Dahl Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Hei, som informert om i forigårs har vi gjort en større oppdatering av Hardwares ordbok. Vi stopper ikke der, og vil nå legge inn en del nye ord. Ordboken har i dag en god mengde ord, men det mangler fortsatt mange definisjoner. Hvilke ord savner du? Eller mener du at det er noen definisjoner som trenger en oppdatering? All hjelp mottas med stor takk! Endret 8. februar 2006 av @kd Lenke til kommentar
nercix Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Python står det ingenting om. (Brukte litt tid på å finne noe som manglet, er ganske komplett ) EDIT: CPU!? Endret 8. februar 2006 av Vid^r Lenke til kommentar
tZar Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) En definisjon på Ajax kunne jo vært med. Javascript er det en forklaring på, ikke VBscript Ruby mangler Søket er også mangelfullt. Et søk på "C" resulterer i ingen treff. C er definert Edit: la til litt Endret 8. februar 2006 av tZar Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2006 Sånn, da skal Python, CPU, Ajax, VBScript og Ruby være på plass. Takk skal dere ha! Kom gjerne med flere. Når det gjelder problemet med søkefunksjonen har jeg rapportert dette videre, men det er for meg uvisst når det blir fikset. Lenke til kommentar
morra Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) LightScribe var visst ikke der... Edit: 3G kunne også vært der, selv om UMTS er der. Kunne også fått en definisjon på EDGE. Edit2: Time shift og Progressive scan (DVD-opptakere) er også kjekke å ha... Endret 11. februar 2006 av morra Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Longhorn kan oppdateres til Vista. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 11. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2006 Alle er notert, og vil være på plass innen søndag kveld. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 Jeg må bare si at ordboken er god på norske ord og uttrykk i forklaringene! Det er godt å se at norsk brukes på en norsk nettside. Lenke til kommentar
Bleelekwwl Skrevet 11. februar 2006 Del Skrevet 11. februar 2006 (endret) IMBA, hva det nå betyr. Endret 11. februar 2006 av Mortifer Lenke til kommentar
morra Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Kanskje REG kan legges til (i forbindelse med RAM). Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Veldig fin ordbok med fine norske ord. Jeg kom til .../ordbok?showWord=843, vil dette si at det er nøyaktig 843 ord i databasen? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Ja, pr. i dag er det så mange ord. Lenke til kommentar
warius Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Dere kunne jo lagt til bildeformatet .raw Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Har sett noen filformater som ikke er med i ordboken. Blant disse er; zip, img, bin, cue, men nå vet jeg ikke om det legges noe spesielt mye vekt på filformater i ordboken? Endret 11. mars 2006 av Agressive Lenke til kommentar
warius Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Jeg tenkte bare at siden de har me .jpeg så kunne de vel like godt ta med .raw siden nye Digital kamerer kan ta bilde i dette formatet. Men så kan jo ordboken fort bli lange vist de skal ta med alle filendelsene. Lenke til kommentar
shorin Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Offtopic: Forkortelser ala LOL ROTFLMAO OSV... Jeg hadde ikke besøkt et engelsk talende forum på lenge,og da en gammel kjenning oppdaget meg skrev han følgende forkortelse:SUP Hva betyr dette?Har ikke no med data å gjør men har alltid lurt på hva dette betydde. Anyone? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Sup = What's up = What is up Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Zomg? hva er det forresten? vil forresten har ironi og sakasme Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Tja... fant ikke ord som: - Casemod - Coax - Sokkel (vet at det ligger under "socket", men kanskje linke de sammen?) - DDR2 (kun DDR som ligger der...) - xD (minnekorttype) - CF (compact flash - også minnekort) - SD (secure digital - også minnekort) - MMC (multimediacard - også minnekort) - Miditower (en type kabinett...) - " eller tommer (altså hva en tomme er...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå