Braaten Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hallo. Kjøpe nylig et objektiv for ca 650kr (100$) på E-bay... Lurte på om noen visste ca hvor mye toll jeg må betale.. Vet at det er 25% moms,men det er vel toll avgifter også? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Ingen toll, men et gebyr på 140 kr eller noe. Du finner all informasjonen på toll.no. Lenke til kommentar
eitp Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Det er riktig at det tollfritt, men du må betale merverdiavgift (25%) + gebyr til fortoller (f.eks. Posten eller FedEx). Hvis avsender har sendt det som gave, får du det rett i postkassa. Ellers er det mva. for alt som koster mer enn 200 kroner. Tor Endret 8. februar 2006 av eitp Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hvis avsender har sendt det som gave, får du det rett i postkassa. Tor 5570558[/snapback] Gaver kan ka en max verdi på kr 1000 (eller omtrent $150-160). Da for du heller ikke mer igjen på forsikringen enn det og pakken blir borte eller blir ødelagt. Dessuten må det ikke være snurten av firmalogoer/webadresser/stempel/fakturaer osv som kan avsløre at det ikke er en pakke fra en onkel. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Hvis avsender har sendt det som gave, får du det rett i postkassa. Tor 5570558[/snapback] Gaver kan ka en max verdi på kr 1000 (eller omtrent $150-160). Da for du heller ikke mer igjen på forsikringen enn det og pakken blir borte eller blir ødelagt. Dessuten må det ikke være snurten av firmalogoer/webadresser/stempel/fakturaer osv som kan avsløre at det ikke er en pakke fra en onkel. 5570644[/snapback] ...og ettersom trådstarter har betalt $100 for dette objektivet så er han altså godt innenfor grensen, og kan dermed fint få det tilsendt som en gave. Særlig dersom det sendes fra en privatperson! Lenke til kommentar
kak Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Her er oppdaterte gebyrer ved "fortolling" på posten: Priser Fortolling private 01.01.2006 Kr 175,- (inklusive merverdiavgift) i fortollingspris per oppdrag når Posten fortoller for deg. Kr 85,- (inklusive merverdiavgift) for ekspedisjon per oppdrag når du fortoller selv. Kr 85,- (inklusive merverdiavgift) for forenklet tollbehandling per oppdrag. Gjelder sendinger med tollpliktig innhold. Det vil si at gebyret i de aller fleste tilfeller er 85 kroner. Lenke til kommentar
Braaten Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Oki, dette var jo priser jeg kan leve med.. Tror det blir vannskelig å få det tilsendt som gave, da det var en nettbutikk, og ikke en privatperson jeg handlet med.... Litt kjipt hvis det skulle skje noe med pakken også, da hadde jeg jo ikke fått noen penger igjen.. Takkk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå