog tegnet Greier ikke se det for meg helt skjønner du Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Noe sånt du tenkte på?! Har ikke muligheten til og ta bilde eller linke til bilder av det andre du skal ha der? Endret 15. februar 2006 av Nitrob Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 det kan jeg vettu legger til et bilde.. men blir ikke bildet vist.. hva skriver jeg for å få det vist? skal ha en sånn: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC53031&mcat=14s270 en sånn: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC34901&mcat=14s266 bare andre farger.. et tachometer hvis dere husker det.. har fått tak i SketchUp men er et helvete å putte inn komponenter da du må dreie på dem osv... syns jeg da.. og kanskje slot in dvd på det skrå.. det vet jeg ikke enda... men tror det panelet jeg skal ha blir bare til brytere til lys.. og noe annet kanskje... viftestyring er det på styringsenheten til vannkjølinga... Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Fikk ikke svart på spørsmålet ditt da. Er sånn ja. Det vet jeg åssen skal se ut, men greier ikke se for meg åssen man skal lage en alu-ramme til å ha plexi i/på. Blir det ikke like bra hvis jeg lager et hull og litt ned på sidene i treverket så plexiet ligger likt med resten av treverket og ikke oppå... Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Det jeg ville gjort var og felle inn plexien fra undersiden så du ikke kan se hvordan den er festet fra utsiden. skru, lime eller noe sånt fra innsiden av casen. vis du har tilgang på en håndoverfres så er det ganske enkelt. Edit når det gjelder SketchUp så kan du teine hele fronten ferdig også vinkle den med roteringsverktøyet etterpå. Vis du ikke har sett gjenom Video Tutorials enda så vil jeg anbefalle det! Endret 16. februar 2006 av Nitrob Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Okey... da vet jeg litt mer om åssen jeg skal lage plexi fronten og har ikke sett gjennom video tutorials... lastet ned de jeg syntes virket som jeg trengte... gadd ikke laste ned alle... burde jeg det? Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Tror dette blir en idé post til kabinettet jeg skal bygge jeg Kabinettet mitt blir enten seende sånn ut... men da har jeg litt liten plass til bryterpanelet.. men får se hva jeg finner på... Der det er runde hull skal det være 120mm vifter tror jeg... mellom radiator og deksel skal det være to 120mm vifter.. og som dere ser på forrige innlegg skal jeg ha treplate under hovedkort med et par cm klaring på bakveggen som jeg kan gjemme ledninger under.. blir jo vannkjøling slanger inni der... er ikke så flink til sketchup, enda bilde 2 eller så blir det sånn... men vet ikke om jeg skal ha vanlig eller slot-in cd-rom der enda da... og vannkjølings styringen min går litt lenger ned eller opp.. det vet jeg ikke før jeg får sett hva som er best IRL... da er det straks litt bedre plass til bryterpanelet jeg skal ha i plexi.. og av brytere skal jeg ha pwr, reset, lys/type pilotbryter uten den røde hetten... har lyst på en pilotbryter, men må finne opp noe spesielt den kan være til å slå på bilde 1 tror kanskje jeg skal lage viftegrill til å ha foran i plexi selv... tegnet motiv og greier men det er for hånd og får ikke lastet inn bilde av det... tror også kanskje jeg skal ha plexifront men det er ikke sikkert da... får høre litt hva andre mener og syns... noen ramme til hd har jeg ikke tenkt på enda... noen forslag? og av farger har jeg tenkt på svart eller rs-blå.. noen kommentarer til dette? EDIT: fikset bildenr... tegning_sketchup.bmp Endret 17. februar 2006 av Znaky Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Og et lite spørsmål sånn off-topic.. går det an å endre på tittelen til dette innlegget på noe vis? hvis det går an hvordan gjør jeg det? Tusen takk... Forresten bare å se på kabinettet og si noen meninger om det... litt teit tittel til innlegget i forhold til sånn som postene har utviklet seg men... håper det går an å endre på tittelen.. Lenke til kommentar
tobbelulle Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 heisann! fant en guide til et sånnt plexipanel... lage egen viftestyring? Er nok ikke helt det du leter etter, men her har du ihvertfall en start Lenke til kommentar
Znaky Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Takk skal du ha Da vet jeg enda litt mer om det... kanskje nok også. Men da trenger jeg hjelp til alle de andre spørsmålene i denne uryddige posten som dessverre ble sånn... Trenger alle ideér jeg kan få Og nå heter tråden noe annet også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå