TMB86 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Jeg er ikke så flink med slike elektronikk. men kjøpte meg Linksys Wireless G 54 Mbps PCI kit fordi det var ambefalt, og folk sa det var lett å koble opp. Men sliter med å koble opp. Prøvde først å koble opp slik det stod at man skulle gjøre. Alt gikk greit, signal til PC'n. men ikke noe internett. Så da tenkte jeg at det helt sikkert var noe feil med ip adr ol. Så jeg tenkte jeg skulle installere den manuelt. (slik som det stod var det å få opp en siden via browser'n, http://169. osv... Fikk jo kontakt med ruter'n. men siden som kom opp hadde ikke noe mening. All tektst var borte. ingen ting som funka på den siden. Var stort skuffet. Kan ruter'n være skadet? feil på den? eller funker slikt rett og slett ikke? All hjelp er ønskelig.. Trond Endret 8. februar 2006 av TMB86 Lenke til kommentar
kahorn03 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Jeg tror DHCP serveren er aktivert på Linksysen som factory default, så da skulle man komme inn på den med "motta ip-automatisk", og ved å skrive inn adressen i internet explorer. Har du evt satt riktig statisk ip-adresse på nettverkskortet ditt i forhold til linksysen? Kan du poste et bilde av den skjermen du får opp? ...forstår ikke helt hva du ser... Endret 8. februar 2006 av kahorn03 Lenke til kommentar
norbat Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Kan du si noe om hvilken ISP du bruker (telenor, nextgentel etc..) samt type "modem". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå