Gå til innhold

Valg av harddisk, WD vs Hitachi

Anbefalte innlegg

Hitachi Deskstar T7K250 250GB SATA2 8MB 7200RPM

eller

Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM

Ser at bufferstr. på WD disken er dobbelt så stor som på Hitachi, men har dette mye å si i praksis?

Btw, har så klart lest harddisk-testen, men vil ha folk med erfaringer fra disse diskene.

Endret av oegranslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kun kan velge mellom disse to diskene, hadde jeg personlig gått for WD. Føler meg ikke helt trygg på Hitachi diskene.

Har selv noen WD disker, men har hørt om del problemer med disse diskene. DOA osv. Men raptor serier har jeg hatt en god stund selv, uten problemer.

Men om du kan velge noe annet enn disse to produsentene, hadde jeg valgt Samsung eller Seagate.

Lenke til kommentar

WD er "power", med ekstra mye støy. Selv ville jeg gått for samsung eller seagate, men siden valget står mellom hitachi eller WD så er jeg neimen ikke sikker. Har aldri prøvd hitachi diskene, men har noen års erfaring med WD, maxtor og samsung. Har en WD40g som har stått som OS disk i 5 år nå og går enda (bråker som bare f), en WD 80gb som tok kvelden etter et par år. Samsung diskene mine (120gb ide, 160gb ide og 200gb sata) går døgnet rundt, samme med maxtoren.

Av disse diskene er det samsung som er mest stille, maxtor bråker litt ved load, men er stille ellers. WD bråker en god del, men nå er jeg ikke sikker på de nyere versjonene..

Lenke til kommentar

jeg har 8-9 WD disker, og alle de virker som de skal, en del av de eldre som jeg har bråker litt, men det er vel ikke problem lengre med de nye.

jeg hadde 2 Hitachi disker for en stund siden, begge døde etter ca 1/2 år. der den enes starte å fucke seg bare 2-3mnd etter jeg kjøpte den.

så jeg vil anbefal WD disk, om du vil bruke litt mer penger så er jo Samsung og Seagate også bra alternativer

PS: PSData.no har tilbud på 320GB WD disk til ca1000 denne uken, som er vel en bra disk som er litt større også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...