Sliver Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 En kompis av meg kommer bare inn på noen få web-sider. De fleste vil ikke vises. Husker ikke helt hva han sa, men jeg tror noen .no virket mens ingen .com Internet security er satt til medium default på PC og alle oppdateringer fra WinUpd er installert, har prøvd flere browsere (Opera viser flest sider) Så det er vel noe som må gjøres på routern? Han har Win98, NGT oppkobling, netopia router. Jeg er ikke sikker på om han nylig har fått NGT å dette er et "start" problem, eller om dette er noe som plutselig har oppstått. Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Selv har jeg NGT med Cisco router.. Akkurat nå kommer jeg inn på alle .com og .no jeg prøver på. Lenke til kommentar
XyruZ Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Kansje vennen din burde prøve å gå igjennom en proxy. Hvis du åpner internet explorer > Tools > Internet Options > Connections > LAN Settings og skriv inn f.eks denne proxyen : proxy.online.no port : 8080 så funker det kansje. Gjorde det med en kamerat og meg når vi satt i LAN Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 hva er grunnen til at noen må gå igjennom en proxy?? selv sitter jeg i et nettverk hvor servern ikke trenger det, mens min maskin må bruke proxy for å komme seg inn på visse internett-sider. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Quote: Den 2002-09-16 20:44, skrev XyruZ:Kansje vennen din burde prøve å gå igjennom en proxy. Hvis du åpner internet explorer > Tools > Internet Options > Connections > LAN Settings og skriv inn f.eks denne proxyen : proxy.online.no port : 8080 så funker det kansje. Gjorde det med en kamerat og meg når vi satt i LAN Øh, tar proxy.online.no imot connections fra andre ISP'er?. Lenke til kommentar
XyruZ Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Quote: Den 2002-09-16 22:35, skrev sumptrollet:Øh, tar proxy.online.no imot connections fra andre ISP'er?. Øh, jeg vet ikke, men jeg trodde det. er ikke sikker Lenke til kommentar
talisar Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Det tror jeg ikke de gjør:O) Lenke til kommentar
AndersE Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Er du sikker på at han kommer inn på internett i det heletatt. Første gang man kobler seg opp med NGT ma man aktivere adsl modemet. Gjøres på denne siden http://aktivering.nextgentel.no Lykke til Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Dere har selvfølgelig prøvd å deaktivere norton personal firewall / NIS for å se om alt funker som det skal da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå