Raspeball Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å benytte meg av et av de to tilbudene på 19" LCD hos netshop denne uken. Spørsmålet er bare hvilken skjerm som er best? Samsung 930BF eller Videoseven 19" Wide LCD L19WA Som dere sikkert ser er Videoseven en wide-screen skjerm, mens Samsung er en "vanlig" skjerm. Har hørt mye godt om Wide-screen i det siste, men på papiret er jo skjermen dårligere enn Samsungs (bortsett fra lysstyrke). Merker man forskjell i BF2 på 4 ms og 8 ms. Jeg spiller en god del og ser litt film. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Samsungen er nok en del bedre enn videoseven sin skjerm.. Ikke gå deg vill i ms "jungelen", det er forskjellige måter å måle ms på så det er ikke til å stole på så let etter tester/reviews istedet.. Om du vil ha en widescreen LCD-skjerm så kan du se på f.eks Fujitsu Siemens Scaleoview W19-1, har hørt mye bra om den i det siste.. Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Samsungen er nok en del bedre enn videoseven sin skjerm.. Ikke gå deg vill i ms "jungelen", det er forskjellige måter å måle ms på så det er ikke til å stole på så let etter tester/reviews istedet.. Om du vil ha en widescreen LCD-skjerm så kan du se på f.eks Fujitsu Siemens Scaleoview W19-1, har hørt mye bra om den i det siste.. 5570746[/snapback] Er det verdt å betale de ekstra 800 kr hos netshop) bare for å få DVI, for ellers er specsene de samme på Videoseven og Fujitsu Siemensen. Tror kanskje jeg heller mer mot Samsungen. Er det bra å spille i wide-screen format? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Specs du ser er bare tall og betyr mindre enn du tror.. Det er andre ting som spiller inn som f.eks kvalitet.. Både Samsungen og Fujitsu Siemens skjermene er en god del bedre enn Videoseven skjermen.. DVI vs VGA er omdiskutert og som regel kommer man fram til at det ikke er nevneverdig forskjell.. Fremdeles er det ikke alle spill som støtter widescreen oppløsninger så tryggeste kjøpet er nok fremdeles vanlig skjerm.. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Men widescreen må da garantert være usannsynlig mye deiligere, når man først har blitt vant til det, eller hva? Snuste litt på den videoseven skjermen selv, er den egentlig noe bra? Noen andre alternativer til 19" wide i den prisklassen som eventuelt er bedre? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Men widescreen må da garantert være usannsynlig mye deiligere, når man først har blitt vant til det, eller hva?Snuste litt på den videoseven skjermen selv, er den egentlig noe bra? Noen andre alternativer til 19" wide i den prisklassen som eventuelt er bedre? 5573178[/snapback] Se lenger oppe i tråden, svarene er der allerede.. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Ingen andre 19" wide i prisklassen 2200 kr. Den nærmeste er Fujitsuen. Jeg må legge til at jeg selv syns DVI gir et mye skrapere bilde enn VGA på min Dell 2005FPW. Og påstanden om at det ikke er nevneverdig forskjell på DVI og VGA tror jeg må være tatt ut fra "Teknomagasinet, for oss over 60". Men til 2200 kr. så får man veldig mye for pengene. Satt med 2 stk. 17" LCD over VGA-kabel før jeg. Var mye diggere enn min CRT ihvertfall. Men det ble igjen enda diggere når jeg kjøpte Dell 2005FPW. Om jeg skulle kjøpt en LCD-monitor i dag med en ganske begrenset lommebok, så hadde jeg nok valgt Videoseven-skjermen. Om jeg hadde hatt en 500-lapp ekstra så hadde jeg nok gått for Fujitsu'n.. **Edit: Nei, nahojdat. alle svarene står ikke tidligere i tråden. Det står f.eks. ikke noe om hvor mye diggere det er å spille i widescreen. Personlig så vil jeg aldri gå tilbake til vanlig monitor igjen. Så flott er det å spille i Widescreen... Så og si alle spill som kommer vil støtte widescreen. En del spill 2-3 år tilbake støtter det... Men om du skulle spille spill som ikke støtter widescreen så kan du få rammer på sidene, eller kjøre spille strukket. Endret 8. februar 2006 av Andreasfe Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 **Edit: Nei, nahojdat. alle svarene står ikke tidligere i tråden. Det står f.eks. ikke noe om hvor mye diggere det er å spille i widescreen. 5574941[/snapback] Skal virkelig sånne spørsmål tas alvorlig? Det er tross alt en smakssak Forskjell mellom DVI og VGA er ikke så ekstrem som folk skal ha det til, det er sjeldent at man i hele tatt ser forskjell på såpass rimelige skjermer. Den store forskjellen kommer ikke før man går langt over de prisklassene som er nevnt her. Lenke til kommentar
dobbelmann Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Støtter nahojdat her, ser veldig lite forskjell mellom dvi og vga, så liten forskjell at den ikke er avgjørende ved kjøp. At det kanskje "burde være med", er en annen sak. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Så hva blir konklusjonen om denne skjermen? Videoseven sin altså? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå