Micro80 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Heisann! Jeg lurte på om noen der ute viste om det var mulig å installere MAC OS X Tiger på pc. Hadde tenkt å installere det som en klient og virtuel maskin i VMWARE på en annen pc. Så jeg håper noen der ute kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Alle Mac OS X nedlastinger som finnes der ute til "vanlige" x86 maskiner, er dessverre piratkopier. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Alle Mac OS X nedlastinger som finnes der ute til "vanlige" x86 maskiner, er dessverre piratkopier. 5585728[/snapback] var det noe annet å vente? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Alle Mac OS X nedlastinger som finnes der ute til "vanlige" x86 maskiner, er dessverre piratkopier. 5585728[/snapback] var det noe annet å vente? 5585744[/snapback] Siden trådstarter faktisk spør om det er mulig måtte jeg svare. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Alle Mac OS X nedlastinger som finnes der ute til "vanlige" x86 maskiner, er dessverre piratkopier. 5585728[/snapback] var det noe annet å vente? 5585744[/snapback] Siden trådstarter faktisk spør om det er mulig måtte jeg svare. 5585835[/snapback] Det er jo mulig da, men da begår man jo et lovbrudd Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 10. februar 2006 Del Skrevet 10. februar 2006 Dersom du liker Mac OS X anbefaler jeg deg å teste en Mac mini, den koster jo ikke all verden og du får en ganske liten og praktisk boks du kan bruke som desktop-maskin eller rett og slett som en liten hjemme-server. Lenke til kommentar
Micro80 Skrevet 14. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2006 Men som sagt så har jeg Mac OS X Tiger orginal så det er ikke snakk om kopier. Det med Mac mini så trenger jeg ikke en server siden jeg har to servere allerede. Den ene skal demnonteres siden den er gammel og lite produktiv. Har ellers en annen pc som tar seg av hjemme underholdningen så. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Det går nok dessverre ikke uten at det går latterlig tregt (du har en OS X versjon som er ment til å kjøre på PowerPC og ikke x86). Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Leste nettopp denne nyheten på Digi.no *Lyst på dualboot på PC* :/ Lenke til kommentar
bender Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Jeg har selv testet 3 forskjellige osx86 utgaver på min Intel pc. Hvis noen er interesert i å prøve det bør man ha en lovlig versjon av betaversjonen som har svirret rundt. Hvis man ønsker å få den offisielle utgaven som leveres med de nye MacBook Pro og iMac'ene må man vente til systemet selges seperat fra maskinene. Har man en lovlig kopi av 10.4.4 kan man gjøre stort sett det man føler for, med tanke på å innstalere den på en pc som ikke er laget av Apple. Når det på nettet blir referert til Maxxuss så er det han som har laget de få hackene og crackene for å kunne kjøre de tidligere betautgavene, spesielt med tanke på å komme forbi en del hardware baserte sikkerhetssytem som osx ikke skal kunne kjøre uten, og ikke minst ss2/ss3 emuleringen. Dette er ting du må kunne finne ut av på egen hånd, hva slags prossessor, hovedkort og grafikkort har jeg og vil jeg kunne kjøre osx på det oppsettet jeg har. Det fungerer stort sett ikke på de fleste pc'er. Apple har laget systemet mot ganske få chipset og prossesor varianter. De av dere som vil lese om dette kan fint fremdeles bruke prosjekt osx86 sine forum og wiki sider uten at det er ulovlig. Det ulovlige dere gjør skjer først da dere laster ned systemet til Apple uten å betale for det og evt. patcher systemet mad maxxuss pacther eller andres. Endret 23. februar 2006 av bender Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Hva med oss med amd prosessor? Lenke til kommentar
linuxmakke Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Vi kan jo drikke cola? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå