Gå til innhold

Cola Light- Nytt søtningstoff, meninger?

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri likt aspartam-basert brus, men så i dag på butikken at cola har kommet med ny søtningsmiddel, og bestemte meg for å prøve den.

Vanligvis får jeg vondt i hodet etter å drukket light-brus pga aspartamen, men det fikk jeg ikke nå, men til gjengjeld smakte det søtt og kvalmende.

Merkelig at de ikke kan finne opp noe som erstatter sukker på en bedre måte, men flott at de endelig har funnet en erstatning for aspartam;

Sucralose/ Acesulfam K

Hva syns folket om den nye colaen?

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Acesulfam K finnes som oftest sammen med aspartam (altså aspartam og acesulfam k slik som i den gamle Coca cola lighten), forskjellen er at de har byttet ut aspartamen med sucralose.

Personlig hater jeg aspartam/acesulfam k, men hvis jeg MÅTTE velge mellom aspartam/acesulfam k og sucralose/acesulfam k, så hadde jeg valgt den med sucralose/acesulfam k.

Uansett så er det slik som MrLee sa før meg...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Huff, aspartam blir jeg dårlig av. Husker den koffein-frie-uten-sukker colaen :sic:

5570101[/snapback]

USA eier når det gjelder diverse sære brus-typer. Sitter akkurat nå og "koser" med meg en Diet Cherry Vanilla Dr. Pepper. Måtte jo prøve, såklart.

5570437[/snapback]

Ja, ingenting er som å vandre langs brushyllene her i USA. Koffeinfri-uten-sukker-cola er det det drikkes mest av her i huset. :nei:

Jeg holder meg til brus med sukker, jeg lar bare være å drikke mye. Jeg tror kunstige søtningmidler er verre enn sukker.

Lenke til kommentar

det smaker helt likt synes jeg... MEn kanskje det er litt "sunnere" ennden gamle light brusen...haha....men ja, sukker er sunnere på endel måter, bortsett fra at man kan legge på seg ved store inntak... Lightbrus kan man drikke så mye man vil av

Lenke til kommentar
Var det ikke snakk om at det ikke var bra for kroppen å få i seg sucralose?

5576665[/snapback]

Finner vel ut at det ikke er bra heller, men trur det er litt bedre for kroppen enn aspartam...

Men for min del synes jeg at inget smaker somm en original Coca-Cola... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...