Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kontroll over pc over internett

Anbefalte innlegg

Skal kontrollere en pc over internett, hva trenger jeg`?

jeg sitter på en 3com officeconnect hjemme, adsl.

den pcen jeg skal koble til har modem.

kan jeg bruke Thight VNC, eller windows desctop connection, eventuelt hvem andre programmer? (hva skal jeg skrive i programmet for å connecte?)

Må jeg åpne noen porter i routeren, hvem og hvordan?

om jeg skal koble til en som også sitter på en router, adsl. må han åpne porter`? hvordan fungerer dette?

takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En grei og ryddig løsning er www.logmein.com

I gratisversjonen får man ikke overført filer, men ellers så kan man gjøre det meste. Ingen innstillinger, kun registrering og nedlasting av et klientprogram som må installeres på de pc'en man vil kontrollere

Lenke til kommentar

TightVNC virker bra. Du må åpne porten som skal brukes på maskinen du skal koble deg til. Tror port 5900 er standard for VNC. TightVNC må selvsagt installeres på begge maskinene på forhånd, og TightVNC-server må startes på maskinen du skal koble deg til på. Hvis det er modem på den du skal koble deg til på bør du først ringe opp internett, og så starte VNC-server. Da får du et ikon i tray som du kan holde musen over for å vite hvilken IP maskinen har fått. Denne skriver du så inn i klienten for å koble deg opp.

Lenke til kommentar

Hvis begge maskinene er windows xp eller 2003 så kan du jo bare bruke windows sin RDP.

Åpne run og skriv "mstsc" deretter skriver du inn ipen på maskinen du skal koble deg til. Du må ha slått på RDP tilgang på maskinen du prøver og koble deg til(egenskaper på min datamaskin-eksternt).

Jeg bruker dette feks til serverne mine hjemme, eller fra jobben hjem.

Tightvnc eller Dameware fungerer også fint, men det er enklere med RDP dersom det er tilrettelagt for det. RDP er også ofte raskere på responstiden med menyer og liggnende.

edit: du må åpne port 3389 TCP på maskinen du skal koble deg til for at det skal fungere

Endret av NoNamed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...