tørrfisk Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Jeg har aldri likt aspartam-basert brus, men så i dag på butikken at cola har kommet med ny søtningsmiddel, og bestemte meg for å prøve den. Vanligvis får jeg vondt i hodet etter å drukket light-brus pga aspartamen, men det fikk jeg ikke nå, men til gjengjeld smakte det søtt og kvalmende. Merkelig at de ikke kan finne opp noe som erstatter sukker på en bedre måte, men flott at de endelig har funnet en erstatning for aspartam; Sucralose/ Acesulfam K Hva syns folket om den nye colaen? Endret 7. februar 2006 av tørrfisk Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Er det snakk om søtet splenda? Lenke til kommentar
MRN Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Og det nye superstoffet het? Acesulfam K? (Med fare for feilstaving) Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Det stemmer, eller sucralose som det står så fint på flaskene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 New ingredient, same shitty taste. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 (endret) Acesulfam K finnes som oftest sammen med aspartam (altså aspartam og acesulfam k slik som i den gamle Coca cola lighten), forskjellen er at de har byttet ut aspartamen med sucralose. Personlig hater jeg aspartam/acesulfam k, men hvis jeg MÅTTE velge mellom aspartam/acesulfam k og sucralose/acesulfam k, så hadde jeg valgt den med sucralose/acesulfam k. Uansett så er det slik som MrLee sa før meg... Endret 7. februar 2006 av schmelck Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 7. februar 2006 Del Skrevet 7. februar 2006 Huff, aspartam blir jeg dårlig av. Husker den koffein-frie-uten-sukker colaen :sic: Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 USA eier når det gjelder diverse sære brus-typer. Sitter akkurat nå og "koser" med meg en Diet Cherry Vanilla Dr. Pepper. Måtte jo prøve, såklart. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Huff, aspartam blir jeg dårlig av. Husker den koffein-frie-uten-sukker colaen :sic: 5570101[/snapback] USA eier når det gjelder diverse sære brus-typer. Sitter akkurat nå og "koser" med meg en Diet Cherry Vanilla Dr. Pepper. Måtte jo prøve, såklart. 5570437[/snapback] Ja, ingenting er som å vandre langs brushyllene her i USA. Koffeinfri-uten-sukker-cola er det det drikkes mest av her i huset. Jeg holder meg til brus med sukker, jeg lar bare være å drikke mye. Jeg tror kunstige søtningmidler er verre enn sukker. Lenke til kommentar
sixx Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 det smaker helt likt synes jeg... MEn kanskje det er litt "sunnere" ennden gamle light brusen...haha....men ja, sukker er sunnere på endel måter, bortsett fra at man kan legge på seg ved store inntak... Lightbrus kan man drikke så mye man vil av Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 synes Colaen med det nye søtningstoffet er bedre enn den gamle light'en... nesten på høyde med vanlig cola... Lenke til kommentar
cbs77 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Synes den nye lighten er kanonbra. Smaker som vanlig cola! Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Var det ikke snakk om at det ikke var bra for kroppen å få i seg sucralose? Lenke til kommentar
Jordi Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Var det ikke snakk om at det ikke var bra for kroppen å få i seg sucralose? 5576665[/snapback] Finner vel ut at det ikke er bra heller, men trur det er litt bedre for kroppen enn aspartam... Men for min del synes jeg at inget smaker somm en original Coca-Cola... Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg syns den var knallgod Har ikke drukket brus på en stund men nå blir det cola light når jeg først skal ha. Er veldig skeptisk til slike ting men aspartam er nok hakket værre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå