bIsk0p Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg klarer ikke å få en god og beskrivene topic uten at den blir meter vis lang. Så håper nokk folk titter innom med den jeg har nå På skolen, skal vi hiven så og si alle kopimaskinene vi har. Og da tenkte jeg at jeg skulle ta LCD displayene fra kopimaskienen. Det som er greia da, er at disse ikke er styrt med parallellport Så jeg trenger et kretskort som gjør at jeg kan styre LCD displayene fra parallellporten. Noen som har link til noe sånt? (Jeg vet det er stor mulighet for at LCD displayene er noe standard greie) Men noen som har link til en side som har flere av den typen kretskort? Enten kjøpe eller lage. Mvh bIsk0p Lenke til kommentar
lidvar Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Du må finne ut kva for type kontroller som er på displayene. Mest sannsynlegvis er det eit alfanummerisk display(kontrollert til å vise x antall ASCI tegn), med ein HD44780 kontroller eller tilsvarende. Då kan du berre søke på HD44780 på google, og du finner det meste av det du treng. Om det er eit grafisk display (kan styre kvar enkelt pixel) er det liit meir arbeid, da må du finne ut kva for type kontroller det er, og programvare som klarer å styre ein slik kontroller over paralellport. Mvh Lidvar Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 10. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2006 Har fått et LCD display nå, bilde kommer når jeg er hjemme. Trenger hjelp da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå