Gå til innhold

Summelyd fra Logitech Z-5500

Anbefalte innlegg

I går hentet et splitter nytt Logitech Z-5500 anlegg og koblet det til min Media Center pc'n som står i stua.... En ting er den gode lyden som det gir, men en annen er at man må skru av anlegge helt for å unngå den utrolig irriterende summe-lyden som kommer fra sub'n :mad: Jeg kan jo stå på den andre enden av stua og høre at anlegge er i standby modus! Arg!!

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Z-5500 har høy WAF (Wife Acceptance Factor) når man ser på det, men summelyden i standby medfører at WAF'n går i dass :cry: (Nei, det er ikke et alternativ å trekke ut støpselet hver gang. Da kunne jeg jo like godt ha beholdt mitt gamle Create Cambridge 5.1 anlegg uten fjernkontroll)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dette har noe å si: Jeg hadde samme problemet med div. høyttaler system, men det viste seg at det var poweret i PC-en som laget den summelyden.

Jeg hadde idiotiskt nok kobla PC-en til strøm uten jording. Da jeg jordet PC-en forsvant også summelyden.

Bare en tanke :hmm:

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette har noe å si: Jeg hadde samme problemet med div. høyttaler system, men det viste seg at det var poweret i PC-en som laget den summelyden.

Jeg hadde idiotiskt nok kobla PC-en til strøm uten jording. Da jeg jordet PC-en forsvant også summelyden.

Bare en tanke :hmm:

5571194[/snapback]

Det er nok ikke problemet jeg hadde her ihvertfall, jordet stikk og Tagan PSU har også egen jordingskabel som går til kabinett..

Lenke til kommentar

Vel, jeg har også alt via jordet kontakt, så det er nok heller ikke problemet hos meg.

Har i mellomtiden vært i kontakt med NetShop og de mener summingen ikke er normal. Hvis jeg ikke blir kvitt den, så har jeg fått beskjed om å returnere den. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har Logitech Z-5500. :love:

Når den står helt på, hører jeg bare en helt svak summelyd. :ermm:

Når jeg slår av med knappen på kontrollstasjonen, hører jeg ingenting. :)

Tror ikke alle har dette problemet.

Forresten så er det to utgaver av anlegget; en med plugger til satelittene og en med klemterminaler, kan være at det bare er den ene utgaven som har dette problemet. Jeg har utgaven med klemterminaler og har ikke lagt merke til dette som folk klager over. :hmm:

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg får utrolig irriterende summelyd når jeg ser på tv med lyden på anlegget. Jeg bruker videomaskin som tuner og derifra phono til jack til kontrollenheten på høytalerne. Når jeg ser på tv må jeg da skru ned bassen _helt_ for å unngå denne summingen, altså ingen bassgjengivelse og dermed høres det crap ut.

Lenke til kommentar

Jeg har ikea-dimmer på en lampe på samma skjøteledning.. skal teste det etter jobb i dag...

Edit: det kommer bare summelyd når jeg bruker analogt. Når jeg bruker coax fra dvdspiller er det ingen forstyrrelser

Endret av moshpit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...