Gå til innhold

Bush vil sensurere NASA-side


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Fikk sjokk da jeg åpnet ITavisen sin dagli mail idag. "Bush vil sensurere NASA-side" het artikkel. Jeg måtte da selvfølgelig åpne den. US Goverment vil at NASA skal legge til "teori" på nett siden sin. På grunnlag av det kræsjer med den kristene tro. Herrgud å dum går det ann å bli. Vært nesten greit hvis det var pga. at de ikke kan være 100% sikker på om det har skjedd. Men pga. av at ikke passer med religion, BS!

 

Artikkel kan leses her:

http://www.itavisen.no/php/art.php?id=290176

 

Hva mener dere?

 

Hvis denne har blitt postet før, og evt. feilpostet. Lett me know...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som kjent har Bush, som gjendøpt kristen, problemer med å akseptere både Darwins utviklingslære og det astronomene mener er universets begynnelse - den såkalte «Big Bang»-teorien.

Javel, det var ikke kjent for meg. :shrug:

 

Nå har Deutch anbefalt NASA til å sette ordet «teori» sammen med alle henvisninger til Big Bang på sitt nettsted.

Og han oppererer selvsagt på direkte ordre fra Bush i denne saken. :roll:

 

Hvorfor må allting ting vinkles så anti-Bush hele tiden? Ikke rart det er "kjent" hvor ille Bush er, når han får skylden for alt som er negativt hele tiden.

Lenke til kommentar
Hvorfor må allting ting vinkles så anti-Bush hele tiden? Ikke rart det er "kjent" hvor ille Bush er, når han får skylden for alt som er negativt hele tiden.

5570843[/snapback]

 

Ja stakkars fyr. Egentlig er han jo en velmenende humamanist, som støtter opp om tradisjonelle kristne verdier og hjelper faren sin med å få endene til å møtes...

Lenke til kommentar
Som kjent har Bush, som gjendøpt kristen, problemer med å akseptere både Darwins utviklingslære og det astronomene mener er universets begynnelse - den såkalte «Big Bang»-teorien.

Er det kjent? Har aldri hørt noe slik før nå jeg.

 

Nå har Deutch anbefalt NASA til å sette ordet «teori» sammen med alle henvisninger til Big Bang på sitt nettsted.

 

Ja det synes jeg er lurt. Har vi uten tvil funnet ut at dette er slik det skjedde uten et fnugg av tvil? Hvis vi vet dette med 100% sikkerhet derimot så trekker jeg tilbake den kommentaren. Jeg vet dessverre for lite om dette.

 

Bush er ikke annet enn en hardbarket Cowboy som skyter først og ber gud om tilgivelse etterpå

5570910[/snapback]

 

For en latterlig påstand. Bare fordi du er uenig gir det deg ikke rett i å komme med slike feilaktige uttalelser som om det skulle vært fakta.

 

 

Den saken er et perfekt eksempel på hvordan media vinkler saker som de selv vil. Her sier de "bush vil", mens i realiteten er det en helt annen person det er snakk om. At han er oppnevnt av bush gjør ikke at han _ER_ bush. Vi har nok av eksempler fra de siste ukene her til lands hvor politikere sier ting som ikke er partiets mening.

Lenke til kommentar
Så vidt jeg vet så er ikke Big Bang-teorien bevist og er bare en av flere teorier? (Selv om fleste av disse har større troverdighet enn krdom)

 

Rett meg hvis jeg tar feil her.

5571248[/snapback]

Den er ikke så vidt meg bekjent bevist nei. Jeg er sønnen av lederen for vesterålen astronomiforening så jeg hadde nok hørt det hvis noe slikt hadde skjedd...

 

Som invictus sier: Det er ingen garranti for at det er Bush him-self som sitter å gir disse ordrene. Man vet alle at det er mye lobby-virksomhet rundt å går og det kan være noen i administrasjonen til bush som har gitt disse ordrene. At Bush selv har gitt disse ordrene vet vi ingenting om så de spekulasjonene kan droppes.

Rett og slett dårlig av itavisen å ordlegge seg slik for å la det bli frammstilt som at Bush sitter selv å bestemmer alt dette.

Lenke til kommentar
Som invictus sier: Det er ingen garranti for at det er Bush him-self som sitter å gir disse ordrene. Man vet alle at det er mye lobby-virksomhet rundt å går og det kan være noen i administrasjonen til bush som har gitt disse ordrene. At Bush selv har gitt disse ordrene vet vi ingenting om så de spekulasjonene kan droppes.

Rett og slett dårlig av itavisen å ordlegge seg slik for å la det bli frammstilt som at Bush sitter selv å bestemmer alt dette.

5571434[/snapback]

Det er Bush som har ansvaret for utnevnelser i slike stillinger. Det er Bush som har ansvar for at jobben utføres i samsvar med det Regjeringen har bestemt. Om han ikke gir ordrene direkte er det han som enten ønsker at dette skjer, eller som ikke gjør jobben sin ved å la det skje.
Lenke til kommentar
Som invictus sier: Det er ingen garranti for at det er Bush him-self som sitter å gir disse ordrene. Man vet alle at det er mye lobby-virksomhet rundt å går og det kan være noen i administrasjonen til bush som har gitt disse ordrene. At Bush selv har gitt disse ordrene vet vi ingenting om så de spekulasjonene kan droppes.

Rett og slett dårlig av itavisen å ordlegge seg slik for å la det bli frammstilt som at Bush sitter selv å bestemmer alt dette.

5571434[/snapback]

Det er Bush som har ansvaret for utnevnelser i slike stillinger. Det er Bush som har ansvar for at jobben utføres i samsvar med det Regjeringen har bestemt. Om han ikke gir ordrene direkte er det han som enten ønsker at dette skjer, eller som ikke gjør jobben sin ved å la det skje.

5571453[/snapback]

 

Isåfall betyr det at vi nå kan begynne å skylde på den norske regjering for alt det dumme som blir sagt/gjort av SV-politikere? Jeg er klar over at vi ikke skal diskutere SV her, men jeg drar det frem som et eksempel da enkelte mennesker tydeligvis mente det totalt motsatte for bare et par uker siden. Eller er USA og Bush kanskje de eneste dette gjelder?

 

Vi har i norge hatt mange saker i det siste hvor politikere går mot eget parti, så venneligst ikke vær så trangsynte på dette.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Isåfall betyr det at vi nå kan begynne å skylde på den norske regjering for alt det dumme som blir sagt/gjort av SV-politikere? Jeg er klar over at vi ikke skal diskutere SV her, men jeg drar det frem som et eksempel da enkelte mennesker tydeligvis mente det totalt motsatte for bare et par uker siden. Eller er USA og Bush kanskje de eneste dette gjelder?

 

Vi har i norge hatt mange saker i det siste hvor politikere går mot eget parti, så venneligst ikke vær så trangsynte på dette.

5571501[/snapback]

Partimedlemmene må gjerne si dumme ting, men saken blir straks en annen når de sitter i regjering. Der skal de handle etter det Regjeringspariene har blitt enig om, ikke etter eget partiprogram. Og om noen skulle kjøre sitt eget løp er det Statsministerens jobb å rydde opp i dette.

 

Nå er IT-avisens journalistikk av så slett kvalitet at jeg ikke har tatt meg bryet med å lese hele artikkelen. Men så vidt jeg har skjønt er det snakk om en person med makt, tildelt av Bush eller noen i hans regjering, og ikke bare en republikkaner med sterke meninger.

Lenke til kommentar
Vi har i norge hatt mange saker i det siste hvor politikere går mot eget parti, så venneligst ikke vær så trangsynte på dette.

5571501[/snapback]

Bingo. Dette er ikke noe Bush har stått, til tross for at han står ansvarlig for hele sulamitten ja. Er akkurat som at jeg kan be en kunde å ryke å reise til helvette når han ringer inn til 1881, da vil sjefen min stå med hovedansvaret, men et er forsatt jeg som person som har gjort/sagt tingen.

Lenke til kommentar

Uff, dette er så pinlig lett å knuse:

 

http://www.seixon.com/blog/archives/2006/0...ng_liberal.html

 

Denne mannen, som nå har fått sparken fordi han løy på CVen sin, ville at NASA nettsidene skulle si at Big Bang er en teori - NOE DEN FAKTISK ER.

 

Så hva er saken her? Ingenting. Jeg sendte mail til han idioten hos ITavisen som skrev den artikkelen, og han mente at det var sensur å få et statlig organ til å skrive sannheten.

 

Som jeg sa til han, neste artikkel han kunne skrevet ville vært: "Bush sensur: vil kalle spade for spade"

 

Når skal man slutte å jakte på Bush som han var den eneste bjørnen i skogen? Er jo latterlig tåpelig.

 

Å nei! Bush sin medarbeider vil at en teori skal beskrives som en teori! Raskt New York Times, ITavisen, skriv en artikkel om det! Krise!

 

:lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...