Xecuter Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 I går da jeg kom hjem skulle jeg installere Automatix og ATI driveren. Men det viser seg at nesten alle slike "apt-get install ***" kommandoer ikke fungerer uten nett. Kommer opp at installasjonen ikke finner den og den adressen osv. Er jeg r*vkjørt uten nett? BTW: Noen som vet hvordan jeg får tak i Linux-k7 kernel? Det kommer nok til å bli en del spørsmål framover her på forumet, så belag dere med tollmodighet. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Apt henter ned alle pakkene fra forskjellige FTP/HTTP-servere, så du er nok avhengig av å ha internett ja. Lenke til kommentar
Palme Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 k7 kernelen ligger i pakkesystemet til ubuntu. Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Vet ikke om det har blitt laget en Add-on CD til 5.10, men her ligger alt på CD og gjør stort sett alt som Automatrix gjør for deg. Her er link til den forrige, men den hjelper ikke deg stort uansett... http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=150088&postcount=1 skal lete litt etter en verison til 5.10 når jeg kommer hjem. Endret 8. februar 2006 av tuxerator Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 k7 kernelen ligger i pakkesystemet til ubuntu. 5571219[/snapback] Kommer opp "Finner ikke pakken" når jeg kjører kommandoen. Vet ikke om det har blitt laget en Add-on CD til 5.10, men her ligger alt på CD og gjør stort sett alt som Automatrix gjør for deg. Her er link til den forrige, men den hjelper ikke deg stort uansett... http://ubuntuforums.org/showpost.php?p=150088&postcount=1 skal lete litt etter en verison til 5.10 når jeg kommer hjem. 5571227[/snapback] Har vært der og sett, det står at det er mulig lage din egen Add-On CD. Fant til og med en tutorial Han som laga 5.04 Add-On CD hadde fått hjerteproblemer og skulle ta det med ro ei stund forsto jeg. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 k7 kernelen ligger i pakkesystemet til ubuntu. 5571219[/snapback] Kommer opp "Finner ikke pakken" når jeg kjører kommandoen. 5571693[/snapback] Hvilken kommando? Jeg fant pakken linux-k7, som vel er en dummypakke for den oppdaterte k7-kernelen. Uansett så er apt-cache search nyttig for å finne pakker. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Som nybegynner ville jeg holdt meg til Ubuntus egne kerneler, uten tvil. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 (endret) k7 kernelen ligger i pakkesystemet til ubuntu. 5571219[/snapback] Kommer opp "Finner ikke pakken" når jeg kjører kommandoen. 5571693[/snapback] Hvilken kommando? Jeg fant pakken linux-k7, som vel er en dummypakke for den oppdaterte k7-kernelen. Uansett så er apt-cache search nyttig for å finne pakker. 5573099[/snapback] $ sudo apt-get install linux-k7 Endret 14. februar 2006 av Xbox lover Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 YÅW! (Skulle bare få topic opp igjen ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå