TheIlluminated Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Endelig skal fattern migrere fra sin gamle 200@225 mhz maskin og over til en nye en, som seff sier i seg selv: billigst så mulig. Dette skal være en kontormaskin som _bare_ skal brukes til skriving, inett og betaling av regninger. Har dere noen forslag? Når jeg mener billig, så mener jeg billig. (har skjerm btw). Det andre er at fattern har bedriftsnett lagt inn på sin gamle maskin, er det greit å bare legge det inn til den nye maskinen og database og alt det der er på nettet? (litt irriterende å begynne å kopiere osv.) Håper noen har vett på særlig det siste. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Du forklarte ikke det viktigste så mye, det siste, som du burde ha gjort. "Insert new quarter and press continue" Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 16. september 2002 Forfatter Del Skrevet 16. september 2002 Ok, forklarte det rimeligt dårlig. Er denne bedre: Hvis han innstallerer bedriftsnett på den nye, vil databasene og slikt være akkurat slik den gamle er? Jeg lurer på om databasene ligger på hdd'en slik at jeg MÅ kopiere eller om han bare trenger å koble seg opp til servern. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 AMD PC-pakke i deler Miditower, Hovedkort med audio VGA LAN, AMD 1.2GHz, 256MB Ram, 56x CD-rom, 40GB HDD, floppy, høyttaler, tastatur og mus. Pris: 2999,- inkl. mva Frakt kommer i tillegg Innhold Aopen Case Midi ATX Tower 250W Aqua USB/Audio Ready P4 Microstar Mainboard Socket-A VIA KLE133 MicroATX Audio VGA LAN UDMA100 Amd CPU Duron 1.2GHz Socket A 200FSB Tray Glacial Cooling Fan Socket A/370 All PIII/Celeron AMD Up-To 1.97GHz Low Noise 25dB Oemr Memory 256MB SDRAM PC-133 3rd Party Samsung Floppy Disk Drive 1.44MB 3.5" Internal Ibm Harddisk 40.0GB IDE 7200RPM UDMA-100 3.5" Deskstar 120GXP Aopen CD-ROM 56X ATAPI Internal Retail Labtec Keyboard Norwegian PS/2 Retail Labtec Wheel Mouse PS/2 Creative Speaker SBS15 2+0 Whitebox Bulk Cc Powercable Standard 1.8m Dette er et tilbud fra PSdata.no og det mener jeg er kjemte godt tilbud som passer perfekt for det bruket du snakker om! ----------------------------------------------------- ps jeg dirver ikke noe reklame for psdata.no ettersom jeg heller vil anbefalle andre netbutikker (fikk ELENDIG service hos pstata ved sist bestilling) Derimot MULTICOM.no vil jeg anbefalle det har svært god servise og er raske med bestilligene (men kanskje litt dyrere) ....................................................... Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Quote: Den 2002-09-16 20:28, skrev Basus:Endelig skal fattern migrere fra sin gamle 200@225 mhz maskin og over til en nye en, som seff sier i seg selv: billigst så mulig. Dette skal være en kontormaskin som _bare_ skal brukes til skriving, inett og betaling av regninger. Har dere noen forslag? Når jeg mener billig, så mener jeg billig. (har skjerm btw). Det andre er at fattern har bedriftsnett lagt inn på sin gamle maskin, er det greit å bare legge det inn til den nye maskinen og database og alt det der er på nettet? (litt irriterende å begynne å kopiere osv.) Håper noen har vett på særlig det siste. kan du ikke bare stappe inn mer ram? 225 mhz fungerer jo greit med f.eks Linux/nt4 osv og det er jo mer enn nok til å skrive brev og betale regninger. Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 17. september 2002 Forfatter Del Skrevet 17. september 2002 kan du ikke bare stappe inn mer ram? 225 mhz fungerer jo greit med f.eks Linux/nt4 osv og det er jo mer enn nok til å skrive brev og betale regninger. Fattern vil ha alt nytt, selve maskinen har vi hatt siden 96! og det er lenge nok, hdd'ene begynner å ikke ha det så bra heller. Og litt ytelse er greit nok vettu. For han som kom med tilbudet fra PSdata.no, takk for det :smile: Det eneste jeg reagerte på var hdd'en, har ikke så lyst å kjøpe IBM, vi kjøper i firma her og har bare kanskje noen måneder med garanti. Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 17. september 2002 Del Skrevet 17. september 2002 Er du litt kløpper, slik at du kan sette sammen maskinen selv, blir deet rimelig å bestille deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå