Gå til innhold

Bush vil sensurere NASA-side

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han har ikke mobil for GUDs skyld...

Religion er jo vitenskap på en måte...

Det finnes ingen tall som sier at alle som jobber i NASA er ikke-religiøse, men når de går inn i Housten Space Center og NASA, da må de legge det litt ifra seg...Det har jeg hørt iallefall.

NASA sin side må ikke legges ned, og jeg tviler sterkt på at den gjør det  ;)

5589076[/snapback]

Hvor står noe som helst ved at han ikke har mobil pga sin religiøse tro?

Lenke til kommentar

Personlig er jeg i mot organisert religion, og synes religiøse "teorier" er tullball, de har ingen beviselige støtter innenfor vår sandkasse (vårt univers) og er derfor kun spekulasjon, dvs. de stemmer ikke engang i teorien.

Big Bang er en teori, og heller ei beviselig, men der prøver man ihvertfall ved bruk av bevis hentet fra denne sandkassen (universet vårt) å sette puslespillet sammen til noe som hypotetisk sett kan stemme i teorien. Alt utenfor vår sandkasse derimot, kan ingen bevise noensinne, ikke engang Gud hvis han finnes. (Som f.eks at alt er bare en drøm, isåfall er alt vi beviser også en del av den drømmen bare, inklusive Gud, og dermed kan ikke heller Gud bevise at han ikke bare er en del av drømmen).

Man må skille mellom 3 tydelige ting her, i 2 omgivelser.

Omgivelser: Først, sandkassen, som er vår begrensede obervasjonsevne for beviselige tilstander, altså, universet vårt. Omgivelse nr. 2, alt utenfor kan vi bare glemme med en eneste gang å i det hele tatt spekulere i, for det vil aldri kunne bevises.

Derfor konsentrerer vi oss om vårt begrensede område/sandkassen, og hva som kan bevises logisk innenfor denne, og i denne har vi 3 situajoner:

1: Tro/spekulasjon. Dette er tanker, tro, religion, ting som ikke stemmer med kategori 3 basert på tidligere funn/bevis/fakta, og heller ikke gjør noen helhjertede forsøk på å stemme med kategori 3, og vil derfor alltid være fullt av huller de fleste med en IQ over 40 klarer å finne i løpet av 5 sekunder, med mindr man fornekter bevis/funn fra kategori 3 (nedenfor). Disse vil derfor aldri bli en teori engang, for det vil ikke logisk stemme med noe som helst i kategori 3 (fakta/beviselige påstander), og vil derfor heller aldri kunne utprøves.

2: Teori som prøver å stemme med nr 3 frem til man har muligheten for å teste den teorien, dvs. alt stemmer i følge tidligere observasjoner i kategori 3(nedenfor), man har bare ikke fått prøvd det ut enda i praksis. I denne kategorien havner Big Bang. Mange teorier har kun kort levetid, til de blir prøvd ut. Etter å ha bli prøvd ut, stemmer de og dermed havner i kategori 3, eller så stemmer de ikke og havner i kategori 1 (Tro/spekulasjon).

3: Fakta/beviselige påstander. Jeg spiser et jordbær, dermed er det bevist at det jordbæret spiste jeg, er jeg allergisk mot jordbær, vil jeg snart få også se resultatet av den handlingen. Kommer det ingen reaksjon, så var det et falskt jordbær, eller så har jeg mistet allergien min, det kan jeg evt. etterprøve med å spise ett jordbær til kjøpt et helt annet sted, enkelt.

I omgivelse 2 derimot. Alt som er utenfor vår observasjonsmessige rekkevidde, gjelder ingen av de 3 kategoriene, ettersom ingenting kan bevises, men vi må forholde oss til de omgivelsene vi faktisk lever i: den lokale sandkassen vår - universet.

Den personen som mener Nasa skal inkludere en tro/religiøs spekulasjon, som ikke er en teori engang, i samme bås som kategori 2 teorier, burde selv sensureres, for den personen har virkelig misforstått konseptet med tro, teori og fakta. (imo).

Endret av Mr.Locke
Lenke til kommentar
Han har ikke mobil for GUDs skyld...

Religion er jo vitenskap på en måte...

Det finnes ingen tall som sier at alle som jobber i NASA er ikke-religiøse, men når de går inn i Housten Space Center og NASA, da må de legge det litt ifra seg...Det har jeg hørt iallefall.

NASA sin side må ikke legges ned, og jeg tviler sterkt på at den gjør det  ;)

5589076[/snapback]

Hvor står noe som helst ved at han ikke har mobil pga sin religiøse tro?

5589161[/snapback]

Skulle bare understreke det...(han er jo ikke akuratt den mest opplyste eller den smarteste presidenten USA har hatt...)

Lenke til kommentar
Det som er poenget her er at NASA-sjefen ville gi inntrykket av at vitenskapelige teorier er som f.eks. en hvilken som helst "teori" funnet på av tilfeldige folk uten noe som underbygger denne.
Hvordan skulle han klare det når han bare skulle ha det slik at Big Bang ble beskrevet som en teori da? Å skrive "Big Bang teorien" gir ikke det inntrykket du beskriver her. Pølsevev hele greia.

Du prøver å unnskylde ham med at "det er jo faktisk bare en teori", men da skjønner du nettopp ikke hva han prøver på her. Han vil bevisst bruke ord på en slik måte at man ikke tror at vitenskapelige teorier er forskjellige fra religiøs overtro. Det er dette det hele handler om.
Eh, ja, men det er jo en teori. Skulle man heller ta vekk at det var en teori, slik at folk trodde det var fakta isteden for? Ville ikke det vært litt feilaktig?

Når du sier "kun en teori", så sier du indirekte at den ikke er bedre enn en hvilken som helst ikke-vitenskapelig teori, og det er nettopp dette som er så farlig når det er snakk om en mann i en høy stilling i NASA.
Men kjære deg, han ba ikke web designeren om å skrive "kun en teori". Det var hans egen mening som han formidlet til web designeren på personlig nivå. Den eneste tingen han ba ham om å gjøre var å sette "teori" med Big Bang. That's it.

Du prøver å veksle ting han sa med ting han ba om. :mad:

Det er ikke feil å kalle vitenskapelige teorier for teorier, men det er feil å bevisst ordlegge seg slik at man svekker vitenskapen og dens teorier i forhold til religion. Det var dette han ville gjøre.
Han ordla seg kun slik til denne web designeren, og ba han ikke om å formidle dette videre på nettsidene til NASA.

Mannen kan da ytre sine egne meninger om ting på epost uten at han faktisk må mene at de skal skrives på NASA sine nettsider vel?

Det eneste han ba om var at Big Bang ble beskrevet som en teori. Han ba ikke om noe som helst annet. Han ville ikke at NASA skulle skrive om religion. Han ville ikke sidestille religion med vitenskapelige teorier på nettsidene.

Men du går jo rundt og later som om dette var tilfellet. :roll:

Lenke til kommentar
Skulle bare understreke det...(han er jo ikke akuratt den mest opplyste eller den smarteste presidenten USA har hatt...)

5589192[/snapback]

Neivel? Kan du komme med noen kilder på dette?

5590465[/snapback]

Du kødder?

Ok da, han er smart, opplyst og vet hva han gjør...

Hahaha... :!:

Lenke til kommentar
Du kødder?

Yep, alt er svart/hvitt ser jeg. Enten er han smart, eller så er han dum. Fin måte å tenke på. Lurer på hvorfor. :hmm:

5591830[/snapback]

Det er bare så enkelt...når det gjelder Busk... :thumbup:

Lenke til kommentar

5589192[/snapback]

Tror jeg hørte at Bush hadde en høy IQ, og han var i bedre viten en mange andre. Men kan ikke skryte av at han forvalter den kunnskapen på riktig måte.

Så det å si at han er dum. Det stemmer nok ikke.

Lenke til kommentar

5589192[/snapback]

Tror jeg hørte at Bush hadde en høy IQ, og han var i bedre viten en mange andre. Men kan ikke skryte av at han forvalter den kunnskapen på riktig måte.

5592023[/snapback]

Det å si at han er smart, blir feil og... :hmm:

Lenke til kommentar

5589192[/snapback]

5592023[/snapback]

5592046[/snapback]

Hvorfor det? Han har jo gode eksamenresultater, og går for å ha en IQ på over gjennomsnittet. Han er kanskje ikke kvantefysiker, men smart er han.

Lenke til kommentar

5589192[/snapback]

Neivel? Kan du komme med noen kilder på dette?

5590465[/snapback]

Du kødder?

5591820[/snapback]

Nei, jeg tuller faktisk ikke. Med mindre du ikke kan stille med noe fakta om at han faktisk er så dum som sier syns jeg du kan holde deg for god til å si noe sånn.

Skremmende hvilke tanker enkelte har om USA og Bush generelt..

Lenke til kommentar

5589192[/snapback]

5592023[/snapback]

5592046[/snapback]

Det var akkurat det jeg sa han ikke var. Greit at han har høy IQ, men synes ikke han bruker den så veldig "smart". Skjønner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...