josteinaj Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Går det an å fjerne PSU vifta helt? evt. sette på en vannblokk istedenfor? Noen linker, guider, ideer? Lenke til kommentar
turbo Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 stikk ord er SØK SØK SØK i forumet Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 jeg har prøvd å søke, men jeg fant ikke så veldig mye. Jeg fant et par som ville bytte ut vifta si, men jeg finner ingenting om å få det helt stille. Heller ikke på google... Er det ingen her som vet hva jeg kan gjøre da? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 går an ja. vannkjøling? vel... trafo, effekttransistorer er vel de største varmekildene tror jeg, og disse burde det ikke være så stort problem å vannkjøle, men det meste inni der blir vel litt varmt, og når det blir litt varmt og den litt varme lufta ikke flytter seg blir det vel bare varmere og varmere, så en viss luftflyt burde det være. Har ikke sååå go peiling på varmen som blir laga i psu, så det der er mest spekulasjoner. Det går jo ann å exsprimentere :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Er flere som vannkjøler PSU :smile: Har planer om å gjøre det selv :smile: Vil ikke anbefale å fjerne vifta i PSU helt, selv om det ofte går bra, men la vifta kjøre på 5v, da hører du den nepppe uansett :smile: Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 ok. takk, skal prøve å kjøre på 5v jeg, hvis dere finner ut hvordan man vannkjøler den så hadde det og vært flott, men jeg skal prøve 5V først jeg. Lenke til kommentar
Acuario Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Personen bak Zero Fan Zone har ein måte å fikse dette problemet på. Arbeidet som ligg bak er rett og slett imponerande. http://www.zerofanzone.co.uk/ Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Gjorde ikke duck man dette en gang a? Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 http://www.dmwp.com mins jeg det var [ Denne Melding var redigert av: Krishell på 2002-09-16 22:18 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Duckman sin site har adresse http://www.dwpg.com :smile: Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 ok. takk. Leste den guiden på zerofanzone om vannkjøling av psu, og jeg tror jeg går for noe litt enklere :wink: setter ned volten på vifta, og ser hva som skjer jeg. Skal si ifra når jeg har gjort det... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: Pion skrev (2002-09-16 20:57):jeg har prøvd å søke, men jeg fant ikke så veldig mye. Jeg fant et par som ville bytte ut vifta si, men jeg finner ingenting om å få det helt stille. Heller ikke på google...Er det ingen her som vet hva jeg kan gjøre da? Tja dette er en av postene eg fant når eg søkte på "støydemping" http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=28134&forum=69 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Hvis du stiller ned hastigheten og i tillegg hiver på en til vifte på andre siden av PSU, skulle det vel være nok gjennomstrømming? Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 ok. leste den andre threaden. stod egentlig mye av det samme der. jeg har satt ned til 5v nå, og nå hører jeg den ikke mer. Grafikkortvifta bråker mer enn jeg hadde trodd. Jeg skal bestille vannblokk til den så får jeg se. Jeg kobla psu-vifta til en tre-hakks-bryter sånn at jeg kan velge mellom 12v-av-5v. Så hvis jeg finner ut at den tåler å være helt av så bare trykker jeg på en knapp :smile: takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Silencioso Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Hvis du har vannkjøling så har du vel en vifte på radiatoren? Dersom denne står i PCen, så tror jeg det bør fungere greit å montere radiatoren og vifte til luftinntaket på strømforsyningen (sage litt større hull og tette igjen eventuelle andre hull) slik at luften går gjennom radiatoren og inn i strømforsyningen. Da kan du fjerne den andre viften. Det finnes vifteløse strømforsyninger, men de er ofte litt dyre. Skal du kjøre en vanlig strømforsyning uten vifte og uten vannkjøling bør du i det minste gi den en god pipe som kan hjelpe til med å gi litt trekk. http://www.silentpcreview.com er en annen god støydempingsside. Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 20. september 2002 Forfatter Del Skrevet 20. september 2002 ok. Ingen dum ide, men jeg har desverre ikke radiatoren i kabinettet, jeg har vannledning inn til et kott ved siden av, hvor pumpa, vannbeholderen og en svær bilradiator står og durer. Jeg hører det jo egentlig ikke herifra da... Jeg håper jeg får råd til å kjøpe meg en liten radiator senere fra microplex sånn at jeg kan ha alt inni kabinettet og ta det med på LAN. Når jeg skal på "the-lan" om en uke så må jeg nok koble på prosessorvifta igjen :sad: jaja... Lenke til kommentar
Wixe Skrevet 26. september 2002 Del Skrevet 26. september 2002 Kjører viften i psu på 5V (Papst 22DB(a)@12V), fjerna 80mm som sto bak, plasserte den som innsug foran i kabinettet (koblet over på 5V). Resultat: Lydløs pc... :smile: Tempen forandra seg ikke nevneverdig (20c-22c). Du som kjører Vannkjøling trenger vel egentlig ikke noe mer gjennomstrømning i kabinettet? Romtemp: 20c MSI6321AIR 2xP3750@1ghz (luftavkjølt m papst80mm@12DB(a)gummimellomlegg fra Microplex) 512MB PC133 Gf2MX @ 224/194 (Intel orginalkjølere er praktiske:) M. slotkjøler under på 5V) 4xSG 20,4Gb Raid 0+1 (i SilentDrives) Lenke til kommentar
josteinaj Skrevet 28. september 2002 Forfatter Del Skrevet 28. september 2002 neida. jeg har det fint med lyd nå. utenom skjermkortet. det må jeg bestille en vannblokk til snart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå