Anterialis Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Pila forsvinner liksom ut til høyre og nedover, men ikke oppover og til venstre - hvorfor? På forhånd takk Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 For du har sikkert koblet på TV eller enable TV, og satt at du har 2 skjermer. Dvs at den ene skjermen (dataskjermen) er venstre skjermen, mens TV (e.l) er høyre skjermen. Prøv å gå inn å sett maskinen på singel skjerm, eller clone. Så vil ikke musa forsvinne Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 7. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2006 Nei det er ikke det det er alltid sånn at pila forsvinner da.. gjelder både på crt og lcd. prøv på din skjer også! Forsvinner den ikke ut av skjermen på to av sidene? liksom sånn at 99% av pila blir borte, men selv om du drar musa en kilometer til høyre, så kommer den tilbake bare du rører så vidt på pila i retning mot midten av skjermen. Lenke til kommentar
Kjekkaz Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Det er vel bare å anstrenge deg såpass at håndleddet flytter seg en mm, så er jo musa der igjen. Det er sånn for meg også. Det er ingen som har klaga i godt over de 20-30 åra som det har hvert mus til pcene, så hvorfor deg? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Dah. Jeg bare lurer! Irriterer meg ikke ovenfor det Men hvorfor er det sånn liksom. Hva er grunnen? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Kanskje fordi skjermkoordinatsystemet starter på 0,0 øverst til venstre? Tankevekker Lenke til kommentar
donkeykong89 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) ja, så tror jeg også at det er musetoppen som er pekeren, derfor må den helt ut på høyreside for å peke på alle punkter som ligger i "første aksen". Men den kan ikke peke i minus, fordi det gir null mening? Edit: jepp teorien min stemmer med forsøket. Hvis du speile musa (speilvendt) så kommer du ikke ut på høyre lenger, men kun på venstre. for at den skal peke på 0,0. For å få speilvendt musapil gå inn på kontrollpanel, -> mus -> pekere -> velg en speilvendt peker. Endret 8. februar 2006 av anderenlee Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 Kjekkt å vite... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå