RamGuy Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hei, jeg har et Abit nForce2 NF7-S v.2 hovedkort. Og en AMD Athlon XP 2400+ prosessor. Men nå skal jeg gjøre en liten billig oppgardering, å da hadde jeg tenkt å bytte fra: AMD Athlon XP 2400+ til en: AMD Athlon XP 3200+ Prosessor. Men vil den prosessoren fungere på mitt hovedkort? Har jo sokkel A hovedkort og Athlon XP 3200+ er jo en sokkel A prosessor, men vil bare være på den sikre siden. Kan noen bekrefte om det vil virke eller ikke? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Info om hovedkortet finner du Her. "The NF7-S, based on nForce2 chipset (MCP-T + SPP), supports the latest AMD Athlon XP processors with 200/266/333/400 FSB, (400 FSB support in version 2.0 only)" Om du har versjon 2 så skal det fungere men oppdater bios før du gjør et forsøk.. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 YES! Jeg har NF7-S v2, det er det som står på selve hovedkortet! Men hvordan oppdaterer jeg BIOSEN? ----------------------------------------------- Trodde jeg kunne bruke den ja, fordi jeg har hørt at den enste grunnet at Abit sitt NF7-S hovedkort kom i en nye utgave (altså v.2) var for å få støtte til disse nye AMD prosessorene som 3200+ Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 I linken jeg skrev inn oppe så står det link både til bios og brukermanual... Du burde finne ut hvordan bios oppdateres ved å sjekke den ut.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå