Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen slår seg av

Anbefalte innlegg

Hei,

Abit kv7

AMD 2800+

geil 512*2

western digital 160+10gb

shappire radeon 9600xt.

q-tec psu :(

Har et stort problem med pcen min nå.. :(

Når den har stått på en stund så slår den seg av osv, så når jeg starter den må jeg inn i bios å clocke cpuen til normalt.

Noen som vet hva dette kan være? JEG tror kanskje det har noe med harddiskene og gjøre, for når jeg kobler ut 160gb min, så går det greit..

Kan det være jumperne som står på feil plass eller?

Btw: Kjører en 10gb som master og en 160gb om slave.

Mvh Nils

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slår den seg også av etter at du har klokket ned CPU?

Blir CPU for varm, slik at BIOS restarter når CPU-temp når en viss grense?

5570400[/snapback]

Nei, den starter fint når jeg har clocket den. Men skjer etter hvert når den har stått på litt.

Lenke til kommentar

Ja, det er enten PSU eller for mye varme. En disk øker jo også varmen inne i kabinettet, og hvis CPU er overklokket, kan den overstige de gradene som BIOS restarter maskinen på.

Kjøp denne PSU-en, og det problemet er ute av verden, og få deg vifte i front som blåser innover og vifte bak som suger luften ut igjen, om du ikke allerede har det...

Endret av anth
Lenke til kommentar
Ja, det er enten PSU eller for mye varme. En disk øker jo også varmen inne i kabinettet, og hvis CPU er overklokket, kan den overstige de gradene som BIOS restarter maskinen på.

Kjøp denne PSU-en, og det problemet er ute av verden, og få deg vifte i front som blåser innover og vifte bak som suger luften ut igjen, om du ikke allerede har det...

5572334[/snapback]

Hmm, på elbutikken her har de ei 400w NorthQ psu til 400kr, Cpuen er ikke overkokka, den er på orginalt.

Har 3 vifter inne i pcen + psu. Så tror jeg går for den 400w NorthQ psuen jeg :)

Lenke til kommentar

Vel, PSU er et av de mest undervurderte komponentene i en PC. Mange ser sin sjanse til å spare en slant på akkurat den. Om NorthQ er en god PSU eller ikke, vet ikke jeg, men 400 W er i grenseland. Det fungerer helt sikkert for deg, men skal du ha skikkelig vare du kan stole på, så er Mist et must. Tro meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...