martinmann Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Hei jeg har tenkt å kjøpe meg en forsterker, men har tenkt å tenke meg grundig om først. Etter det jeg har skjønt kommer det HD-sendinger om noen år. Jeg lurer på om man må ha en forsterker som har HD inngang for å kunne takle lyden skikkelig og fordele lyden rundt i et sorround anlegg? og til sist hva er hdmi? Lenke til kommentar
eyvind1 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 HD medfører seg ikke nye lydformater. Det vil fortsatt være DD og DTS som gjelder, men med høyere bitrate. HDMI er digital overføring av lyd og bilde. Lenke til kommentar
martinmann Skrevet 8. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2006 HD medfører seg ikke nye lydformater. Det vil fortsatt være DD og DTS som gjelder, men med høyere bitrate.HDMI er digital overføring av lyd og bilde. 5573765[/snapback] Ok takk Er DD og DTS innganger som er standard på nye forsterkere/recievere? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Det er ingenting som heter DTS eller DD inngang. DTS og DD er digitale lydformat. Les litt i disse guidene,så lærer du hva de forskjelige tingene er. Endret 8. februar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå