Bone Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Bone: Prøv å sett deg inn i situasjonen, hva ville du valgt av å få hjelp til å få et bedre liv, eller å dø? Makan til egoisme, greit nok hvis du holder det for deg selv, men det får da faen være grenser for hvor stupide påstander man kan komme med. 5576360[/snapback] Å herregud.. Skal vi igjennom hele den regla her igjen?? JA.. SELVFØLGELIG ville jeg ha valgt å få et bedre liv, enn å dø! Slutt å spør så dumt!! Har da aldri sagt noe annet, heller! Alt jeg har sagt er at JEG ikke bryr om de dør eller ikke.. Jeg bryr meg ikke om dem.. Får de det bedre; Fint! Dør de; Fint! .. I don't care! Jeg er derimot ikke den som står først i køen for å hjelpe! Det skal være sikkert.. Men, jeg er veldig for at hvis det blir gitt penger til noe som faktisk kan hjelpe dem! (les den posten hvor jeg sa meg enig i det SteffyBoys sa!) ..Sier ikke at jeg ville ha gitt noe.. Jeg gir stort sett KUN til Kreft & AIDS -saker .. Men, jeg sier at det er et greit tiltak for de som vil bry seg.. Again; I'm not one of them.. Men, å gi penger i den lille koppen dems, det gjør jeg ikke.. Av grunner som SteffyBoy nevnte.. Les hva han skrev, for jeg orker ikke å repetere.. .. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Reagerte på at du sa at de ville ha det mye bedre hvis de var døde. Det blir å gå altfor langt. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 (endret) Reagerte på at du sa at de ville ha det mye bedre hvis de var døde. Det blir å gå altfor langt. 5576654[/snapback] Men, det tror jeg også.. EDIT: Men, det betyr ikke at jeg ØNSKER dem døde.. Endret 9. februar 2006 av Bone Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg tror Bone mener, i den sammenhengen, bedre som død enn som pengetiggende narkoman. Jeg tror alikevel at Bone er enig i at de ville hatt det best om de alle hadde fått hjelp. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg tror Bone mener, i den sammenhengen, bedre som død enn som pengetiggende narkoman.Jeg tror alikevel at Bone er enig i at de ville hatt det best om de alle hadde fått hjelp. 5576712[/snapback] En som forstår! Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Bone bryr seg ikke, men vil helst at de skal dø, og så støtter han AIDS-saker (Det er jo aldri narkomane som har AIDS) Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Bone bryr seg ikke, men vil helst at de skal dø, og så støtter han AIDS-saker (Det er jo aldri narkomane som har AIDS) 5576833[/snapback] Feil. Bone bryr seg ikke, men mener det at i valget mellom å være narkoman tigger og å være død, vil døden logisk sett være det beste for vedkommende. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeje. Han vingler såpass mye at han ikke kan forvente at noen skal forstå han. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Får ikke en narkoman tigger nok til sprøyta fra tigginga, så raner/stjeler han før abstinensene setter inn. Noen som husker den tiggeren som kom på team antonsen, som de skulle få til å le. Før han ble narkoman var han gift, hadde helt vanlig jobb og barn. Så fikk han en arbeids skade og ble liggende på sykehuset med smertestillende over lang tid. Noen leger holt ham for lenge på en type smertestillende. Så når han ble friskmeldt fikk han ikke mer piller lovlig og måtte ty til langere, så gikk det bare en vei. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeje. Han vingler såpass mye at han ikke kan forvente at noen skal forstå han. 5576845[/snapback] Mhm. Hvordan kan man mene dette : "Det beste er om de får hjelp, men det beste for de er også om de dør(gjerne av overdose)" ? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Lollapalooza: Se på det sånn. Det ALLER beste er om de får hjelp, men ikke alle får det.. Livets harde realiteter. Da er det ofte sånn at de er så langt nede at det ville være bedre for de å få evig hvile enn å sitte ute hele året og tigge penger. Skjønner du? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Ja, men herregud. Hverken du eller Bone kan bestemme hva som er best for en annen person, SÆRLIG ikke når det er snakk om liv og død. Har dere noen gang pratet med en narkoman og spurt han/henne hva han/hun ønsker? Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Lollapalooza: Se på det sånn. Det ALLER beste er om de får hjelp, men ikke alle får det.. Livets harde realiteter. Da er det ofte sånn at de er så langt nede at det ville være bedre for de å få evig hvile enn å sitte ute hele året og tigge penger. Skjønner du? 5576940[/snapback] Nei, jeg gjør ikke det... HVORDAN, kan du (og bone), mene at det aller beste er at de får hjelp, mens det beste for de selv (oftest) er at de dør...? Så de vi ikke klarer å hjelpe skal da bare ta livet sitt, eller bli henrettet? Er det tankegangen? Det er jo mye bedre å prøve å hjelpe så mange som mulig, enn å si "Ja, du er jo så langt nede allerede så det beste er nok om du dør..." til de. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg gir som regel ikke penger til tiggere. En venninne av meg gir gjerne mat, en annen venninne (som selv har vært narkoman) gir alltid. Blir litt forvirret gitt... Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Ja, men herregud. Hverken du eller Bone kan bestemme hva som er best for en annen person, SÆRLIG ikke når det er snakk om liv og død. Har dere noen gang pratet med en narkoman og spurt han/henne hva han/hun ønsker? 5576962[/snapback] Jeg har prata med narkomane jeg ja. Jeg vet at mange av dem skammer seg over livet sitt og at de selvfølgelig heller vil få det på rett kjør, NOE JEG OGSÅ ER HELT ENIG I AT DE ALLER HELST BURDE. Men da livets realiteter har seg slik at ikke alle kan få hjelp og norge er klimamessig et veldig vondt sted å leve ute i, vil jeg si at ved visse ekstreme tilfeller vil det være best for individet selv å få lov til å gi slipp på det vonde livet de har vært uheldige å havne i. Jeg bør åpenbart aldri "åpne kjeften" og komme med noen som helst av mine meninger da de blir 100% mistolka med mindre jeg fôrer dere alle med en halv teskje av gangen. Nei, jeg gjør ikke det. 5576972[/snapback] Neivel. Da er du trangsynt og ikke klarer å fatte en enkelt forklart problemstilling. Da er det ikke noe håp i at du skal forstå det og jeg runder av diskusjonen her. Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Nei, jeg trenger pengene selv faktisk... Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Nei, jeg gjør ikke det. 5576972[/snapback] Neivel. Da er du trangsynt og ikke klarer å fatte en enkelt forklart problemstilling. Da er det ikke noe håp i at du skal forstå det og jeg runder av diskusjonen her. 5577041[/snapback] Let me give out a heartly OMG. Så jeg er trangsynt fordi jeg ikke er enig? Og fordi jeg synes det er totalt hinsides å resonere slik som du og bone gjør? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg har avsluttet den diskusjonen her. Åpenbart fordi du ikke klarer å lese eller skjønne vanlig norsk. Nei, du er ikke trangsynt fordi du ikke er enig, men fordi du ikke skjønner min tolkning av bone's synspunkt. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Har aldri gitt penger til narkisene/tiggerne noen gang, men gav en halv cigar jeg ikke gadd å patte på lenger til en som satt på karl johan, han takket, stappa den i kjeften, puffa litt og blåste ut, så gikk jeg. Jeg gir ikke penger til tiggende ikke fordi jeg vil ha pengene selv, men fordi jeg tenker som så at hvis de først har kastet bort sitt eget liv, skal ikke jeg betale for å holde dem i live. De er/var sikkert ålreite personer en gang som av en eller annen grunn havnet der de er, men jeg føler ikke at det er min "plikt" å gi dem noe. Hvordan kan folk få god samvittighet av å gi penger til tiggere på gata? Pengene de får går enten til en kaffe eller baguette, og resten til dop/alkohol. Jeg tror jeg ville fått dårlig samvittighet hvis jeg hadde gitt, da jeg hadde visst at de pengene jeg gav, muligens ble brukt til å kjøre de enda lenger ned på felgen enn de alerede er. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Det er selvfølgelig ikke bokstaveligtalt din plikt, Feh. Men samfunnet bør være tuftet på medmennesklighet, at man bryr seg om andre, støtter de som trenger hjelp. Jeg sier ikke at det nødvendigvis gjøres ved å gi tiggere en tier i koppen, men bare tenk litt på saken når dere snakker om å bry dere og å ha plikt til å hjelpe noen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå