Gå til innhold

Gir dere penger til tiggere?

Ligaya

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart verden har blitt som den har blitt. at vi faktisk ikke legger merke til en narkoman som har lagt seg ned nermest for å dø midt på gata. At vi orker å gå der med kontoen full av penger og ikke en gagn legge merke til dem.. Mennesker er så dritt iskaldde på det området.

Se foreksempel på et litt annet eksempel for å illustrere. All dritten vi ser på tv om afrika og sult død osv.. vi driter i det! Men en jente her i norge ligger dødsyk og mange midler settes inn hele norge følger med via medier og engasjerer seg.. Hva faen? hvor er verdisynet her? Mennesket er egositisk og likegyldig, og det er en skam

Lenke til kommentar
Ikke ei krone. De snylter allerede nok på skattepengene mine.

Å gatemusikanter skulle vært lynsjet, det skulle hvertfall vært krav om kvalitet fra dem. Jeg hater den mannen som har montert tromme på ryggen og samtidig spiller banjo og munnspill! Høres jo ut som et bilkræsj, å ser ikke bedre ut heller.

5570632[/snapback]

Nå må du gi deg! Han er jo koselig. Har mye mindre sans for de "indianerne" som spiller dårlig Steven Seagal-musikk i playback på full guffe :nei:

Lenke til kommentar
Rart verden har blitt som den har blitt. at vi faktisk ikke legger merke til en narkoman som har lagt seg ned nermest for å dø midt på gata. At vi orker å gå der med kontoen full av penger og ikke en gagn legge merke til dem.. Mennesker er så dritt iskaldde på det området.

Se foreksempel på et litt annet eksempel for å illustrere. All dritten vi ser på tv om afrika og sult død osv.. vi driter i det! Men en jente her i norge ligger dødsyk og mange midler settes inn hele norge følger med via medier og engasjerer seg.. Hva faen? hvor er verdisynet her? Mennesket er egositisk og likegyldig, og det er en skam

5578164[/snapback]

Ja, mennesket ER egoistisk og likegyldig, men det er helt naturlig og ingenting å skamme seg over. Egoisme er det grunnleggende i alt organisk liv, uten det hadde det ikke vært noe igjen av oss. Hver eneste handling et levende vesen foretar seg i løpet av livet er utelukkende motivert av egennytte. Det er helt naturlig å bry seg om det viktigste: seg og sine. Følelsen av ansvar overfor folk i andre enden av verden er kunstig og påtvunget av media.

Det finnes av naturen ingen rettferdighet, ingen rettigheter, de sterke vinner og de svake dør. Rein biologi, og det er ingen grunn til å innbille seg at vi mennesker er hevet over dette systemet på noen måte, på tross av fåfengte forsøk som hittil ikke har tjent til annet enn å svekke evolusjonen.

Lenke til kommentar

@ Isbilen:

:love::ohmy::love:

I helvette.. Trodde virkelig ikke det fantes to stykker som tenker SÅ forbanne likt! Detta har jeg jo sagt i ALLE år.. Hadde "slagord" om akkurat dette på russekortet mitt tilogmed!!

EDIT: Dette er den beste posten jeg NOENSINNE har sett på dette forumet her.. EVER!!

Endret av Bone
Lenke til kommentar
Jeg skammer meg over å dele forum med sånne som dere. Virkelig. :nei:

5578433[/snapback]

Ja tenkt at vi faktisk kjøper mat og drikke til dem, fy oss. :nei:

Edit: Og for enkelte av dem, hadde det kanskje vært en mer verdig avslutning å få sovne inn i fred, enn å kjenne det evige suget etter dop. Men seff, det å hjelpe dem er jo det beste, og tviler på at bone kommer til å løpe rundt i oslo og skyte narkomane fordi han mener de har det bedre i graven.

De som vil forstå, skjønner såpass :tease:

Endret av agony
Lenke til kommentar
@ Isbilen:

:love::ohmy::love:

I helvette.. Trodde virkelig ikke det fantes to stykker som tenker SÅ forbanne likt! Detta har jeg jo sagt i ALLE år.. Hadde "slagord" om akkurat dette på russekortet mitt tilogmed!!

EDIT: Dette er den beste posten jeg NOENSINNE har sett på dette forumet her.. EVER!!

5578417[/snapback]

Takker, takker :w00t::fun:

Lenke til kommentar

Ja, mennesket ER egoistisk og likegyldig, men det er helt naturlig og ingenting å skamme seg over. Egoisme er det grunnleggende i alt organisk liv, uten det hadde det ikke vært noe igjen av oss. Hver eneste handling et levende vesen foretar seg i løpet av livet er utelukkende motivert av egennytte. Det er helt naturlig å bry seg om det viktigste: seg og sine. Følelsen av ansvar overfor folk i andre enden av verden er kunstig og påtvunget av media.

Det finnes av naturen ingen rettferdighet, ingen rettigheter, de sterke vinner og de svake dør. Rein biologi, og det er ingen grunn til å innbille seg at vi mennesker er hevet over dette systemet på noen måte, på tross av fåfengte forsøk som hittil ikke har tjent til annet enn å svekke evolusjonen.

5578399[/snapback]

Forsåvidt riktig det du sier, men det er ikke noe argument for å ignorere folk som lider og som du har mulighet for å gi en hjelpende hånd uten at det koster deg så mye.

Lenke til kommentar

Off, for en innstilling. Jeg beholder ikke pengene fordi jeg bryr meg om meg selv, jeg gir dem til organisasjoner, sånn at de faktisk går til noe. Et skudd til er en midlertidig løsning, og å tro at det hjelper er naivt. Alle som gir 10ere og 20ere bør finne ut hvor mye de hadde gitt i løpet av et år, doblet beløpet og gitt det til bymisjonen.

Lenke til kommentar
Off, for en innstilling. Jeg beholder ikke pengene fordi jeg bryr meg om meg selv, jeg gir dem til organisasjoner, sånn at de faktisk går til noe. Et skudd til er en midlertidig løsning, og å tro at det hjelper er naivt. Alle som gir 10ere og 20ere bør finne ut hvor mye de hadde gitt i løpet av et år, doblet beløpet og gitt det til bymisjonen.

5578578[/snapback]

Jeg sa ikke i innlegget mitt at du skulle gi til tiggere, da jeg tidligere i tråden har sagt at jeg ikke gjør det ;)

Lenke til kommentar

5578164[/snapback]

5578399[/snapback]

Det blir å sette det litt vel på spissen. "svake" mennesker kan tilføre enormt til samfunnet med tanke på nye oppfinnelser osv, og blir feil å si at om alle de svake dør, så får vi en bedre evolusjon, skjønner at du setter ting på spissen, måtte bare si det.

Seff så kan man lure på om vi kanskje hadde hatt det bedre om vi fortsatt levde i steinalderen :p

Lenke til kommentar

Det blir å sette det litt vel på spissen. "svake" mennesker kan tilføre enormt til samfunnet med tanke på nye oppfinnelser osv, og blir feil å si at om alle de svake dør, så får vi en bedre evolusjon, skjønner at du setter ting på spissen, måtte bare si det.

Seff så kan man lure på om vi kanskje hadde hatt det bedre om vi fortsatt levde i steinalderen :p

5578587[/snapback]

Svak kan bety så mangt... er ikke bare fysisk styrke det går på vettu... Alle de som virkelig er svake dør, eller tilbringer hele livet sitt som arbeidsledig eller på sykehjem.

Lenke til kommentar

Vel jeg gir en 10-er eller 20-er eller hva jeg har i mynt til tiggere. Jeg går ihvertfall ikke rundt og er gniten og lusen og absolutt må bruke hver enda krone jeg har i lomma på meg selv, når jeg ser andre som har det hundre ganger verre enn jeg selv noen gang har hatt det. Om det går til knark eller kaffe eller bussen eller hva tiggerne gjør med de, kan være det samme. Om det gjør hverdagen litt lysere for dem på et eller annet hvis, om det så er å fyre opp et skudd, fint det.

Lenke til kommentar
Jeg skammer meg over å dele forum med sånne som dere. Virkelig. :nei:

5578433[/snapback]

Det er klart du skammer deg, du har sannsynligvis som alle andre blitt opplært til å ikke være åpen for andre menneskesyn enn det politisk korrekte.

Jeg gjør ikke det. De bruker det ofte bare på alkohol ol. likevel. Men kake kan de få :p

5578589[/snapback]

Yes, let them eat cake :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...