Solid Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jeg har aldri gitt, hakke noen planer heller. Gir heller til frelsesarmen da vet jeg at ikke går rett til dop, men heller ting de trenger. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Mye som er skrevet siden jeg sist var her, ja. Nylig var jeg og min bror innom de narkomane i Bergen (eller, det vil si, noen av dem) med en kake og kaffe, sammen med noen andre. Narkomane er syke. Jeg hjelper gjerne kurere dem, men det klarer de ikke selv. Jeg kan ikke gi en tilfeldig narkoman her i Bergen en tusing og anta at han kommer til å bruke det på å få livet on track. Det er faktisk en bjørnetjeneste å gi uteliggere penger; 10ere og 20ere hjelper ikke! Det som trengs er større bidrag til misjoner og organisasjoner som vi vet funker. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Mye som er skrevet siden jeg sist var her, ja. Nylig var jeg og min bror innom de narkomane i Bergen (eller, det vil si, noen av dem) med en kake og kaffe, sammen med noen andre. Narkomane er syke. Jeg hjelper gjerne kurere dem, men det klarer de ikke selv. Jeg kan ikke gi en tilfeldig narkoman her i Bergen en tusing og anta at han kommer til å bruke det på å få livet on track. Det er faktisk en bjørnetjeneste å gi uteliggere penger; 10ere og 20ere hjelper ikke! Det som trengs er større bidrag til misjoner og organisasjoner som vi vet funker. 5572437[/snapback] I dette er jeg enig i! Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Men.. nå føler jeg at vi sporer vekk fra tingene.. Eller at du begynner å bli enig med meg.. Nå snaker du om å hjelp "der og da" når man har valget, som du sier.. Hele diskusjonen frem til nå har jo gått på "ikke sitte å bry seg om alt og alle til enhver tid", som er en slik person jeg er.. .. Så nå spør jo du om noe helt annet igjen?!? Det var myntet på ditt eksempel om at noen skulle føle seg plaget over at du hadde falt om et helt annet sted. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Nei pleier ikke å gi penger. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) det er faktisk mange som sitter og tigger i oslo som har dette som "yrke". vgogellerdagbladet hadde en sak om at tiggere i oslo tjente 5-6000 kr dagen og at det var mang som satt og tagg som hadde bil hus osv levde helt normale liv , men fra klokken etellerante til etellerant satt di i fillete klær og tagg , og levde godt av det og . det er noe og tenke på når du hiver en 10'er i koppen , det kan være at han som sitter der tjener mere en du . Endret 8. februar 2006 av FtZ- Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Fint å høre at mennesker med hus og familie ødelegger enda mer for de menneskene som har det verst. Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Sist jeg var i oslo så traff vi på en som satt litt utfor burger king.. Vi gikk inn kjøpte det største av allt, gikk ut og gav han det.. Han smilte og smilte... Syns dette er bedre enn og gi penger... Lenke til kommentar
Ejrik Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Sist jeg var i oslo så traff vi på en som satt litt utfor burger king..Vi gikk inn kjøpte det største av allt, gikk ut og gav han det.. Han smilte og smilte... Syns dette er bedre enn og gi penger... Serjøst noe av det beste jeg har hørt at noen har gjort mot en tigger. Lenke til kommentar
agony Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Sist jeg var i oslo så traff vi på en som satt litt utfor burger king..Vi gikk inn kjøpte det største av allt, gikk ut og gav han det.. Han smilte og smilte... Syns dette er bedre enn og gi penger... Serjøst noe av det beste jeg har hørt at noen har gjort mot en tigger. 5575339[/snapback] Enig så enig, skjønner at folk ikke vil gi penger, da de ofte går til neste skudd. Har vært med å gjort det samme selv. Noe å tenke på til de som ikke vil gi penger, som oftest vil de bli minst like fornøyd for å få noe mat og drikke. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jada det er det, de trenger det og.. Moralsk riktig er det også. Men faktumet er at hva som betyr noe for dem er dopet. Og de må ha det, de har et helvette med å få penger til det. Hvorfor ikke hjelpe dem med det? Det er en bjørnetjeneste ja. Men det er eneste måten vi kan hjelpe dem. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Har kjøpt pølsemeny til en tigger en gang.. Dro han med inn på 7-11 og ba han fortelle hva han skulle ha på.. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jada det er det, de trenger det og.. Moralsk riktig er det også. Men faktumet er at hva som betyr noe for dem er dopet. Og de må ha det, de har et helvette med å få penger til det. Hvorfor ikke hjelpe dem med det? Det er en bjørnetjeneste ja. Men det er eneste måten vi kan hjelpe dem. 5575416[/snapback] Da er vi rett og slett uenig. Du sier det hjelper, jeg sier det ikke hjelper. Du gir pengene dine til dopinnkjøp, jeg gir mine til bymisjoner som hjelper dem å slutte med dop. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 /w xxxxxx no, u cant have 20 silver for a new weapon on auction house /ignore xxxxxx Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Jada det er det, de trenger det og.. Moralsk riktig er det også. Men faktumet er at hva som betyr noe for dem er dopet. Og de må ha det, de har et helvette med å få penger til det. Hvorfor ikke hjelpe dem med det? Det er en bjørnetjeneste ja. Men det er eneste måten vi kan hjelpe dem. 5575416[/snapback] Da er vi rett og slett uenig. Du sier det hjelper, jeg sier det ikke hjelper. Du gir pengene dine til dopinnkjøp, jeg gir mine til bymisjoner som hjelper dem å slutte med dop. 5575524[/snapback] Hjelper ikke annet en å hjelpe dem videre på den jævelige veien de går. Gi til organisasjoner er vel og bra, men blir for abstrakt for meg, blir som å pisse i havet! En anrkoman er ikke er dyr, eller dum eller noe som helst. Mange som snakker ser ned på dem og med ufårstålige øyne.. Ja beste er å hjelpe dem ut av det. Men det er ikke "bare å hjelpe". De må hjelpe seg selv og trenger et hjelpe apparat som nevnt her. Poenget mitt er at de trenger det dopet. Og de har et helvette med å skaffe det. Men mange har problemer med å skjønne at de trenger det når det ødelegger dem Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 det er faktisk mange som sitter og tigger i oslo som har dette som "yrke". vgogellerdagbladet hadde en sak om at tiggere i oslo tjente 5-6000 kr dagen og at det var mang som satt og tagg som hadde bil hus osv levde helt normale liv , men fra klokken etellerante til etellerant satt di i fillete klær og tagg , og levde godt av det og . det er noe og tenke på når du hiver en 10'er i koppen , det kan være at han som sitter der tjener mere en du . 5575196[/snapback] Derfor er det litt annerledes å se tiggere sitte i sludd, regn og vind ute i kulden. Da vet man at det er noen som har det ille. Vanlige folk ville ikke gjort slik. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Måtte klø meg litt i øynene nå, forresten. Et lite øyeblikk trodde jeg det var en n for mye i emnetittelen. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 De må hjelpe seg selv og trenger et hjelpeapperat som nevnt her. 5575691[/snapback] Men å gi penger til hjelpeapperatet blir som å pisse i havet? Å en tusing som kun hjelper til et ekstra skudd er bra greier? Ok jeg skjønner meg muligens ikke på din logikk, hvis det er noe i det hele tatt. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Bogan: Du feiler når det gjelder å argumentere for hvorfor vi skal gi til tiggere? Hvorfor skal jeg hjelpe dem å få tak i et dop ikke akkurat gjør livet deres bedre? Det er jo HELT KLART mye bedre å gi til hjelpeorganisasjoner som faktisk hjelper disse folkene med avrusning enn å hjelpe dem å skaffe mer av det[dop] som faktisk holder dem nede i dritten. Lenke til kommentar
Lollapalooza Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Bone: Prøv å sett deg inn i situasjonen, hva ville du valgt av å få hjelp til å få et bedre liv, eller å dø? Makan til egoisme, greit nok hvis du holder det for deg selv, men det får da faen være grenser for hvor stupide påstander man kan komme med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå