int20h Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Analysebyrået In-Stat tror DVI-standarden kommer til å forsvinne relativt kjapt til fordel for HDMI. Les mer Lenke til kommentar
sixx Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 godt med mer framgang i dataverden uansett mener nå jeg... Hva er egentlig fordelene til hdmi framfor dvi?? Lenke til kommentar
storken Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 godt med mer framgang i dataverden uansett mener nå jeg... Hva er egentlig fordelene til hdmi framfor dvi?? 5570601[/snapback] det står jo det.. kompitabillitet med tv'er og høyere overføringsevne som igjen kan gjøre att du kan kjøre større oppløsninger osv Lenke til kommentar
Howard Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 I tillegg overfører HDMI også lyd. Ellers se http://www.hardware.no/ordbok?showWord=796. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 I tillegg til lyd og bilde støtter det vel også DRM? ..så mister vi forbrukere enda mere rettigheter.. Synd de aldri klarer å bli enige om en standard som kan vare litt lenger. VGA-pluggen har jo holdt en 'evighet'. En god skjerm har lang levetid og overlever gjerne flere plattformutskiftninger til pc'n. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Det er i grunnen ikke et større problem, da det finnes overganger mellom HDMI og DVI, og dette er utstyr du får problemløst tak i. Innen hjemmekino eksempelvis er dette helt vanlig utstyr. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 godt med mer framgang i dataverden uansett mener nå jeg... Hva er egentlig fordelene til hdmi framfor dvi?? 5570601[/snapback] det står jo det.. kompitabillitet med tv'er og høyere overføringsevne som igjen kan gjøre att du kan kjøre større oppløsninger osv 5570636[/snapback] Men er det høyere overføringsevne på HDMI, jeg trodde ikke det? AtW Lenke til kommentar
Sephiroth Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 og etter vista blir lansert, blir det vel kryptering helt frem til skjermen også. DRM, kan blir vrient å se flim som ikke du har rettigheten til å se. men hvem har vel det.. Hoho Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg synes å huske at Philips en gang jobba med DVI-I som også sendte lyd på samme måte som HDMI, men uten HDCP. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Arvtakeren vil bli HDMI som gir bedre kompatibilitet med andre enheter (f.eks. TV-er) og høyere overføringshastigheter. Er dette fakta? Jeg skulle likt å se noe dokumentasjon på det. (så vidt jeg har lest til nå så støtter de akkurat de samme overføringshastighetene) Lenke til kommentar
Kåre Hansen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg tror helt klart HDMI kommer til å ta over for dvi, og erfaringsmessig kan overganger skje overraskende fort i databransjen. Men tegne på at vi ikke kommer til å ha overgang er at ingen skjermer (monitorer) i dag har HDMI innganger. Å melde om en slik overgang burde først gjøres når produsentene tilbyr produktene.... Men HDMI er mindre og tilbyr en bedre overføring enn DVI, ergo er det ikke umulig å tenke i disse baner. Lenke til kommentar
Tomle Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Arvtakeren vil bli HDMI som gir bedre kompatibilitet med andre enheter (f.eks. TV-er) og høyere overføringshastigheter. Er dette fakta? Jeg skulle likt å se noe dokumentasjon på det. (så vidt jeg har lest til nå så støtter de akkurat de samme overføringshastighetene) 5570745[/snapback] Jepp, det er vel heller motsatt da HDMI ikke støtter duallink.. Ellers så var det vel EVC som var et alternativ til DVI som inkluderer både usb, firewire og lyd i en kontakt tilsvarende DVI bare med flere pinner, men single-link. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Arvtakeren vil bli HDMI som gir bedre kompatibilitet med andre enheter (f.eks. TV-er) og høyere overføringshastigheter. Er dette fakta? Jeg skulle likt å se noe dokumentasjon på det. (så vidt jeg har lest til nå så støtter de akkurat de samme overføringshastighetene) 5570745[/snapback] Jepp, det er vel heller motsatt da HDMI ikke støtter duallink.. Ellers så var det vel EVC som var et alternativ til DVI som inkluderer både usb, firewire og lyd i en kontakt tilsvarende DVI bare med flere pinner, men single-link. 5570788[/snapback] Men hdmi type B tilsvarer vel dual-link? AtW Lenke til kommentar
G Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Det var spesiellt. DVI har jo vært her en stund, men jeg har ikke investert i noe utstyr som har slikt, bortsett fra de DVI pluggene som en får med på skjermkort. Vil si at levetiden for DVI er kort da hvis 2008 holder stikk. Kanskje jeg har fått kjøpt meg DVI monitor innen den tid da. De fleste skryter jo bare av DVI.. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 HDMI støtter absolutt "dual link", dessuten skal HDMI ha mindre problemer med overføring over avstand. DVI er jo HELT tragisk på akkurat det området Lenke til kommentar
Kåre Hansen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 HDMI støtter absolutt "dual link", dessuten skal HDMI ha mindre problemer med overføring over avstand. DVI er jo HELT tragisk på akkurat det området 5570828[/snapback] Stemmer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Greit at HDMI støtter dual link, men jeg har ennå ikke lest noe som støtter påstanden om at HDMI har høyere overføringshastighet enn DVI. Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Men er det så sikkert at det er HDMI som vinner? Displayport er jo foreslått som ny standard, det finnes sikkert også flere alternativer. Litt off topic: er det noen som husker navnet på den digitale porten som eksisterte på skjermkort en kort stund før DVI kom? Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) har hdmi mulighet for å skrus fast som dvi og dsub? dei tunge skjermkablene utøver jo ein stor belastning på den pinglete pluggen... i alle fall når einm nyttar seg av kvalitetskabler... Endret 8. februar 2006 av ghost7 Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Spesifikasjonen til HDMI tilsier 3MHz, hvilket er ca dobbelt av DVI, i tillegg er HDMI spesifisert til en mye lengre avstand enn DVi. (Tror det er 5m vs 1,5m eller noe) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå