Gå til innhold

Bush vil sensurere NASA-side


Anbefalte innlegg

Tja, mye av spekulasjonene går jo i om at hvis de var så tause om det pg.a. skade, hva hadde da skjedd hvis han hadde blitt drept? :p

5603206[/snapback]

Da hadde det selvfølgelig vært noe helt annet. Da hadde Cheney begått en kriminell handling, eller iallfall noe som medførte alvorlig konsekvenser. Det som skjedde var at han skjøt en kompis i trynet med hagle fra ca 30m avstand, de tok fyren til sykehuset, Secret Service sa fra til politiet innen en time, og media fikk vite neste dag.

 

Var det noen grunn til at media måtte vite før neste dag? Nei. Er de sure for at de ikke fikk vite tidligere? Ja. Huffameg.

Endret av noxeiS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
big bang teroien stemmer med alle vitenskaplige oppservasjoner, gennesis stemmer med veldig få vitenskaplige oppservasjoner.

5577141[/snapback]

 

Har du i det hele tatt lest om evolusjons- big bangteorien? Eller er det at big bang teorien stemmer med alle vitenskaplige observasjoner noe du har hørt av pappa eller læreren din?

 

Prøv og forklar hvordan et slikt kaos som big bang kunne skape liv, da forutsetningene for liv er EKSTREME. Du kan jo begynne å studere mulighetene for liv (dvs enkleste form for liv, encellede organismer) deretter studere DNAet og dets arvelige egenskaper.

5578812[/snapback]

Jeg skulle likt å se deg motbevise tusenvis av observasjoner av planeter, solsystemer og galakser som sakte men sikkert beveger seg fra hverandre. For ikke å glemme at det er to idioter som Einstein og Hawkings som står bak teorien.. Sier ikke overhodet at Big Bang teorien stemmer 100%, men du kan ta gift på at den stemmer bedre enn skapelsesteorien deres.

 

En annen ting angående dette, en god grunn for alle oss anti-bushere på akkurat dette punktet er jo at fyren prøver/har innført skapelsesteorien i alle skoler, med totalt fravik av Darwin. Snakker om tilfeldighet mener jeg hvertfall at visse aper er veldig like oss og lærer seg nye ting på mange av samme premisser som oss. Det er også fantastisk at de finner 50.000 år gamle skjelett i Afrika som overhodet ikke stemmer med fysiske byggningen til mennesker idag. Nei, skapelsesteorien deres er nok på villspor i mye større grad en teorien til Einstein og Hawking.

 

En siste ting (kunne ikke dy meg): At de lurer på om det er liv på Europa (is-planeten utenfor Jupiter), vitner vel egentlig bare om hvor utrolig teit du egentlig er. Altså, her har du så og si en vannplanet dekket av is, ergo nesten ikke lys, og allikevel kan det være liv. Og som du vinkler det, skulle en tro at det bare er jorden som har liv på seg i et univers med over en milliard milliard milliard stjerner.

 

Til slutt: Big Bang er egentlig veldig enkelt. Masse energi springer ut og ekspanderer over veldig lang tid. Les videre om kvantefysikk og dens verden så kanskje du skjønner litt om hvor det kan komme fra. Videre finnes det noe som heter gravitasjon her, og som gravitasjonsteorien tilsier så vil planeter etterhvert danne seg som følge av at alle atomer påvirker hverandre. Men det er vel kanskje bare bullshit dette med atomer også? ;)

Lenke til kommentar
En annen ting angående dette, en god grunn for alle oss anti-bushere på akkurat dette punktet er jo at fyren prøver/har innført skapelsesteorien i alle skoler, med totalt fravik av Darwin.
Fullstendig sprøyt. Dere anti-Bushere tror alle på de samme mytene, det er nå sikkert og visst. Bush har ikke gått inn for å gjøre dette i det hele tatt.

 

On-topic: Bush ville ikke sensurere NASA-sidene. Tråd avsluttet. ;)

Endret av noxeiS
Lenke til kommentar
Jeg ber om en god kilde til at Bush har prøvd på dette. For det er IKKE særlig sant etter hva jeg vet.

5610612[/snapback]

Så enkelt som:

Google søk (Bush Darwin school)

Google søk nr2 (Bush "intelligent design" school)

 

Forøvrig vil jeg bare tillegge at jeg var ikke sikker på om dette var innført enda (derav "prøver/har innført"). Det ser jo også ut som det ikke er tilfellet enda, men oppstyret er jo godt igang..

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Så enkelt som:

Google søk (Bush Darwin school)

Google søk nr2 (Bush "intelligent design" school)

 

Forøvrig vil jeg bare tillegge at jeg var ikke sikker på om dette var innført enda (derav "prøver/har innført"). Det ser jo også ut som det ikke er tilfellet enda, men oppstyret er jo godt igang..

 

Ehhh... Ingen av resultatene som kommer opp beviser at Bush har prøvd å få dette innført.

 

Han sier ifølge CNN:

"I think that part of education is to expose people to different schools of thought," Bush said. "You're asking me whether or not people ought to be exposed to different ideas, the answer is yes."
Vil dette si at han vil få "innført skapelsesteorien i alle skoler, med totalt fravik av Darwin"? Eh, nei.

 

Dette er så fremt det eneste Bush har uttalt seg om dette, som har blitt tatt helt ut av sammenheng:

 

Q I wanted to ask you about the -- what seems to be a growing debate over evolution versus intelligent design. What are your personal views on that, and do you think both should be taught in public schools?

 

THE PRESIDENT: I think -- as I said, harking back to my days as my governor -- both you and Herman are doing a fine job of dragging me back to the past. (Laughter.) Then, I said that, first of all, that decision should be made to local school districts, but I felt like both sides ought to be properly taught.

 

Q Both sides should be properly taught?

 

THE PRESIDENT: Yes, people -- so people can understand what the debate is about.

 

Q So the answer accepts the validity of intelligent design as an alternative to evolution?

 

THE PRESIDENT: I think that part of education is to expose people to different schools of thought, and I'm not suggesting -- you're asking me whether or not people ought to be exposed to different ideas, and the answer is yes.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/conte...80200899_5.html

 

Oisann, Bush holder fast på at de lokale skoledistriktene må få bestemme dette for seg selv, men han personlig syns at man burde få innsyn i begge sidene, så folk kan bestemme selv hva de syns.

 

Og siden evolusjon er så mye mer logisk enn ID, så ville vel ikke dette vært et problem, selv om lokale skoledistrikt innførte det av egen vilje?

 

daniel, slutt å gulp ned propaganda og prøv å sjekk alle disse mytene du blir matet.

Endret av noxeiS
Lenke til kommentar
Og siden evolusjon er så mye mer logisk enn ID, så ville vel ikke dette vært et problem, selv om lokale skoledistrikt innførte det av egen vilje?

5610822[/snapback]

Ser ikke på det som direkte positivt at barn i skolealder skal få innprentet at ID er teori likeverdig evolusjonsteorien (dem som promoterer ID omtaler den som en "alternativ teori"). Læreren får en unik mulighet til å påvirke mennesker i ung alder. Det er fullstendig ulogisk å tro at verden er 6000 år gammel, men det er folk som tror dette allikevel. Endret av Feynman
Lenke til kommentar
Ser ikke på det som direkte positivt at barn i skolealder skal få innprentet at ID er teori likeverdig evolusjonsteorien (dem som promoterer ID omtaler den som en "alternativ teori"). Læreren får en unik mulighet til å påvirke mennesker i ung alder. Det er fullstendig ulogisk å tro at verden er 6000 år gammel, men det er folk som tror dette allikevel.
Ser ut som jeg må reformulere det jeg sa som ble slettet... Er visst ikke lov å si hvem som anser Bush som fienden sin... Helt lov å si det, men da kan du si det på en skikkelig måte, ikke bare trekke det inn slik at det ser slik ut at alle som er imot bush er på "venstresiden". Det er en dårlig debatteknikk og aksepteres ikke ~Moderator

 

Anywho...

 

Feynman, det var ingen som sa at ID skulle fremstilles som en "likeverdig" teori sammen med evolusjon, det er en stråmann.

 

Enda en myte om Bush tar kvelden.

 

Ble denne NASA-sjefen ansatt av Bush?
Han var ikke en "sjef" og jeg vet ikke om Bush personlig valgte han. Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...