Gå til innhold

Peltier kjøler og kondens?

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har en litt eldre versjon av denne og lurer på hvordan man kan isolere dette slik at jeg kan være sikker på at det ikke kommer noe kondens/vann der det absolutt ikke skal vann..

Jeg brukte dette på mitt 9600xt kort før. Og jeg trodde alt var bare bra og ingen fare før jeg skulle bytte til mitt nye skjermkort ( x850xt pe ). Det som sjedde var at jeg skrudde løst det gamle sjermkortet og dro det ut av agp porten (med kjøleren på kortet) og i det kortet løsnet fra porten fikk jeg ca 4 store dråper vann i handen. og rundt Peltier elementet var det veldig vått.

Jeg takker gud for at det ikke har kommet en dråpe på hverken sjermkortet eller pci komponentene under sjermkortet, Dette kan jo bare være et mirakel.

Noen andre som har erfaring med Peltier kjøler og kondens? Hvordan har dere forhindret kondensen ?

Jeg tør rett og slett ikke og montere denne kjøleren på det nye sjermkortet før jeg har forsikret meg om at det går bra.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Takker så meget. Guiden hjalp meg litt den.

Hva med RAM på sjermkortet ? det er en metallplate som fungerer som kjøler fra før av..

Heatsinks ? Er det nødvendig ?

Denne tengte jeg på.

5627415[/snapback]

Bruker de på mitt X850XT (kun på baksiden, da vannblokka dekker minnet på forsiden) og de kjøler bedre en orginalt. ;) Jeg tror du kommer til og slite med tempen på minnet uten..

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...